“Zabíjet značky je dobré,” pravil v pátek na Marketing Festivalu Mark Ritson mimo jiné. Než bude možné jeho přednášku zakoupit na webu akce, doporučujeme jeho vystoupení z března a z října 2018 či z léta 2017 – v něčem stejná, v něčem podrobnější – i jeho starší pohled na sociální sítě.

Do tendru na měření sledovanosti organizovaného Novou a Médeou se přihlásily dvě firmy

  • ČTK
  • 09. 09. 2012 14:45

Do tendru na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v České republice, které organizuje Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), se přihlásily dvě firmy. Informoval o tom ředitel komunikace a PR Novy Josef Koukolíček. Server Mediaguru.cz píše, že tendru se zúčastní agentury AC Nielsen a GfK Czech.

Oběma nabídkami se nyní bude zabývat hodnotící komise, vítěz výběrového řízení bude určen v průběhu několika následujících týdnů, sdělil Koukolíček.

Vznik Sdružení pro měření sledovanosti v červnu iniciovala TV Nova, druhým zakládajícím členem je největší tuzemská mediální agentura Médea. Má existovat vedle současného peoplemetrového projektu Asociace televizních organizací (ATO), zatím ale není zřejmé, kdy začne fungovat.

“Jednáme o vstupu dalších členů, je vyhlášen tendr. Nedokážeme říct, že nové měření bude fungovat od 1. ledna nebo později,” uvedl před prázdninami generální ředitel televize Nova Jan Andruško.

Nova iniciovala založení SMPS kvůli sporům ohledně nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti, kterého vybrala Asociace televizních organizací. Výběrové řízení na měření televizní sledovanosti vypsaném ATO vyhrála pro roky 2013 až 2017 společnost Mediaresearch. Nova výsledky tendru neuznává, ostatní členové ATO jej uznávají.

Asociace televizních organizací uvedla, že dvojí měření sledovanosti televizí může poškodit mediální trh. Mediální agentury považují zavedení druhého měření televizní sledovanosti za problém, prý tak vznikne druhá “měna”, na kterou se budou muset přepočítávat výkony jednotlivých televizí.