Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Do tendru na Klasu se přihlásilo 18 agentur

Všechny čtyři části zakázky zemědělského fondu celkem za 298 milionů Kč slibují splnit McCann, Ogilvy & Mather, Carat a Comunica. Dalších 14 agentur chce jen dílčí kontrakty.

  • ČTK
  • 02. 06. 2015 15:10
Mezi komunikační aktivity Klasy patří také ochutnávkové akce

Mezi komunikační aktivity Klasy patří také ochutnávkové akce

Do dvouleté zakázky na propagaci kvalitních potravin, vypsané Státním zemědělským intervenčním fondem (SZIF), se přihlásilo 18 agentur s 34 nabídkami. Její předpokládaná hodnota včetně započítání 20 % opce činí 298 milionů Kč bez daně z přidané hodnoty. Tendr je rozdělen na čtyři menší části. Přestože to v názvu ani popisu zakázky není uvedeno, mluvčí fondu Vladimíra Nováková dnes ČTK potvrdila, že má jít především o propagaci značky Klasa. Nabídky nyní vyhodnotí devítičlenná komise.

Kolik stát vydá za Klasu a kdo to chce

Aktuální zakázka na značku Klasa sestává ze čtyř částí.

  1. Nejdražší částí zakázky je její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 milionů Kč. Na ni dostal SZIF devět nabídek.
  2. Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a další propagační akce, si fond cení na 88 milionů Kč. Zakázku chce také získat devět firem.
  3. Mediální část zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace má stát 2,4 milionu Kč. Zájem o tento díl zakázky má sedm firem.
  4. Poslední, expoziční část, má stát 20 milionů Kč, a chtělo by ji devět společností.

Název firmy a jakou část zakázky má zájem

  • A priori  1
  • Lion Communications  1,2,3
  • 1 Year &More Production  2
  • Dedeman  4
  • McCann-Erickson Prague  1,2,3,4
  • WMC Praha  1
  • AL – System Expo  4
  • Havas Worldwide Prague  1
  • MVP Agency  4
  • Ogilvy & Mather  1,2,3,4
  • McCoy & Partner  2
  • Carat Czech Republic  1,2,3,4
  • Comunica  1,2,3,4
  • Young & Rubicam Praha  1,3
  • Výstaviště České Budějovice  4
  • Knowlimits  3
  • Agentura Gate  2,4
  • Leones Production  2

 Zdroj: Státní zemědělský intervenční fond

V předchozích letech byla zakázka zadávána jako jednoletá. Její rozdělení má podle dřívějšího vyjádření ministerstva zemědělství usnadnit účast většímu počtu zájemců. Má také umožnit státu lépe kontrolovat, co pro něj za nemalé finanční prostředky firmy zajišťují.

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil začátkem prosince 2014. Účel smlouvy již nešlo naplnit, zdůvodnil fond své rozhodnutí. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů Kč vypsanou v srpnu 2013 původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice, například od Nejvyššího kontrolního úřadu. Ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond podle loňské prověrky kontrolního úřadu vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy Kč, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedení resortu.