Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

“Do Ostravy doputoval Amadeus. Ale i Troška”

Radovat se můžou v Action Please, videa pro ostravskou univerzitu zabodovala. Následuje Blažek se svým filmem z Portugalska. Naopak DDB spotem pro Rossmann katy neoslovila.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 10. týden 2018

  1. Action Please: Nový kočár (39 %) 
    značka, klient: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
  2. Travel Movie (36 %)
    značka, klient: Blažek
  3. McCann Prague: Velikonoční věrnostní kampaň (29 %)
    značka, klient: Billa
  4. J. Walter Thompson: Nikdy nevěřte, že něco není pro vás (28 %)
    značka: Nescafé Clasic Crema, klient: Nestlé
  5. DDB: A život je krásnější  (21 %)
    značka, klient: Rossmann 

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Vysoká škola láká ke studiu strojařiny (39 %)

Fakulta strojní a Fakulta elektrotechniky a informatiky Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava (VŠB-TUO) lákají ke studiu spoty z barokního prostředí. Videa z produkce Action Please vyzývají uchazeče, aby předvedl, co v něm vězí – třeba při studiu strojařiny nebo IT a elektra na VŠB-TUO. Vznikla v rámci kampaně Ukaž se, která využívá interaktivní microsite

Nejnovější spoty Nový kočár a Taneční lekce opět režíroval Radim Dittrich. Ukazují, že na VŠB-TUO se tvoří pokrok. Stejně jako předchozí spoty odkazují na náborovou microsite a informační web Studuj v Ostravě. Cílí na mladého diváka, středoškoláka, který zvažuje výběr vysoké školy a tíhne k technice. 

Od začátku jsem si říkal: snad ten kočár nebude nakonec auto. Ten kočár byl nakonec auto. Už radši nic neříkám.
Adam Roučka

Dobrá zpráva: do Ostravy doputoval Amadeus. Špatná zpráva: do Ostravy doputoval Troška. Ještě horší zpráva: našly se na to peníze.
Vilém Rubeš

Ušetřete si příště rozpočet a soustřeďte se na jedno zadání a jednu kreativní linku. A pokud budete chtít mermomocí utrácet, investujte radši do přihláškového formuláře než do stránky, která poměrně intenzivně přeceňuje uživatelovu ochotu klikat na mikrostránce, aby mohl zhlédnout video.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Pokud hodnotím míru originality nápadu, pak je tento spot jednoznačně vítězem týdne. Je natočen s lehkostí a vtipem, a přestože se na konci neplácáte smíchy do kolen, zůstane vám příjemný pocit.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Hele, to je fakt dobrý. Jednoduchej nápad – a je to tak dobře natočený (a hlavně zahraný), že člověk odpustí i maličko dopředu hlášenou pointu. Za mě vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)

Dobře, šlo to říct za dvacet vteřin, ale ten výraz herce na konci. Boží, do gifů s ním!
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Kdyby tohle převyprávěl Ivan Mládek, věřím, že se tomu lidi budou řehtat.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Nápad je dobrý, ale chtělo by to zatlačit na herecké výkony. A ten superb v závěru je tak slabý. Kdyby tam byl alespoň Hyundai, hned to má o další patro humoru navíc.
Pavel Jechort

2. Blažek se ukazuje v Portugalsku (36 %)  

Pánská oděvní značka Blažek připravila krátké fashion filmy k nové kolekci Blažek jaro/léto 2018. Odehrávají se v Portugalsku, kam vyrazili na pánskou jízdu tři kamarádi z dětství. “Především jsme chtěli kampaní inspirovat. Pánský road trip je v našich očích symbol svobody, dobrodružství a oslavy něčeho nového,“ uvedl majitel společnosti Ladislav Blažek.

Kampaň zahrnuje osm krátkých filmů pro osm kapitol příběhu, devátý film, který vše zastřešuje, a více než dvě stě fotografií. Předešlé kampaně tak rozsahem značně převyšuje a podle Blažka se jedná pravděpodobně o nejrozsáhlejší kampaň v historii značky. Všech devět videí vzniklo v režii Jakuba Jahna a natáčelo se na nejznámějších lokacích v Lisabonu.

