Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

“Dobro od kosti je super chytlavá lajna”

V první únorové Reklamní katovně vítězí Konektor a jeho kampaň na registr dárců dřeně s dvacítkou známých tváří. Triad a spojení mixéru se smoothies naopak u katů neobstálo.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 5. týden 2018

  1. PR.Konektor, Konektor Social: Dobro od kosti (41 %)
    značka, klient: Český národní registr dárců dřeně
  2. Action Please: Ukaž se (35 %)
    značka: klient: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
  3. Hullabaloo: Konec plýtvání v Čechách (34 %)
    značka, klient: Penny Market
  4. Nejsi bezobratlý (30 %)
    značka, klient: Česká asociace paraplegiků – CZEPA
  5. Triad Advertising: Akademie zdraví (24 %)
    značka, klient: Philips

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Celebrity propagují registr dárců dřeně (41 %)

Český národní registr dárců dřeně (ČNRDD) spustil v lednu kampaň s cílem omladit věkový průměr lidí zapsaných v registru a celkově databázi rozšířit. V současnosti je průměrný věk dárce 27 let a ČNRDD se v kampani Dobro od kosti zaměřuje na věkovou skupinu 18 až 25 let. Zapojilo se přes dvacet známých osobností, například novinář Filip Horký, olympijský vítěz v moderním pětiboji David Svoboda, olympijský vítěz v judu Lukáš Krpálek, kajakář Vavřinec Hradílek nebo herci Zdeněk Piškula a Anna Linhartová.

V průběhu kampaně vznikne pět videí s výzvou k zápisu do registru. Vzhledem k cílové skupině poběží kampaň především na sociálních sítích včetně profilů zúčastněných ambasadorů a v onlinu. Kampaň zajišťují sesterské agentury PR.Konektor a Konektor Social. Videa připravuje Production Pool pod taktovkou Amálie Kovářové, fotografie pak Michal Vinecký.  

Dobrokampaň vzor 1. Celebrity už vědí a teď potřebují pomoc smrtelníků. Neurazí, třeba pomůže. Věta “Daruj naději” ale není zdaleka tak silná, jak si tvůrci mysleli.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

“Dobro od kosti” ve spojení s dárcovstvím kostní dřeně je super chytlavá lajna. A i když chápu, že dostat dvacet známejch osobností do jednoho videa musí bejt produkčně dost náročný, chtěl bych, aby to bylo víc než ta odříkaná výzva.
Miky Karas (Symbio)

Video není špatné a nese důležitou zprávu. Jen mě mrzí, že se tvůrci nepokusili jít trochu originálnější cestou. Sehnat známé osobnosti a vložit jim do úst větu… i když se tváří přesvědčivě – sorry, ale tohle není nápad.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Dobro od kosti, to jsou dvě slova, která odliší dobrou kampaň od průměrné. Z dnešního výběru si pamatuju tuhle kampaň, a proto jí dávám zlato za tento týden.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Konečně někdo pochopil, že mluvící hlavy nemusej stát jenom před bílou stěnou. Body za art direction i ten řeznickej headline!
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

2. Ostravská univerzita motivuje hrou (35 %)

Fakulta strojní a Fakulta elektrotechniky a informatiky Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava letos láká studenty ke studiu kampaní Ukaž se. Vznikla interaktivní microsite s desítkou videí z vysokoškolského prostředí a hrou, v níž hráč sbírá skóre srovnáváním technických dat. Čím větší skóre nahraje, tím více videí se odemkne. Hra, založená na principu Higher Lower Game, je nejen edukační, ale také návyková a autoři si od ní slibují, že návštěvník z microsite jen tak neodejde. Microsite je propojena s webem Studuj v Ostravě, kde jsou informace o nabízených oborech, studiu i životě v Ostravě. Do budoucna by se k webu měly připojit i ostatní fakulty VŠB-TUO.

Online videa z produkce Action Please vyzývají uchazeče, aby předvedl, co v něm vězí – třeba při studiu strojařiny nebo IT a elektra na VŠB-TUO. První spot Galerie pod režisérskou taktovkou Radima Dittricha dokazuje, že i kvalitní technické řešení může být stejně cenné jako vzácné umění. Offline součástí kampaně jsou také guerilla, návštěvy středních škol a den otevřených dveří.

