Do Economie přijde Tomáš Skřivánek, Zuzana Kleknerová odchází

Tomáš Skřivánek bude od ledna ředitelem mediálních produktů Economie. Nemediální produkty vede Tomáš Eder. Dosavadní ředitelka redakcí Zuzana Kleknerová firmu opustí.

Tomáš Skřivánek

Tomáš Skřivánek

Do vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly nastoupí k 1. lednu Tomáš Skřivánek. Přijde na nově zřízenou pozici ředitele mediálních produktů Economie. Tyto produkty mediální dům charakterizuje jako ty, které tvoří vlastní obsah, a řadí mezi ně značky z rodiny Hospodářských novin a týdeníku Ekonom, zpravodajský web Aktuálně.cz a týdeník Respekt.

Skřivánek od roku 2016 pracoval pro média vlastněná finanční skupinou Penta v Česku a na Slovensku. V posledních třech letech působil ve slovenském vydavatelství News & Media Holding jako šéfredaktor ekonomického týdeníku Trend, od jara 2019 tak trávil většinu pracovního týdne v Bratislavě. Před přestupem na Slovensko řídil ve vydavatelství Vltava Labe Media centrální redakci Deníku. V roce 2007 založil a téměř 10 let jako šéfredaktor a později člen představenstva řídil ekonomický deník E15. Předtím v Mladé frontě působil jako zástupce šéfredaktora týdeníku Euro a šéfeditor jeho serveru Euro Online. V roce 2000 spoluzaložil a tři roky vedl jeden z prvních tuzemských ekonomických webů Peníze.cz. Kariéru začal jako ekonomický redaktor v deníku MF Dnes a v časopise Týden. Je absolventem oboru národní hospodářství a ekonomická žurnalistika na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Skřivánkův nástup je součástí širší změny vnitřního uspořádání Economie. Ta nově odděluje produktové řízení obsahových titulů od produktů nemediálních. Tuto druhou skupinu produkce Economie tvoří výhradně technologické platformy, respektive weby, které původní obsah nevytvářejí. Jde především o freemailový portál Centrum.cz, webové rozcestníky a integrátory obsahu Centrum.cz, Atlas.cz a Volný.cz, dál o specializované integrátory obsahu Vaření.cz, Žena.cz či Vybermiauto.cz. Tato část produktového portfolia zůstane i nadále v gesci technologického ředitele, kterým je od letošního října Tomáš Eder.

Newsroom dezintegrován, redakce opět samostatné

Economia tak od začátku roku 2022 změní svůj vnitřní systém produktového řízení. „Po několikaletém procesu nastavování vhodného uspořádání redakcí, vytvářejících obsah pro jednotlivé tituly vydavatelství, byla tato etapa definitivně završena dezintegrací newsroomu a opuštění fáze jednotného řízení všech redakcí,“ uvedla firma. Funkce ředitelky redakcí v této souvislosti zanikne a redakce budou napříště řízeny jejich šéfredaktory, kteří budou ze své práce odpovědní přímo generální ředitelce Lence Černé a představenstvu společnosti v čele se Zuzanou ŘezníčkovouZuzana Kleknerová, která v posledních třech letech funkci ředitelky redakcí zastávala, Economii ke konci roku opustí.

„Období integrovaného newsroomu bylo pro Economii dobrou školou, vývoj na trhu i současné zaměření titulů Economie však vyžaduje, aby každý titul byl řízen samostatně a sebevědomě. Nové uspořádání pro to vytváří potřebné podmínky,“ věří čerstvá ředitelka Černá. Nové rozdělení manažerských odpovědností je součástí změn započatých právě jmenováním nové generální ředitelky letos v září.

„O potřebě postavit celý systém produktového řízení v rámci Economie znovu od začátku hovoříme už řadu týdnů, teprve nyní jsme ale připraveni potřebné kroky uskutečnit. Od rozdělení agendy produktového řízení na portfolio mediálních a nemediálních produktů a vytvoření samostatného manažerského postu pro řízení mediální části tohoto portfolia si slibujeme především důslednější zaměření na definici našich titulů s ohledem na potřeby a očekávání našich zákazníků: čtenářů, návštěvníků i uživatelů, to vše při důsledném respektování klíčových hodnot, na nichž je Economia založena,“ doplnila Černá.

Od Skřivánka očekává, že „co nejdříve napře maximální pozornost na příležitosti a potenciál našich ekonomických titulů z rodiny Hospodářských novin, u nichž je tato potřeba nejnaléhavější“.