Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 37. týden 2020
- McCann Prague: Doba gigová (49 %)
značka: Vodafone, klient: Vodafone Czech Republic - Boomerang Communication: Vlk (46 %)
značka: Radegast Ratar, klient: Plzeňský Prazdroj - Havas Prague: Rodina v zahraničí (39 %)
značka: České dráhy, klient: České dráhy - Tipsport 2020 (38 %)
značka: Tipsport, klient: Tipsport - #darkmonqstories (34 %)
značka: Madmonq, klient: Singularity Labs
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.
1. Vodafone startuje „dobu gigovou“
V rámci nového kreativního konceptu Doba gigová spustila agentura McCann Prague pro operátora Vodafone kampaň na podporu služby Gigabit internet. Více než milion českých domácností a firem se může připojit k nejrychlejšímu internetu v Česku o rychlosti 1 Gb/s a užívat si tak komfort, který jim přináší. „Na důkaz toho, že Vodafone je značka, která lidi skutečně spojuje, jsme kampaň odstartovali celonárodní výzvou na casting Giga rodiny,“ doplňují tvůrci.

Vodafone: Doba gigová (McCann Prague)

Vodafone: Doba gigová (McCann Prague)

Vodafone: Doba gigová (McCann Prague)
Ale jo, celkem to ujde. Těm hercům to občas nevěřim, ale líbí se mi, jak se například příběh dvojice s gamerama propojí. Podle mě je to lepší, že ty předchozí sit-com přístupy.
Tomáš Urbánek (TripleBang)
Nikdo vám nedá, co my vám dokážeme slíbit! NKP.
Vilém Rubeš
Tohle je pro mě milé překvapení. Dlouho jsem neviděla v reklamním spotu tak přirozené herce, celé je to takové „smooth“, má to švih, a přestože si tam celou dobu ti lidé povídají o produktové nabídce, je to vlastně zábava. Ty jo, giga dobrý!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
To je tak dokonale nezajímavé, že bych to možná nevymyslel, i kdybych musel.
Pavel Jechort
Doba gigová? Je to pěkný, ale chybí tomu nějakej gigalo, abychom se trochu zasmáli.
Ondřej Souček
Scénky trochu přitažené za vlasy, nebo je rok 2010? Přihlaste se, komu se doma seká internet?
Michal Šoller (Cognito)
Je to paradox. Na rozdíl od Madmonqu víte, že jsou to herci a pěkně kecají, ale nějak jim to věříte. Doba gigová je giga chytrá.
Ivan Peterka (Peppermint)
2. Ratar propaguje scénka s vlkem
Plzeňský Prazdroj s agenturou Boomerang Communication připravily novou komunikační kampaň pro Radegast Ratar, nejvíc hořké pivo v historii pivovaru. Ve spotu, jenž poběží v televizi i online, se hrdina příběhu na beskydské samotě setkává s vlkem, který útočí na jeho ovce. „Radegast dlouhodobě komunikuje spoty, ve kterých hrdinové překonávají hořké překážky. Doteď jsme se ale soustředili primárně na toto překonávání. V novém spotu Radegast Ratar poprvé vykreslujeme i charakter chlapa, který je postaven před mimořádně hořké rozhodnutí, v němž prokáže svou zralost,“ zmiňuje Marek Grabovský, senior brand manažer Radegastu, který za Plzeňský Prazdroj kampaň řídí. Natáčení muselo být kvůli koronavirové krizi odloženo z původního březnového termínu, kdy nebylo možné, aby přicestoval herec z Londýna ani vlci z Maďarska: „Nechtěli jsme dělat kompromisy využívat například psy podobné vlkům. Šlo nám o maximální autenticitu.“ Nakonec se hranice uzavřely i pro režiséra ze Slovenska a celou kampaň tak bylo potřeba posunout na podzim. Její realizace tedy proběhla až letos v červenci.
