Družstvo CBA, které sdružuje menší prodejce potravin a poskytuje franšízu své značky, nově zařazuje do své obchodní sítě prodejny s průmyslovým zbožím Kinekus. Slovenská franšízová síť Kinekus tak díky spojení poprvé vstoupí na český trh, Družstvo CBA je jejím hlavním franšízorem. První prodejna byla otevřená 24. května v Šumperku.
Dvoupatrová prodejna disponuje plochou 1500 metrů čtverečních, ve svém sortimentu bude mít v základu 10.000 položek. Postupně by se však tento počet měl rozšiřovat. „Budeme zde nabízet i některé potraviny a drogerii. Díky vzájemnému softwarovému propojení bude mít průmyslová prodejna přístup k veškerému zboží z prodejen potravin CBA,“ řekl předseda Družstva CBA Roman Mazák. Propojení prodejen potravin a průmyslového zboží by mělo být oboustranné. „Část sortimentu z průmyslové prodejny bychom chtěli v brzké době prodávat a distribuovat v našich obchodech. Zákazníci zároveň budou mít možnost si v prodejně potravin objednat konkrétní zboží z průmyslové prodejny, které my na toto místo následně dopravíme. Menším obchodům na vesnicích by to mělo pomoci k lepším ekonomickým výsledkům,“ dodal Mazák.
Osobní objednávání a nákup na prodejně by měl brzy doplnit elektronický systém. „Na podzim plánujeme spuštění e-shopu s průmyslovým zbožím, který by měl zákazníkům přinést větší komfort. Pokud tedy budou chtít například sekačku, v e-shopu si ji objednají a následně vyzvednou na nejbližší prodejně CBA,“ přiblížil přeseda Družstva CBA.
Cílem skupiny je sdružovat pod Družstvo CBA menší prodejce, podporovat je investicemi, pomáhat jim s marketingem a se zaváděním technologií. Pojícím prvkem je jednotný pokladní systém. Aktuálně pod Družstvo spadá 968 prodejen s téměř dvoumiliardovým obratem, Mazák nevylučuje další růst. „Pokud bude průmyslová prodejna úspěšná, rádi bychom její areál rozšířili i o velkou prodejnu potravin. Kinekus je jedna z největších franšízových sítí na Slovensku, kde má více než desítku velkých průmyslových prodejen. Po současném vstupu na český trh chce i zde dále expandovat,“ uzavřel předseda Družstva CBA.
Síť prodejen CBA postupně projde po vzoru rekonstrukcí velkých řetězců také modernizací, jak informoval iDnes.cz letos začátkem února. Aktuálně prošlo zvýšením počtu regálů a lednic i celkovou změnou uspořádání obchodu přes 60 obchodů, 10 by jich mělo přibýt ještě letos. Kromě atraktivity pro potenciální nové členy má renovace oslovit i nové zákazníky z řad seniorů nebo rodičů na mateřských dovolených.

Komentářové rubriky potřebují provětrat
