Pražský dopravní podnik (DPP) hledá firmu, která by si od něj pronajala nejméně 1.196 reklamních ploch v metru. Plochy slouží k instalaci citylightů, prosvětlených reklamních nosičů. Vitríny dosud provozovala agentura EuroAWK, se kterou dopravní podnik vede soudní spory. Minimální cenu za pronájem jedné plochy podmínky tendru stanovují na 20.000 Kč ročně. Má jít o dlouhodobý pronájem ploch. „Nabízíme desetiletý pronájem s opcí na dalších pět let. Slibujeme si od toho minimálně zdvojnásobení současných příjmů z pronájmu těchto ploch,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva dopravního podniku.
„Spoléháme na zájem velkých hráčů na trhu, kteří mají zkušenost s provozováním podobně velkých souborů reklamních ploch. I pokud by vítězný uchazeč předložil nabídku jen v minimální přípustné výši, získal by Dopravní podnik Praha za pronájem nejméně 1.196 ploch k instalaci city light vitrín necelých 24 milionů Kč ročně. To je o víc než dvojnásobek víc než v současnosti,“ prohlásil vedoucí marketingového odboru dopravního podniku Josef Voltr. Firmy mají na předkládání nabídek šest týdnů. Poptávkové řízení bude dvoukolové a uchazeči musí složit milionovou kauci.
Firmě EuroAWK, která city light vitríny dosud provozovala, podnik vypověděl smlouvu k dubnu 2013. Firma ale výpověď neakceptovala a dál inkasovala peníze od inzerentů. Proto na ni podnik podal žalobu, kterou se domáhá vyklizení ploch. Soud koncem loňska společnosti nepravomocně přikázal, aby z metra reklamní nosiče odstranila. Firma se proti rozhodnutí odvolala.
Dopravní podnik se soudí i s další reklamní agenturou Rencar, s níž uzavřel v roce 1997 ohledně reklamy v MHD dohodu, která má trvat do roku 2031. Podle dopravního podniku je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. Rencar s tím nesouhlasí. Dopravní podnik přitom podle dnešního prohlášení zvažuje, že vypíše „velké výběrové řízení na pronájem všech reklamních ploch na svém majetku, které v současné době provozuje společnost Rencar“. V posledních dvou letech našel v tendru nové nájemce reklamních ploch na některých svých autobusech a tramvajích.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE
