Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna za 18. a 19. týden 2021
- Triad Advertising: Meeting Zombies (65 %)
značka: Slido, klient: Sli.do - WMC Grey: Magická síla vápníku (56 %)
klient: Kláštorná Kalcia, klient: Kofola ČeskoSlovensko - Zaraguza: Konečně kafe! (54 %)
značka: Big Shock!, klient: Al-Namura - Made by Vaculik: Proč ne! (54 %)
značka: Zlatý bažant, klient: Heineken
- Hasan & Partners, VMLY&R Commerce: Jemnost přírody (52 %)
značka: Tento, klient: Metsä Tissue
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.
1. Slido s Triadem proti „meeting zombies“
Slovenský software pro interakci s publikem Slido spustil na YouTube a vybraných amerických sociálních médiích novou brandovou kampaň, která poukazuje na problém nudných videomeetingů, které jejich účastníky často mění na na „meeting zombies“. Kampaň určenou primárně pro americký trh vytvořila agentura Triad v spolupráci s Bistro Films, spot režíroval Marek Partyš. Spot vychází z nedávného výzkumu, který Slido provedlo na vzorku 1.500 amerických zaměstnanců, v němž 47 % respondentů označilo online meetingy za nezáživné. Slido pomáhá vést lepší a efektivnější online porady prostřednictvím tří hlavních funkcí produktu: ankety, kvízy a možnost kladení otázek publikem.
Výborně natočené a zábavné. Navíc jsem se poznala – jsem jednoznačně Scroller. Doslova světová práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hezký produkt, dobrá komunikace. Jen mne překvapilo, že featury nejsou více překlopené do kreativy.
Pavel Jechort (Mall Group)
Přepálený tutorial, kde mě nepřekvapilo vůbec nic. Ani pitvoření.
Míla Knepr (Contagious CZ)
Boží, za mě vítěz tohoto týdne! Jen bych chtěl vidět nějaký cutdown, ta dlouhá verze je natolik dlouhá, že se ze mě v jednu chvíli málem stal jeden z nich (Sleeper).
Jakub Hussar (Haze)
Zombie v reklamě na aplikaci Slido mě baví. Jen mi to přijde až moc dlouhé. Lockdown vyprodukoval armádu zombies, kteří ztratili základní návyky a potřebují pomoct. Dobře natočený, vtipný tak akorát.
Petr Kurz (WOO)
Tohle je ale wunderbar. Udělat v lokálních podmínka cokoliv, co vypadá jako z Ú-ES-Á, to chce dvojitý úsilí. No. A povedlo se to moc. A taky chci říct, že mě už tenhle rok ničím moc nepřekvapíte. Takže, bažanti klidně můžou mít ruce. A nemrtví klidně volat přes počítač. Proč ne!
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
No tak tohle je naprostá pecka! Skvělý software, skvělá myšlenka, skvělá kampaň, skvělý spot. Odteď chci online meetingy jen přes Slido.
Michaela Sýkorová (Gen)
Vzorně provedená reklama na téma „Problém, který nemáme, řeší produkt, na který dlabeme, protože jeho brand je nám u víte čeho...“ NKP.
Vilém Rubeš
Konečně si dokáže někdo udělat z těch covidových meetingů, co jsou občas za trest, srandu.
Richard Stiebitz (Gen)
Idea nikterak nová. Ale ano, je to vtipné vystižení toho, co teď vídáme na monitorech často. A kampaň má velmi slušnou exekuci, jak spot, tak vizuály. Zbývá jen doufat, že nám Slido od zombíků konečně pomůže...
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Zombie mě dostaly tento týden nejvíc. Trochu blbý je, že jsou víc cool než samotnej produkt. Pěknej insight i exekuce. V printu to funguje nejlíp.
Manuel Prada (Comtech Can)
2. Kláštorná Kalcia přidává krále a kováře
Po dvou letech přichází značka minerální vody Kláštorná Kalcia s navazujícím spotem, který diváka opět zavede do mystického světa na pomezí fantazie a reality, inspirovaného legendou z Turčianské doliny, kde Kláštorná pramení. Příběhu znovu vévodí tajemná čarodějka. Jako strážkyně pramene nyní probudí i sílu vápníku, díky němuž nabude opět sílu vyčerpaný král vracející se z boje. I tentokrát se o kreativu postarala WMC Grey ve spolupráci se Stink Films. Spot režíroval pařížský Louis Nieto, který stál u zrodu magického světa Kláštorná Kalcia. Značka spotem pokračuje v upevňování svého působení na českém i slovenském trhu.