Tři kuci jak buci vyjeli na výlet do Portugalska a natočili si přitom docela vkusný home video. Nic víc, nic míň. Jen nevím, proč bych se na to měl koukat. Navíc na pokračování.
Adam Roučka

Já tomu brandu nerozumím! Je vidět, že tam nad tím někdo uvažuje, ale jednou Leoš, jindy výlet investičních poradců z OVB? Řemeslo dobré, ale co tím chce značka říct, jak se chce odlišit, kde vzít kompetenci? Nevím. Body za exekuci.
Vilém Rubeš

Blažek tuší, kde jsou trendy. A tentokrát se mu jeden z nich (fashion movie trailer) i podařilo zrealizovat. Opravdu výrazný pokrok oproti poslední poněkud tragikomické kampani. Jen ten mladík s knihou “Lisbon poets”, ten už je aspirativní trochu moc – schovejte si ho až na příště, jo?
Alena Oswaldová (Nestlé)

„Celá kampaň zahrnuje osm krátkých filmů pro osm kapitol příběhu,” říká se v tiskové zprávě. No, zatím jsem žádný příběh neviděla, pokud za něj nepovažujeme situaci, kdy se mladí, pěkně oblečení pánové navzájem velmi často fotí, upíjejí kávu a ležérně se procházejí po městě. Je to celkem podařené mood video, ale nikoliv příběh.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Kdyby tam byla naznačená ta příběhová linka (kdo jsou ti tři hezcí pánové a co tam dělají), dalo by se s tím asi trochu líp pracovat. Takhle je to jen hezký.
Martin Svetlík (Mustard)

Dvakrát jsem si zkontroloval, jestli mi na pozadí nehraje random hudba ze Spotify, protože to k sobě s obrazem faaakt nejde. Ale hezky natočený, Lisabon je pěknej, určitě tam zajedu.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Moment, asi toho za tím vidím moc. Tři modelové na výletě? Nikde žádné slečny? Hmm, hmm. Jestli půjdou v dalším dílu do místního klubu Pinochio Lisboa, tak to vlastně vezmu jako odvážnej kousek a zatleskám.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Ti 3 hubení mladíci s botami bez ponožek, co se pořád osahávají, jsou přátelé z dětství na road tripu v Lisabonu? Něco méně uvěřitelného jsem dlouho neviděl. Zlatej Leoš.
Pavel Jechort

3. Plyšoví zajíci rapují pro Billu (29 %)

Obchodní řetězec Billa připravil velikonoční věrnostní kampaň. Za nálepky z nákupu bude možné získat některého ze tří plyšových zajíců ukrytých v plyšovém vejci. Akci podporuje televizní kampaň Hip Hop Hop, kterou vytvořil McCann Prague. Ve spotu zajíci rapují na hit newyorské kapely Run-DMC. Kampaň se objevuje také na první straně aktuálního letáku Billa a v hlavním panelu nových webových stránek billa.cz.

Minulý příspěvek byl sdílen celkem 164krát. Tomuhle můžu jen přát, aby to ambiciózní číslo překonal, ale bude to s odřenejma (zaječíma) ušima. Billo by to asi chtělo něco zábavnějšího.
Adam Roučka

Hopsající hip hopeři plyšáci, hop hop, kdo neskáče, není vycpanej…
Vilém Rubeš

Vždyť je to úplně jedno. Stejně si ty plyšáky lidi budou kupovat.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Nic nového pod sluncem, nicméně díky RUN-DMC mi to zní v hlavě už dva dny. Takže záměr se asi podařil.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Lehkej nadprůměr na český rapový scéně.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Jo, jdu pro ně. Okamžitě kupuju. Skvělý zacílení na otce, kteří ve čtrnácti nosili kšiltovku na stranu. Jednoznačnej vítěz týdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

A že jsem tak smělý, mohu si v Bille i nakoupit? Možná ale je i verze pro dospělé, která neběží po My z Kačerova.
Pavel Jechort

4. ČSOB zapojila Doležalovou a Taclíka (28 %)

ČSOB připravila nový komunikační koncept Nikdy nevěřte, že něco není pro vás, který je postaven na nevšedních zážitcích dvou hlavních hrdinů, manželského páru Jindry a Jindry. Hlavními tvářemi konceptu, na němž se podílela agentura J. Walter Thompson, jsou herci Marie Doležalová a Marek Taclík. Taclík byl donedávna hlasem nerudného kocoura, maskota Moneta Money Bank. Kampaň ČSOB propaguje, že díky jejím produktům každý může zažít něco neobvyklého.

První kampaň v novém konceptu odstartuje 12. března a bude zaměřena na účet od ČSOB, který klienty odmění za platbu kartou a je zdarma. Kampaň využije televizní spoty, outdoor, online a vizuály v bankovních pobočkách. Nový koncept bude využíván v rámci celé skupiny ČSOB. V průběhu roku se v něm představí i ČSOB Pojišťovna a bude využit také pro podporu projektů CSR.

