
První Primark v Praze je v The Flow Building na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice
Celkem devět maloobchodních značek ze zahraničí přivítal v prvním pololetí letoška tuzemský trh. Nejvíc je brandů, které se zaměřují na oblečení. Největší pozdvižení vyvolal irský Primark, který 17. června otevřel svou první českou prodejnu v horní části pražského Václavského náměstí. Ta je první a zároveň největší provozovnou Primarku v centru města ve střední a východní Evropě. Ostatní obchody řetězce v regionu totiž fungují zatím v obchodních centrech – v Polsku a Slovinsku. Další se chystá v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea.
Dalšími dvěma oděvními nováčky v Česku jsou italský brand Versace, který opětovně vstupuje na tuzemský trh na Pařížské (dřív tu měl obchod v ulici U Prašné brány) a slovenský výrobce ponožek a prádla Dedoles.
Značky, které do Česka nově vstoupily v prvním pololetí 2021
značka | země původu | segment | prodejna | umístění, město |
Primark | Irsko | oblečení | centrum města | Václavské náměstí, Praha |
Versace | Itálie | oblečení | centrum města | Pařížská, Praha |
Dedoles | Slovensko | oblečení | obchodní centrum | Galerie Butovice, Praha |
Fielmann | Německo | oční optika | obchodní centrum | Westfield Chodov, Praha |
Cozy Home | Rusko | bytové doplňky | obchodní centrum | Centrum Černý Most, Praha |
Cinemax | Slovensko | volný čas | obchodní centrum | Olympia Olomouc |
Dobro & Dobro Cafe | Polsko | stravování | centrum města | Purkyňova, Praha |
Motiko | Moldavsko | stravování | obchodní centrum | OC Nový Smíchov, Praha |
Mr Jeff | Španělsko | čistírna | centrum města | Chebská, Karlovy Vary |
Zdroj: Cushman & Wakefield
„Otevření Primarku v Praze je bezesporu nejvýznamnějším vstupem nové značky ze segmentu rodinné módy a doplňků na zdejší trh – nejen letos, ale za uplynulých téměř 20 let. Posledním podobně významným příchodem bylo otevření prodejny H&M v roce 2003, předtím například značek Zara, C&A, Marks & Spencer či New Yorker,“ uvádí Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield. „Primark se v Česku určitě zařadí mezi úspěšné prodejce módního oblečení a doplňků za dostupnou cenu. Celosvětově patří mezi nejúspěšnější a nejprogresivnější společnosti ve svém oboru, proto věřím, že jeho úspěch v Česku je jistý.“
Levné oblečení přinese i maloobchodní síť HalfPrice z polské skupiny CCC, která je v Česku přítomná už 17 let a zatím zde prodává obuv. HalfPrice se do Česka chystá koncem září, kdy otevře svou první tuzemskou prodejnu v pražské Galerii Harfa. Slibuje „značkové oblečení za nízké ceny“, také obuv, doplňky, kosmetiku, hračky a bytové doplňky. HalfPrice své působení zahájila začátkem května v Polsku, kromě Česka se chystá do Rakouska a Maďarska a do konce letoška chce mít v Evropě v provozu 65 obchodů.

Polská síť HalfPrice přijde do Česka koncem září

Polská síť HalfPrice prodává i kosmetiku, hračky a bytové doplňky

První prodejna sítě HalfPrice otvírá v pražské Galerii Harfa

První prodejna sítě HalfPrice otvírá v pražské Galerii Harfa
„Letošní první pololetí je nejsilnější za poslední tři roky: loni v témže období přišlo do Česka šest značek, předloni osm. Nyní se totiž realizují některá otevření prodejen, jež byla kvůli pandemii odložena: Primark, Cinemax či Mr. Jeff vyčkávali na stabilizaci situace, jež zahájení provozu umožní,“ uvádí poradenská společnost Cushman & Wakefield.
Otevřít prodejnu v Česku letos plánují i další maloobchodní značky, opět z velké části módní – například Chanel a Balenciaga (obě v Pařížské ulici), v obchodních centrech pak Anson’s, Modivo či eObuv.cz. Celkově by mohl letos do Česka přijít srovnatelný počet maloobchodních brandů jako v předchozích letech – v roce 2020 jich sem vstoupilo 25, o rok dřív 24.

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou

Daniela Chovancová přešla z Alzy do Kiwi.com

Prezidentkou AKA zvolena Petra Jankovičová, výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová
