Rada: Moje zprávy jsou předpojaté, nevyvážené

Jaromír Soukup v relaci Moje zprávy

Jaromír Soukup v relaci Moje zprávy

Večerní Moje zprávy televize Barrandov, moderované jejím majitelem a ředitelem Jaromírem Soukupem, se dočkaly dalšího postihu ze strany regulátora. Rada pro vysílání, která dohlíží na obsah šířený v éteru, zahájila s Barrandovem řízení o přestupku, kvůli vydání Mých zpráv z 20. listopadu, konkrétně jeho části nadepsané Ryba smrdí od hlavy. Mluvilo se v ní o státních zakázkách pro agenturu Dorland – mimo jiné o kampani Ryba domácí – a o jejím šéfovi Zdeňku Stejskalovi.

“Obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládana jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření. Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze označit za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Neposkytl tedy objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,” konstatovala rada.

Podnět proti reportáži podala radě zmíněná agentura Dorland. “Proti odvysílané reportáži podáváme stížnost na radu pro rozhlasové a televizní vysílání a celou záležitost předáváme svým právním zástupcům k řešení,” sdělila k inkriminovanému pořadu hned 20. listopadu. “Odvysílané informace si pan Soukup zřejmě účelově vymyslel,” je přesvědčeno vedení agentury.

Relace Moje zprávy na Barrandově je založena čistě na promluvách Soukupa coby moderátora. Ty jsou často hodnotící. Nikdo jiný v pořadu nevystupuje, v pozadí se používají jen ilustrační fotografie. Rada kritizovala už několik prvních vydání pořadu, z přelomu října a listopadu, s tím, že “za zpravodajský formát ho nelze považovat”. Podle dřívější argumentace Daniela Köppla, výkonného ředitele Soukupova vydavatelství Empresa Media, který Barrandovu dodává obsah jeho pořadů, rada “trvá na věcech, které byly relevantní v nultých letech”: “Formát, na který jsme zvyklí, modelově ČT24, je pro komerční televize překonaný. Diváci ho nežádají. Změnila se mediální scéna. A chtít od všech, aby byli stejní, není nic jiného než ukázka mediální negramotnosti.”