Do Praha TV a Brno TV vstupuje Primetime Media ze skupiny Euronova Group

Západočeská mediální skupina Radka Nováka získala po 40 % v pražské i brněnské televizi.

Radek Novák. Foto: Josef Adlt

Radek Novák. Foto: Josef Adlt

Regionální televize v Praze a Brně budou mít nového spoluvlastníka. Do společností Praha TV a Brno TV, které drží licence ke stejnojmenným programům a stanice provozují, majetkově vstupuje firma Primetime Media. V obou získává po 40 %. Převody podílů aktuálně odsouhlasil regulátor, tedy Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Firmu Primetime Media vlastní Radek Novák, Zuzana PeckováJan Sklenář, kteří zároveň tvoří její management, a 7% podíl v ní má vydavatelská skupina Metropol Group, která produkuje tištěné noviny Metropol, magazín Mercury’s Way, weby Byznys v ČeskuTýdeníky a zřizuje televizi Metropol TV.

Ve firmě Praha TV zároveň posílila skupina BigBoard Praha (mimo jiné většinový majitel společnosti News Media, která vydává Médiář), místo dosavadních 34 % nově vlastní rovněž 40 %. Naopak se zmenšily podíly Pražské mediální společnosti (Klára Potočná) a Pražské televizní společnosti (Jan Holoubek, Jakub Svora), oba teď činí 10 %.

Z firmy Brno TV vlastnicky vystoupila jednak Praha TV, jednak dosavadní majitelé minoritních podílů Jakub Svora a Jan Holoubek, naopak na 60 % posílila mediální společnost Our Media Iva ValentyMichala Voráčka. Our Media zároveň vlastní 20 % v Náš region TV (dřív Regionální televize), kterou letos ovládla mediální skupina A 11.

Vlastnická struktura Praha TV

Dosavadní

  • 34 % BigBoard Praha (většinově Joj Media House) 
  • 33 % Pražská televizní společnost (Jan Holoubek 70 %, Jakub Svora 30 %)
  • 33 % Pražská mediální společnost (Klára Potočná)

Nová

  • 40 % Primetime Media
  • 40 % BigBoard Praha (většinově Joj Media House)
  • 10 % Pražská televizní společnost (Jan Holoubek 70 %, Jakub Svora 30 %)
  • 10 % Pražská mediální společnost (Klára Potočná)

Zdroj: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, obchodní rejstřík

Vlastnická struktura Brno TV

Dosavadní

  • 55 % Our Media (70 % Ivo Valenta, 30 % Michal Voráček)
  • 30 % Praha TV (viz výše)
  • 10 % Jakub Svora
  • 5 % Jan Holoubek

Nová

  • 40 % Primetime Media
  • 60 % Our Media (70 % Ivo Valenta, 30 % Michal Voráček)

Zdroj: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, obchodní rejstřík

Primetime Media je součástí Novákovy mediální skupiny Euronova Group. Pod ní spadají rovněž tiskárny Euronova, Nava a Matrix Media, prodejce venkovní reklamy W&P či reklamní agentura West Media Communication.

Primetime Media obchodně zastupuje síť regionálních televizí. Prodává tak reklamu do krajských televizí, mezi něž patří plzeňská Zak TV, liberecká RTM Plus či ústecká ÚTV. Ty všechny jsou vlastnicky provázány s Novákem, respektive s Primetime Media. Teď vstupuje do dalších dvou. Do obchodní sítě spadá i východočeská V1, jihočeské JČ1 a JČ2, i-Vysočina, BTV, Morava, Polar a TVS. Regio TV1 tak už obchodně pokrývá všechny kraje republiky.

„Plánujeme zasáhnout do prodeje televizní reklamy v Česku právě sjednocením krajských regionálních stanic do jedné sítě Regio TV1. Projekt bude mít rovněž svou online zpravodajskou platformu. Naším cílem je spojit regionální televize do jedné sítě, vytvořit kvalitní regionální zpravodajství a publicistiku,“ sdělil Médiáři Radek Novák. „Spojením do jedné sítě přineseme klientům rovněž možnost komunikovat svá reklamní sdělení efektivněji a v těch regionech, kde komunikaci nejvíce potřebují,“ zdůvodňuje obchodní síťování. „Projekt umožňuje cílené zaměření v částech ČR nebo v celém území oproti celonárodním kanálům.“

„Projekt nemá v úmyslu zasahovat do regionálního řízení jednotlivých stanic,“ zdůrazňuje Novák. „Jde nám o efektivní produkci pořadů, doplnění televizního obsahu a vytvoření národního obchodního týmu, který umožní za lepší poměr cena:výkon klientům komunikovat své produkty a služby.“