Do státního tendru na tříletou podporu spotřeby kvalitních potravin, zjednodušeně značky Klasa, za zhruba 150 milionů Kč se přihlásily agentury A priori a McCann-Erickson Prague. Oznámila to mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu, který zakázku zadává, Vladimíra Nováková. Státní podpory značky Klasa před nedávnem kritizoval premiér v demisi Andrej Babiš (ANO), ministerstvo zemědělství účelnost vynaložených peněz nyní analyzuje. Hodnotitelská komise by podle Novákové měla zasednout co nejdříve. Kdy bude určen vítěz tendru, ale zatím není jasné.
Tendr se dříve uzavíral na dva roky, letos bude tříletý. Nyní jde o část zakázky na strategickou a kreativní část, ve které společnost McCann-Erickson Prague vyhrála i před dvěma lety. Tehdy ale o tuto část zakázky mělo zájem devět agentur. „Ostatní tři části (realizační, mediální a expoziční) se budou soutěžit po vybrání nejvhodnějšího uchazeče ze strategické části, protože na ni navazují, budou tedy z kreativního řešení vycházet,“ sdělila už dřív Nováková. Letos je podle schváleného rozpočtu fondu na propagaci kvalitních potravin určeno celkem 250 milionů Kč.
Předloni státní tendr za 298 milionů Kč na dvouletou propagaci kvalitních potravin vyhrály čtyři firmy. Každá z nich uspěla v jedné části výběrového řízení. Největší části zakázky si rozdělily agentury McCann-Erickson Prague a 1 Year & More Production. Do soutěže se přitom přihlásilo 18 agentur s 34 nabídkami.
Když Babiš loni v prosinci uváděl do funkce ministra zemědělství Jiřího Milka (za ANO, nyní v demisi), podporu Klasy kriticky zmínil. „V minulosti se mi zdálo, že dáváme moc peněz na tu Klasu, jestli to má až takový smysl pro potravináře, nevím,“ uvedl tehdy. Podobně vyjádřil i při lednových sněmovních interpelacích. Naopak Potravinářská komora ČR aktivity na propagaci kvalitních potravin chválí.