Celkem pěkná práce. Chápu dozrávání a jestli tomu správně rozumim, tak je to pivo pro starší zralý chlapy. Pěknej spot, kterej ale dvakrát vidět nemusím.
Tomáš Urbánek (TripleBang)
No, oslí most doširoka rozkročenej, ale nedůslednej. Věrohodnost jak Lukašenkovo video. Doufám, že příští rok vlka slušně požádá, aby odešel, stal se vegetariánem a doma třídil odpad. NKP.
Vilém Rubeš
Za úmyslné usmrcení kriticky ohroženého druhu živočicha v rozporu s ust. § 50 odst. 2 zákona o ochraně přírody a krajiny je trestným činem ve smyslu ust. § 299 odst. 2 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, v platném znění v sazbě až tři roky nepodmíněně. Může být rád, že dozrál.
Tomáš Mrkvička
Tenhle spot má vlastně všechno, co má mít: atmosféru, příběh, pointu, a udržuje kontinuitu s předchozími kampaněmi. Takže spokojenost.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Chlapíka s ostře nabitou puškou jsme tady ještě neměli, gratuluju. Jde to s dobou a z možností ve stylu „dozrát ke správnému rozhodnutí“ to byla jistě jedna z nejvíc pravděpodobných variant.
Pavel Jechort
Tak na třicet vteřin tam toho dramatu moc neni, co? Já od hrdiny očekávám, že chráněného tvora nezastřelí, a proto by bylo super tuhle situaci víc rozehrát.
Ondřej Souček
A s kritikem z Česka! Má to atmosféru i hezký podtext. Je to prostě takové milé, teda chlapácky hořké. A kdyby nic, tak u pastýřů to bude mít úspěch určitě.
Michal Šoller (Cognito)
Radegast atmosférou našel tu správnou polohu hořkosti, ale nemůžu si pomoct, mně tady chybí pointa. Je to jako začít vyprávět velké drama, a pak stáhnout ocas. V mariáši se tomu říká útěk do malého. V Poetice zase absence peripetie.
Ivan Peterka (Peppermint)
3. Trojan veze rodinu vlakem za hranice
V nové kampani Českých drah se rodina pod velením otce v podání Ivana Trojana vydává dál než za humna. Na výlety do metropolí sousedních zemí zve televizním spotem, ve kterém se hlava rodiny opět důkladně připraví na cestu a opět to nevyjde úplně podle plánu. Závěrečný vzkaz proto zní: „Ať už do Vídně, nebo do Berlína, vlakem to bude bavit celou rodinu.“ V režii Ondřeje Trojana vznikl v agentuře Havas a produkci Total HelpArt další ze série spotů, tentokrát zacílený na rodinné výlety do zahraničí.

České dráhy: Rodina v zahraničí (Havas Prague)
Neříkali ještě nedávno něco jako „místo pařby v Berlíně jedu bomby v Kolíně“? Nechápu. A ještě míň chápu Ivana Trojana, že do toho jde. Na vizuálech vypadá čím dál víc trapně.
Tomáš Urbánek (TripleBang)
Série Naším hrdinou je nesvéprávný idiot má další pokračování. Chudák národní umělec, tak velkej honorář snad ani nemohli dát. NKP.
Vilém Rubeš
K otci-punkerovi jsem byla shovívavá, protože to bylo sice debilní, ale tak nějak mile. Toto už je jenom retardované. Můj syn by řekl, že je to cringe. Ale lidem se to asi líbí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Po sérii letošních nehod a neustálých zpoždění mi přijde v zásadě úplně jedno, co Trojan v reklamě provádí. Od produktu to neodpářete a ten je naprosto otřesnej.
Pavel Jechort
Ten Trojan asi nikdy nezklame. A chci do Berlína. Tahle reklama prostě funguje (aspoň na mě).
Ondřej Souček
Ivan mě stále baví, ať točí reklamu na cokoli, vždy tomu dodá šmrnc. A kdo by řekl, že dráhy budou šmrncovní.
