Do Česka vstupuje levný textil Primark a HalfPrice

Mezi evropskými značkami, které letos přijdou, je nejvíc těch, co prodávají oblečení a obuv.

The Flow Building na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice

První Primark v Praze je v The Flow Building na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice

Celkem devět maloobchodních značek ze zahraničí přivítal v prvním pololetí letoška tuzemský trh. Nejvíc je brandů, které se zaměřují na oblečení. Největší pozdvižení vyvolal irský Primark, který 17. června otevřel svou první českou prodejnu v horní části pražského Václavského náměstí. Ta je první a zároveň největší provozovnou Primarku v centru města ve střední a východní Evropě. Ostatní obchody řetězce v regionu totiž fungují zatím v obchodních centrech – v Polsku a Slovinsku. Další se chystá v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea.

Dalšími dvěma oděvními nováčky v Česku jsou italský brand Versace, který opětovně vstupuje na tuzemský trh na Pařížské (dřív tu měl obchod v ulici U Prašné brány) a slovenský výrobce ponožek a prádla Dedoles.

Značky, které do Česka nově vstoupily v prvním pololetí 2021

značka země původu segment prodejna umístění, město
Primark Irsko oblečení centrum města Václavské náměstí, Praha
Versace Itálie oblečení centrum města Pařížská, Praha
Dedoles Slovensko oblečení obchodní centrum Galerie Butovice, Praha
Fielmann Německo oční optika obchodní centrum Westfield Chodov, Praha
Cozy Home Rusko bytové doplňky obchodní centrum Centrum Černý Most, Praha
Cinemax Slovensko volný čas obchodní centrum Olympia Olomouc
Dobro & Dobro Cafe Polsko stravování centrum města Purkyňova, Praha
Motiko Moldavsko stravování obchodní centrum OC Nový Smíchov, Praha
Mr Jeff Španělsko čistírna centrum města Chebská, Karlovy Vary

Zdroj: Cushman & Wakefield

„Otevření Primarku v Praze je bezesporu nejvýznamnějším vstupem nové značky ze segmentu rodinné módy a doplňků na zdejší trh – nejen letos, ale za uplynulých téměř 20 let. Posledním podobně významným příchodem bylo otevření prodejny H&M v roce 2003, předtím například značek Zara, C&A, Marks & Spencer či New Yorker,“ uvádí Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield. „Primark se v Česku určitě zařadí mezi úspěšné prodejce módního oblečení a doplňků za dostupnou cenu. Celosvětově patří mezi nejúspěšnější a nejprogresivnější společnosti ve svém oboru, proto věřím, že jeho úspěch v Česku je jistý.“

Levné oblečení přinese i maloobchodní síť HalfPrice z polské skupiny CCC, která je v Česku přítomná už 17 let a zatím zde prodává obuv. HalfPrice se do Česka chystá koncem září, kdy otevře svou první tuzemskou prodejnu v pražské Galerii Harfa. Slibuje „značkové oblečení za nízké ceny“, také obuv, doplňky, kosmetiku, hračky a bytové doplňky. HalfPrice své působení zahájila začátkem května v Polsku, kromě Česka se chystá do Rakouska a Maďarska a do konce letoška chce mít v Evropě v provozu 65 obchodů.

Polská síť HalfPrice přijde do Česka koncem září

Polská síť HalfPrice přijde do Česka koncem září

Polská síť HalfPrice přijde do Česka koncem září

Polská síť HalfPrice prodává i kosmetiku, hračky a bytové doplňky

„Letošní první pololetí je nejsilnější za poslední tři roky: loni v témže období přišlo do Česka šest značek, předloni osm. Nyní se totiž realizují některá otevření prodejen, jež byla kvůli pandemii odložena: Primark, Cinemax či Mr. Jeff vyčkávali na stabilizaci situace, jež zahájení provozu umožní,“ uvádí poradenská společnost Cushman & Wakefield.

Otevřít prodejnu v Česku letos plánují i další maloobchodní značky, opět z velké části módní – například Chanel a Balenciaga (obě v Pařížské ulici), v obchodních centrech pak Anson’s, Modivo či eObuv.cz. Celkově by mohl letos do Česka přijít srovnatelný počet maloobchodních brandů jako v předchozích letech – v roce 2020 jich sem vstoupilo 25, o rok dřív 24.