Další variace na estetiku seriálu Hra o trůny. Proč ne. Nijak to ale se mnou nic nedělá. Je to přepjaté, vizuálně silné, ale nevidím v tom stejně silnou emoci.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Slovenské představy o reklamě na vodu jsou opravdu zvláštní. Ten mysticismus tam není rozhodně poprvé. Asi to je protiváha všem trendy reklamám o životním stylu a čisté přírodě, ale mně osobně to nic zajímavého neříká.
Pavel Jechort (Mall Group)
Čisté, epické pokračovaní kampaně. Pro tenhle typ spotu bych býval uvítal nějaký wow vizuální prvek. Ve fantasy tak nějaký drak, skřet, kataklyzmatické něco. Takhle mi to přijde „všechno je správně, ale...“
Míla Knepr (Contagious CZ)
Na fantasy patos mě moc neužije, působí to jako o něco výpravnější fanfilm Hry o trůny.
Jakub Hussar (Haze)
Natočené je to hezky, ale evokuje to trochu morovou nákazu. Možná tomu chybí nějaký slogan, aby se mi reklama spojila s produktem.
Petr Kurz (WOO)
Oo--aaa-oo-aa. Iii-e, pada-da-da-dam-dam. A tak dále. A tančíme! Kovář, král, celý klášter v jedné kalciovce. Proč ne? Díky, piju teď zrovna neenergetický kafe, ale jak to bude možný, dám si i tohle. A bude prosím vás, příště v tom klášteře i bažant s rukama?
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Skvěle odvedená práce, zajímavý a poutavý příběh.
Michaela Sýkorová (Gen)
Proboha, tuhle minerálku piju, aniž bych si uvědomoval, jak strašné věci mě čekají. Na nabídku „poznejte sílu vody s vápníkem“ bych měl asi utéci do krápníkové jeskyně. Taky NKP, ale netflixovsky historizující.
Vilém Rubeš
Něco se muselo stát, že začínají točit pořádné spoty, na které se dá koukat. Možná tomu pomohl Rohlík, větší prostor agentuře, víc financí. Tleskám.
Richard Stiebitz (Gen)
Co mě ve spotu moc baví, je hudba! Možná bych k ní ten příběh hrdiny ani nepotřeboval.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Trochu se ztrácim. Je to jak začít sledovat Hru o trůny od druhý série. Nevím, o co tam jde. Kdo jsou ty postavy? Jinak pěkná hudba. Ale proč zahraniční skladatel, když to jinak hraje na lokální strunu? Exekučně podařený.
Manuel Prada (Comtech Can)
3. Big Shock! uvádí tři příchutě ledové kávy
Energy drink Big Shock! uvádí na trh nový produkt Big Shock! Coffee, ve třech příchutích Espresso milk, Irish coffee a Vanilla latte. Nejedná se o energy drink, jak bylo u této značky dosud zvykem, ale o ledovou kávu. Kampaňové představení nového produktu připravila pražská Zaraguza. Zadáním pro agenturu bylo zachovat odvážnost značky Big Shock!, přitom ale jasně odkomunikovat, že se jedná o ledovou kávu (nikoli energy drink), vyrobenou z kvalitních kávových zrn a opravdového mléka. Zaraguza proto přišla s produktovým spotem, který stojí na netradičních vizuálních obrazech volně ztvárňujících jednotlivé ingredience produktu. Připravil ho tým, který pro klienta pracoval už několikrát. Tvoří ho Zaraguza, produkce Darq Studio, kameraman Radim Střelka a režisér Adam Vopička.
Nevím, no. Klient mluví o odvážnosti, ale my vidíme jen zlaté zuby chroustající kávová zrna a zjevně pomatenou dívku, která leží v mléce a roní zlaté slzy. A do toho rádoby cool voiceover. Ehm, žádný velký šok nepřišel. Odvaha vypadá jinak.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
No hele, pro mne je tahle estetika vzdálená, nicméně dovedu si představit, že pro cílovku je fajn. Já tam vidím jen produktovou propozici, poměrně poctivě otištěnou, a to je prima.
