Do reklamy v rádiích loni směřovalo rekordních 1,76 miliardy Kč

Loňské čisté investice meziročně vzrostly o 8 %. Nejsilnější byly opět druhý a čtvrtý kvartál.

Čisté investice do reklamy v rádiích loni činily celkově 1,76 miliardy Kč, meziročně o 8 % víc. Nejsilnější byl tradičně druhý a čtvrtý kvartál, které dohromady tvořily dvě třetiny celkových ročních investic. V prvním čtvrtletí to bylo 315 milionů, v druhém 566 milionů, ve třetím 315 milionů, ve čtvrtém 564 milionů. Všechny loňské kvartály byly přitom lepší než ty srovnatelné v předchozím roce. Výhled pro první kvartál letoška je „mírně optimistický“, měl by se držet přinejmenším na loňských hodnotách.

Čerstvá čísla a odhady dnes zveřejnila tuzemská asociace rádií, na základě údajů od mediálních zastupitelství Media Club a Radiohouse (Media Marketing Services) a Českého rozhlasu, jež dohromady reprezentují bez pár procent celý trh. Jde o objem v ceníkových cenách očištěný od slev a barterů, nikoli o bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. Odhad je založen na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

„Jde o nejvýraznější růst v rámci delší řady sledovaných období,“ uvedla k loňským výsledkům asociace. V předloňském roce 2022 šlo do rádií na reklamě 1,63 miliardy. V letech 2020 a 2021 se odhady kvůli pandemii covidu neprováděly. V předcovidovém roce 2019 investice činily 1,61 miliardy, v roce 2018 dosáhly 1,57 miliardy, roku 2017 to bylo 1,53 miliardy.

Meziroční růst investic za dobu monitoringu

porovnání let změna
2014/2013 1,6 %
2015/2014 0,4 %
2016/2015 2,6 %
2017/2016 1,8 %
2018/2017 2,9 %
2019/2018 2,1 %
2022/2019 1,3 %
2023/2022 8,1 %

Zdroj: SKMO

Sdílejte