Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Do Prahy přišla slovenská taxi aplikace Hopin

Pět set řidičů a sto tisíc objednávek měsíčně chtějí v Praze tvůrci slovenské mobilní služby.

Zleva moderátor tiskové konference Aleš Háma, Martin Winkler a Martin Baran

Zleva moderátor tiskové konference Aleš Háma, Martin Winkler a Martin Baran

Po Liftagu a Uberu začala v českém hlavním městě fungovat nová aplikace pro smluvní přepravu. Službu Hopin sem přivádějí její zakladatelé Martin Baran a Martin Winkler ze Slovenska, z Bratislavy, kde ji před víc než rokem uvedli, inspirováni příkladem z rumunské Bukurešti. I zde bude nabízet zprostředkování dopravy přes mobilní aplikaci. Funguje od začátku května. Cena za kilometr bude do 20 Kč. „Nechceme staré, špinavé vozy. Každé auto kontrolujeme,“ řekl Winkler novinářům v pražském Jazz Docku na tiskové konferenci k představení služby. „Zatím se platí cash [ve voze], do dvou tří týdnů by měla být k dispozici online platba,“ uvedl Baran.

Služba funguje v Bratislavě od února 2014, momentálně zahrnuje 500 vozů, což je podle Winklera čtvrtina tamních taxíků, a polovina ze zmíněných 500 prý jezdí výhradně pro Hopin. V Bratislavě vyřizují zhruba 70.000 zrealizovaných objednávek měsíčně, což má představovat zhruba 15 % trhu půl milionu objednávek). Zákazník prý čeká zpravidla jen tři až čtyři minuty.

V Česku je ve službě zaregistrováno zatím 110 řidičů, z toho přes den jich jezdí kolem čtvrtiny. „Pokud vím, v Praze je 6.000 řidičů, do roka bychom chtěli 500 až 600 řidičů a 100.000 objednávek měsíčně,“ prohlásil Winkler. Pomoci k tomu má kampaň, která zahrne soutěž o peníze mezi řidiči o co nejvíc provedených objednávek, také spoty v rádiu a hlavně inzeráty na internetu.

Minimálně do konce letošního roku nehodlá Hopin od řidičů vybírat žádné poplatky, začnou nejdřív začátkem roku 2016. Poplatky pak mají činit 500 Kč měsíčně plus 15 Kč za každou zrealizovanou jízdu. „Uber bere řidičům 20 procent, Liftago 13 procent, klasický dispečink od 8 tisíc měsíčně,“ srovnává Winkler.

Také v Bratislavě byl Hopin pro řidiče skoro rok – až do prosince 2014 – zdarma. Tamější Winklerova firma Purpur tam do rozjezdu firmy investovala údajně 250.000 eur. Tutéž částku má podle jeho slov připravenu i pro Prahu. V Česku službu provozuje pražská firma Purpur CZ, ze 100 % vlastněná právě Winklerem.