Michal Šoller (Cognito)
České dráhy střídají žánr, tentokrát soupravu vypravily v duchu lidové opery. A to je přitom Don Giovanni vážnější kus. Ale ať už Berlín nebo Vídeň, premiéru měla tato opera v Praze!
Ivan Peterka (Peppermint)
4. Tipsport uvedl svou zatím největší kampaň
Největší česká sázková společnost Tipsport spustila v polovině srpna dlouhodobou kampaň, největší ve své historii. Zdůrazňuje v ní komunitní prvky svých produktů. Znovu k tomu využívá tváře Tipsportu, špičkové české sportovce, s nimiž dlouhodobě spolupracuje. Ve spotech tak vystupují fotbalista Bořek Dočkal ze Sparty, jejímž je Tipsport generálním partnerem, lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká, beach volejbalistky Bára Hermannová a Markéta Nausch Sluková. Ti všichni se objevili už v předchozích kampaních české sázkové jedničky. Nově k nim přibyli zápasník MMA Machmud Muradov, kapitánka české basketbalové reprezentace Kateřina Elhotová a zástupci hokejové reprezentace Dominik Kubalík a Tomáš Zohorna. Na slovenském trhu poběží i spoty s tamními hokejovými reprezentanty Martinem Fehérvárym a Martinem Bakošem. Tipsport je dlouhodobým partnerem hokejové reprezentace i národního týmu basketbalistek. Nachystány jsou tři desítky verzí různých tematických spotů. Kampaň rozvíjí téma největší komunity sázkařů, ve spotech natočených s českými a slovenskými sportovci se zobrazují interaktivní a sociální prvky, které Tipsport klientům nabízí: analýzy, sdílení tiketu a vzájemné inspirace, statistiky k zápasu, výše náběrů vsazených částek nebo třeba chat. Na kreativě, kterou si řídila inhouse, sázkovka spolupracovala s freelancery, produkci svěřila společnosti Woobetz, režíroval Jakub Švejkar. Supervizi tvorby spotů za Tipsport měl Rudolf Rokoš, content & social media manager. Všechny spoty se točily během čtyř dnů v ateliérech v pražských Letňanech. Nasazovány budou jako sponzorské vzkazy i klasické reklamy v délkách od 10 do 30 vteřin postupně podle sezóny.
Zpracování se mi líbí. Obzvlášť v tom počtu to působí velkolepě. Na nic si to nehraje a to je asi dobře. Ale nějakej zajímavej moment nebo aspoň zajímavý sdělení by tomu pomohlo.
Tomáš Urbánek (TripleBang)
Sportovci se střídají, zpráva zůstává. Nudná a banální. NKP.
Vilém Rubeš
Vůbec nepochybuji o tom, že videa i fotky mají skvělé řemeslné zpracování, to je opravdu perfektní práce a spoty by se skvěle vyjímaly v kinech. Jenom postrádám to něco, nějaký zapamatovatelný moment, větu, pointu, vtip... prostě něco... kreativního.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Já mám patnáctky rád, protože nutí osekat USP na dřeň. Tady to je ale na kost. Dřeň má asi dělat ta grafika s textem v obraze. Ale to bych musel mít fotografickou paměť, abych to přečetl, dočetl a ještě vymyslel, co mi básník chtěl říct. To jste totálně minuli formát.
Pavel Jechort
Nechápu tmu, takový pochmurný, covidový to je... Jsem rád, že zrovna v tomhle spotu neni místo Muradova Procházka. Doufám, že komunikace s nim bude o dost promyšlenější.
Ondřej Souček
Jako jo, ono to svojí úlohu splní, jen mně ty sázkové kampaně přijdou všechny na jedno brdo a přitom zde by ten rozpočet nemusel být překážkou.
Michal Šoller (Cognito)
Tipsport hraje na plichtu. Žádné terno ani megatrefa, spíš malá domů.
