Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

Do POS Media vstupuje fond Genesis, získal 47 %

Evropská marketingová firma Richarda van het Bolschera získala peníze na další rozvoj.

Do marketingové agentury POS Media Group vstupuje český private equity fond Genesis, získává v ní podíl 47 %. Kontrolní podíl si ponechal zakladatel a generální ředitel firmy Richard van het Bolscher, zbylé podíly ve firmě drží další členové managementu. POS Media Group se zaměřuje na reklamu v místě prodeje (point of sale, zkráceně POS) ve velkých obchodních řetězcích Tesco, Ahold, Spar, Magnit a Lenta v sedmi zemích Evropy – v Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku, v Německu, v Rusku a na Ukrajině. Loni utržila 29 milionů eur (přes 780 milionů Kč) a zaměstnává 170 lidí. V Česku předloni zvýšila tržby na 202 milionů Kč (rok předtím 138 milionů) a zisk na 4 miliony (rok předtím 0,5 milionu).

Pro Genesis (konkrétně Genesis Private Equity Fund III), který pro malé a střední podniky vyhradil přes 80 milionů eur (přes 2 miliardy Kč), je to po loňském vstupu do farmaceutické firmy Quinta-Analytica druhá investice. Výši transakce strany nezveřejnily. Investory ve zmíněném fondu jsou hlavně finanční ústavy a instituce jako Erste (respektive její Česká spořitelna), Amundi (Investiční kapitálová společnost Komerční banky), Vienna Insurance Group (Kooperativa pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna) či finská eQ Private Equity.

V POS Media má fond fungovat jako finanční partner pro další růst, management se po akvizici menšinového podílu měnit nemá. „Naším plánem do budoucna je zejména organický růst, a to jak rozšiřováním stávajícího portfolia produktů a služeb, tak potenciálním vstupem na nové trhy,“ uvedl šéf a zakladatel van het Bolscher.

POS Media Group vznikla v roce 1998 v Praze jako IMIGe (International Media Ideas Group). Nejdřív se věnovala indoorové reklamě, až později se zaměřila na retail. Kromě podpory prodeje v obchodních řetězcích dnes nabízí marketingové prezentace, ochutnávky, merchandising, mystery shopping, digitální řešení podpory prodeje, realizaci průzkumů či komplexní poradenské služby v oboru. Dělá pro nadnárodní rychloobrátkové firmy jako Unilever, Nestlé, Danone nebo Coca-Cola.

„V této oblasti vidíme celkově velký potenciál. Průzkumy ukazují, že většina nákupních rozhodnutí se děje až v prodejně. Reklama v místě prodeje, na kterou se POS Media Group zaměřuje, je tak velmi efektivní nástroj marketingové komunikace – a bude o ni stále větší zájem,“ vysvětlil nákup Jan Tauber, ředitel společnosti Genesis Capital, která je poradcem fondů Genesis.