Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

Do Rohlíku vstoupila Piškaninova Hopi

Středoevropský logistický gigant investuje do online rozvozu desítky milionů korun.

Tomáš Čupr v debatě z cyklu Eshopista

Tomáš Čupr v dubnové debatě z cyklu Eshopista

Rozvozce jídla Rohlik.cz získal dalšího investora, nově v něm má podíl management společnosti Hopi. Firma hodlá investovat do rozvoje Rohlíku desítky milionů korun. Kromě vstupu nového akcionáře svoje podíly navýšily Bizthusiasm Tomáše Čupra, který je od února největším akcionářem společnosti, a dále společnosti Enern i Miton.

Firma Hopi, kterou v roce 1992 založil v Karlových Varech František Piškanin jako rodinnou přepravní firmu, se dnes řadí k významným logistickým společnostem v rámci střední a východní Evropy a zásobuje zbožím převážnou většinu řetězců. Firma působí v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Rumunsku a zaměstnává přes 3.000 lidí. Do skupiny Hopi patří i značky jogurtů Hollandia a Agro.

Získané prostředy využije Rohlik.cz na další rozvoj logistiky, expanzi do dalších měst a další komunikaci svých služeb. Podle ČTK plánuje letos obrat 400 milionů korun, v roce 2016 by měl překročit hranici jedné miliardy korun.

Čupr dosud vlastnil podle údajů v obchodním rejstříku v projektu Rohlik.cz podíl 41,5 procenta, skupina Enern 40,1 procenta, Miton 11,5 procenta a společnost Benefio 6,9 procenta.

On-line trh s potravinami v Česku letos podle odhadů vykáže tržby až 5,5 miliardy korun. Loni Češi utratili na internetu za potraviny, včetně alkoholických nápojů a cigaret, 4,3 miliardy korun. Vyplývá to z odhadu společnosti Incoma GfK. Jde však zatím jen o zlomek celkových výdajů za rychloobrátkové zboží.