Národní potravinová sbírka popáté, zapojí se více lidí i prodejen

Národní potravinová sbírka 2017

Národní potravinová sbírka 2017

Národní potravinová sbírka 2017

Národní potravinová sbírka 2017

 

V sobotu 11. listopadu proběhne pátý ročník charitativní akce Národní potravinová sbírka. Potravinovými dary chce pomáhat potřebným, například matkám samoživitelkám, lidem v azylových domech a seniorům. Většina české populace akci zná a významné procento se do ní dokonce hodlá zapojit. Ukázal to průzkum, který v říjnu uskutečnila organizace Byznys pro společnost, která je organizátorem projektu, ve spolupráci s nezávislou výzkumnou agenturou Ipsos. Zúčastnil se ho reprezentativní vzorek české populace ve věku 18 až 65 let.

Tři čtvrtiny (74 %) Čechů uvedly, že o Národní potravinové sbírce již slyšely. Informace o sbírce má tak výrazně více lidí, než v loňském roce (53 %). Nejvíce informovaných bylo ve věkové kategorii nad 54 let (78 %). Regionálně znají projekt nejvíce lidé z Plzeňského kraje (83 %), nejméně z Ústeckého (65 %). Podle výzkumu se chce letos do Národní potravinové sbírky zapojit 42 % dotázaných, loni to bylo jen 25 %. Aktivnější jsou ženy (50 %), u mužů to je 34 %.

Jedním z témat Národní potravinové sbírky je i snaha o omezení plýtvání potravinami. „Až 80 % Čechů si uvědomuje, že klíčem k úsporám jsou správné nákupy, chodí do obchodu raději častěji, nakupují menší množství a podle seznamu. Polovina respondentů uvádí, že zbytky potravin místo vyhození raději využijí k přípravě pokrmů,“ říká Tomáš Macků, ředitel výzkumu a komunikace z Ipsos. Více než polovina dotázaných také uvedla, že potraviny nikdy nevyhazuje. Patří mezi ně zejména starší lidé ve věku od 54 - 65 let. Mezi nejvíce vyhazované potraviny patří pečivo, ovoce a zelenina. Výrazně více vyhazují pečivo mladší lidé ve věku 18–35 let (v průměru 46 %).

Lidé z celého Česka budou mít i letos v rámci sbírky možnost zakoupit trvanlivé potraviny a drogistické zboží a darovat je těm, kteří jsou na pokraji hmotné nouze. Národní potravinová sbírka se letos uskuteční v 395 obchodech partnerských řetězců a 355 prodejnách drogerií. Do projektu se zapojili Tesco, Globus, Penny Market, Kaufland, Albert, Lidl, Billa, Makro, Dm drogerie a Rossmann. Přehled všech prodejen je k dispozici na webu projektu. V porovnání s rokem 2016 je to o 90 zapojených prodejen více. Sbírka loni vynesla 312 tun zboží, z toho 4,6 tun drogistického zboží. Mezi věci, které lze darovat patří například konzervy všeho druhu, instantní polévky, mouka, cukr, luštěniny, těstoviny, rýže, krupička, cereálie, dětské výživy, cukrovinky pro děti (čokolády, bonbony), trvanlivé uzeniny, prací prášky, sprchová mýdla nebo dětské pleny.

Sdílejte