Ivan Peterka (Peppermint)
5. Madmonq si posvítil na temné chvíle hráčů
Česká značka přírodního doplňku stravy pro počítačové hráče Madmonq uvádí svou historicky první limitovanou edici. Ta zahrnuje speciální krabičku, sběratelský pin a triko v tematickém designu. Launch limitované edice podporuje kampaň #darkmonqstories a slogan Protože temný chvíle ti dávaj sílu zazářit. Myšlenka i kreativa kampaně vznikla inhouse, zaštiťuje ji kreativní ředitel značky Miky Karas. „Za poslední dobu gaming a streaming komunitou otřáslo několik šokujících událostí. Proto jsme se rozhodli temnou limitovanou edicí vyslat do světa jasný vzkaz: každý občas v životě zažíváme temné chvíle, ale je důležité s nimi bojovat. To nás dělá silnějšími,“ vysvětluje myšlenku Michal Noga, jeden ze dvou zakladatelů Madmonqu. „I když se jako značka snažíme lidi bavit svým specifickým humorem, jsme přesvědčeni, že je potřeba otevřeně mluvit i o vážnějších tématech. Chceme dát lidem pozitivní motivaci a pomoci budovat zdravou komunitu,“ doplnil Petr Andrýsek, druhý ze zakladatelů značky. V kampani vystupuje pět známých českých streamerů, kteří se rozhodli otevřeně promluvit o svých temných chvílích. A zároveň motivují fanoušky, aby i oni svoje temné chvíle překonali. V rámci launch akce videa se streamery sledovalo živě přes 12.000 lidí. Kampaň pokračuje dál na sociálních sítích a platformě Twitch. Součástí kampaně je i speciální overlay, který mohou streameři použít během diskuse o temných chvilkách se svou komunitou.
Ten hlavní headline se mi líbí, snad to není jen citát, kterej našli na netu. Ty ostatní texty už mi přijdou hodně prázdný. Video je dlouhý. Nasvícený je dobře, ale pořád je to jen videoportrét člověka, kterej se snaží vyjadřovat ty správný emoce. Chápu snahu o autenticitu, ale tomu voiceoveru občas není rozumět.
Tomáš Urbánek (TripleBang)
Zase ten rozpor: podle explikace přichází mocně filozofická kampaň, co pořeší problémy vesmíru, zakřivení časoprostoru i přerodu JHV v laskavého Boha Otce, a pak jsou z toho oddrmolená vyznání ve stylu „býval jsem slabým, ale vůle vítězí“, a banální statické vizuály, co vypadly kdejakému lajfkoučákovi z noťasu... Sorry k zámyslu, ale provedení NKP. Přitom filmařina dobrá, kdyby to nebylo delší než cesta po dálnici do Brna.
Vilém Rubeš
Dobrý. Kampaň má „ksicht“ i myšlenku.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tohle mi totálně nesedlo. Jak produktově, komunikačně, exekucí. Úkolem reklamy není otevírat třináctou komnatu, na to tady jsou tady jiné, lepší formáty. Prodávat na tom základě „temnou edici“ doplňku stravy mi přijde špatné z mnoha důvodů.
Pavel Jechort
Já vim, silnej příběh je za tim... Ale je to napsaný jako podle šablony nějakym kopíkem a to tomu ubírá.
Ondřej Souček
A v té krabičce je co? Parfém? To, že se mluví o těžkostech života, tak automaticky neznamená, že bude kampaň cool svou temnou stránkou. O produktu jsem se nic nedozvěděl, ty lidi neznám, tak mě jejich příběhy nedojaly, za to mě dojaly jejich neherecké výkony. Sorry.
Michal Šoller (Cognito)
Je to paradox. Narozdíl od Vodafonu víte, že jsou to reální lidé a mluví pravdu, ale nějak nevěříte, že problémy vyřeší doplněk stravy. Doba temna pro mne bez záře na konci tunelu, ale líbí se mi, že nesází na jistotu, což bude hráčům jednoznačně blízké.
Ivan Peterka (Peppermint)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