Jindra a Jindra se s týdenním předstihem představili i zaměstnancům ČSOB. Na každou pobočku byl doručen dárek s pozvánkou na představení nového spotu, kterého se zúčastní i hlavní protagonisté a bude přenášen do všech regionů.

Ne/zaujaly mě na tom tři věci. 1/ Headline s historicky největším počtem záporů v jedné větě. 2/ Žertovně ilustrovaný dvojsmysl “roztočit každý”. 3/ Angažmá Nastěnky z Mrazíka, která na svůj věk vypadá docela zachovale.
Adam Roučka

Zahrané to je, natočené to je. Moc to toho neříká. Jen nevím, jestli se to bude rozvíjet směrem k iksté variantě kadlubu “S námi si i buran šáhne na luxus,” anebo to sklouzne ke konceptu “Cokoliv vám dáme, budeme vyhlašovat za úžasné.” Body za snahu.
Vilém Rubeš

Takže díky ČSOB budu moct sledovat fotbal s partou mafiánů? Fakt supiš! A ne, opravdu nevěřím, že něco není pro mě. Já to vím. A naprosto jistě.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Po zhlédnutí této reklamy na mě padla tíseň. Ubozí lidé, tlačí se do VIP zóny, dají si pár jednohubek, a pak se vracejí ke svým mrzkým, zoufale obyčejným životům. Má banka lidem vsugerovat, že my všichni se můžeme dotknout světa, kde dámy sedí spořádaně nohu přes nohu a pánové s blazeovaným výrazem upíjejí šampaňské? Raději bych zůstala tam, kde jsem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Chápu, co se mi chce říct, jsou tam známý tváře, ten příběh se snadno pamatuje. Já bych řek, že dobrý!
Martin Svetlík (Mustard)

Komunikační koncept pro banku s rekordním počtu záporů v jedný větě, to je odvážný. Ten spot bohužel vůbec.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Tahle lajna mi dala pořádně zabrat. Hodí se mi na to anglické slovo awkward. Tři zápory najednou? Jsem pro porušování pravidel, ale tohle už je moc.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Taclíka mám rád, ale ani po 3 přehráních jsem si nezapamatoval, co mi ČSOB nabízí. Takže je to další reklama na Taclíka.
Pavel Jechort

5. Rossmann chce více působit na emoce (21 %)

Drogistická síť Rossmann uvedla spot A život je krásnější, který poběží celý březen na Nově a Primě. Rossmann tím navazuje na celkovou proměnu tváře společnosti. Na začátku roku představil nový komunikační koncept, kterým chce více působit na emoce zákazníků. K tomu začal vydávat i zákaznický magazín Rossmann Life, v němž přináší tipy z oblasti krásy a zdraví.

Nový televizní spot se zaměřuje na různé podoby krásy a cílí na ženy ve věku od 30 do 50 let. Vedle televize bude kampaň rovněž podpořena online kampaní. Kreativní část projektu zajistila agentura DDB. První vlna spotů poběží celý březen, druhá část bude spuštěna na podzim. 

No ty kráso, co k tomu napsat. Prostě klasická instantní reklama s filozofickým přesahem level divák TV Barrandov.
Adam Roučka

Sbírka zpomalených vizuálních banálů a tisíckrát slyšených klišé tak nějak symptomaticky končí ukázáním dětských plen. Toaletní papír by byl ještě vhodnější.
Vilém Rubeš

“Kampaň vysvětluje, co znamená krása ve spojení s naší značkou a zároveň podporuje klíčové kategorie…” Prosím pěkně jak? Jak to shutterstocková slideshow s logem Rossmann dokáže cílovce vysvětlit?
Alena Oswaldová (Nestlé)

Tohle je v pohodě, ale abych si to zapamatovala, chtělo by to něco malinko výraznějšího.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Já myslím, že tahle kampaň toho pro značku bohužel moc neudělá. Čistě proto, že je tam tý značky prostě hrozně málo. Kromě jiného.
Martin Svetlík (Mustard)

Ňuňu. Kdybych byl žena mezi 30 a 50, tak to asi celkem beru.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Zamyšlení nad slovem krása jako ze slohového cvičení na prvním stupni základní školy. Mně to připadá, že Rossmann svou cílovku docela podceňuje.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Dejte mi přístup k videobance a za hodinku sestříhám něco stejně dobrého.
Pavel Jechort

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.