Hm… Univerzita shazuje tvorbu vlastních studentů… Umělecký a humanitní vzdělání si zaslouží hájit, ne zlehčovat.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

VŠB? To je ta škola, jak dělala Posledního strojaře, že jo? No vidíte, to si pamatuju doteď. Na tohle video bohužel zítra zapomenu. Škoda.
Miky Karas (Symbio)

Jsem zmatena. Prodává se tu myšlenka, že „kvalitní technické řešení může být stejně cenné jako vzácné umění”, nebo že studovat strojařinu a elektrotechniku může i uklízečka? Nevím. Ale microsite i web jsou pěkné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vlastně obdivuju všechny, kdo mají koule se pustit do pořádný kreativy. Je jednoduchý kopírovat online kampaně a sakra těžký napsat dobrej TV (online) spot. Trénujte a ono to tam jednou padne. Nice try.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Na Ostravu dobrý. A web suprový.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

3. Penny ukazuje nedokonalé potraviny (34 %)

Penny Market

Penny Market

Obchodní řetězec Penny Market ve spolupráci s agenturou Hullabaloo připravil kampaň proti plýtvání potravinami. Nechali vyrobit plyšáky, kteří mají dětem ukázat, že i pod nedokonalou slupkou lze najít šťavnatou a chutnou dužinu. Kampaň začala 11. ledna a společnost jí navazuje na prodej nestandardních kousků ovoce a zeleniny od českých farmářů ve svých prodejnách.

Plyšáci z nedokonalé zeleniny jsou super. Nevím, ale jestli ukazovat tu špatnou zeleninu jako Frankensteina nebo polozombie je správná cesta. Není lepší, že jsou sice oškliví, ale jinak stejní jako my? Ne kulhající monstra?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Kampaň za neplýtvání je dobrá a potřebná věc. Možná bych se ale příště zamyslel nad tím, jak to udělat, aby taková kampaň nevypadala jako komunikace jednoho konkrétního konkurenčního řetězce.
Miky Karas (Symbio)

Vyrobit roztomilé plyšáky a inspirovat se přitom ošklivou zeleninou je sympatický nápad. Jsem si jista, že do penáčů to natáhne spoustu rodin.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Okey, mám doma už plyšovou zeleninu z Billy, očekávám, že podobná squadra bude i v Penny. Nic moc originálního. Jestli je tohle teaser, tak mě vůbec nenalákal.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Pěknej animák s packshotem od Penny.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Spot nejste bezobratlí!

Zimní kampaň : Nejste bezobratlí! Program Banal Fatal s Českou asociací paraplegiků a partnery programu varuje, sjezdovka je jako silnice!

Zveřejnil(a) BanalFatal dne 4. leden 2018

Člověka z toho trochu zamrazí. Jen je divný, že rodinka, co si fotí selfíčko (vidí se v displeji), na úraz vůbec nereaguje. Jinak cením, že to šlo bez tklivé hudby.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Krumpáčem po hlavě, no. Máme problém, tak ho ukážeme. Když už tomu chybí jakákoliv emoce nebo vtip, tak to měli pořádně přehnat. Kdyby mě to šokovalo, tak je to alespoň něco.
Miky Karas (Symbio)

Uf. Tak z toho spotu s rodinným selfíčkem mě fakt zamrazilo. Naprosto banální situace, jedna obyčejná vteřina života, která toho může tolik změnit. Jsem ale v tomto ohledu přecitlivělá, protože syn měl před časem na sjezdovce vážný úraz.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

A já mám dojem, že tohle nestačí. Syrové nehody tady byly a šel bych na to jinak. Okolo takovéhle situace je strašně moc emocí a dá se je kreativně ztvárnit.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Já jsem asi bezpáteřní, ale přesně takovejm videím jsme se před lyžákem smáli. Teda vysmívali.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Výrobce spotřebičů Philips na konci ledna představil novou online kampaň, ve které představuje recepty na smoothies a propaguje tak své mixéry. Společně s agenturou Triad Advertising vytvořil platformu Akademie zdraví, která je dostupná na Instagramu, YouTube a na webu. Obsahuje recepty na smoothies, které vznikly pod dohledem nutriční terapeutky a předsedkyně naturopatické společnosti Kateřiny Boesenberg. Akademie umožňuje sestavit desetidenní smoothie plán podle potřeb. Ten vždy upozorní uživatele, že je čas připravit si další smoothie včetně seznamu ingrediencí. Během celoroční komunikace bude Philips v Akademii zdraví postupně zveřejňovat videa a doprovodný obsah k jednotlivým smoothie plánům, kterých je celkem šest.

Doufal jsem jen, že mi budou nejen vyskakovat notifikace, ale rovnou mi nějakej kurýr donese ty suroviny k bytu. Notifikaci do smoothie nenamixuješ.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Spojení mixéru a smoothies. No teda! Takovej obsah asi jinde nenajdu…
Miky Karas (Symbio)

Tady nevím. Usnula jsem ve třetí vteřině.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Hmm, na Googlu jsou mraky receptů na smoothie. Proč se mám dívat zrovna na tenhle? Že to je pod umbrellou Akademie zdraví? Málo.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Od teleshoppingu jsem tolikrát neslyšel slovo smoothie! Pěkně natočený recepty, ani nic víc, ani nic míň.
Vladimír Zikmund (Zaraguza) 

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.