Pavel Jechort (Mall Group)
Pochopil jsem, že tahle estetika stejně jako produkt nejsou pro mne. Ale zaujalo mne to. Pořád přemýšlím, jak byl myšlen ten odkaz na fotku Whoopi Goldberg od Annie Leibovitz. A usilovně přemýšlím, na co by mohly odkazovat zlaté zuby a drcená zrnka kávy. Kdysi na vojně jsem do ešusu s horkou vodou zkoušel rozkousat zrnkové kafe na „turka“. Tohle to určitě nebude...
Míla Knepr (Contagious CZ)
Stylové, ale těchhle vizuálních imageovek tu už od dob „Jégra“ a Kinder Bueno bylo docela dost.
Jakub Hussar (Haze)
Má to styl. Troufnu si říci, že přesně pro cílovku.
Petr Kurz (WOO)
Jasně, říkat o kafi, že není energeťák, přitom tomu dát značku jako energeťáku. Jasně. Proč ne? Tak fajn, fajn. Chápu. A zlatý zuby? Proč ne, no. Jen si pořád myslím, že to bavilo kdysi víc obyvatele NDR. Ale proč ne.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Reklamní spot je naprosto precizní práce. Extravagancí vypadá spíš jak hudební videoklip, ale rozhodně zaujme.
Michaela Sýkorová (Gen)
Ano, konečně kafe. Celé generace žily v omylu. To jako myslíte vážně, šumaři z Kralup? To není NKP, to je matka všech NKP.
Vilém Rubeš
Konečně světlo na konci tunelu a televizní spoty, co začínají být zase normální. Až na ten snad až amatérský packshot je to pěkně našlapané.
Richard Stiebitz (Gen)
Sdělení je vypsané z briefu, žádný velký idea making, ale při tom minimalismu je na co se koukat. Za oko to rozhodně chytí!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Vůbec žádnej šok to ve mně nevyvolalo. Nic novýho, žádnej příběh, … Stačilo by mi vidět end frame a zanechalo by to ve mně stejný emoce.
Manuel Prada (Comtech Can)
4. Zlatý bažant má v Česku lidské ruce
Jako ideální značka pro milleniály se nově profiluje pivo Zlatý Bažant z portfolia pivovarnického koncernu Heineken. Právě na ně cílí v současné kampani, kde v hlavní roli vystupuje bažant s lidskýma rukama. Zlatý Bažant je dlouhodobě nejoblíbenější a nejznámější slovenská značka piva. Teď se v Česku plánuje dostat do širšího povědomí. Ve spotech, za nimiž stojí agentura Made by Vaculik, vybízí k rozšiřování obzorů a k tomu, pouštět se do nevyzkoušených a neznámých věcí. Počáteční pochybovačné „co když!?“ otáčí ke spontánnímu „proč ne!“
Já tyhle blbosti miluju, takže za mě paráda! Při záběru, u kterého bažant šplhá na komín, jsem se zasmála nahlas. Líbí se mi i ten retro pakcshot. Tvůrci si museli užít spoustu legrace!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
V televizi jsem zaznamenal, což je dobře, příběh je dost košatý na navnímání a bez printu vlastně nedává tak úplně smysl. No ale beru, že jde o top of mind, pak to není úplně špatně. Chtělo by asi výrazně zjednodušit a nebát se pořádne šlápnout do pozice underdog a dělat si z toho švandu. To Češi milujou. A ta 70′ videa jsou super!
Pavel Jechort (Mall Group)
U bažanta s rukama tápu. Názor na ruce místo křídel jsou zřejmě hodně individuální. Já je nemusím. I když rukatý bažant strhne pozornost, takže až napodruhé jsem poslouchal voiceover a sledoval dějovou linku. A pochopil jsem, proč tam asi tak ty ruce jsou.
Míla Knepr (Contagious CZ)
Je to tak freaky, až je to roztomilé. Oceňuji odklon od chlapisek a řízů!
Jakub Hussar (Haze)
Zmutovaný bažant staví létající auto a na závěr suchá myšlenka „proč ne“. Vůbec nechápu, o co jde. O pivu se toho moc nedozvím, chuť na něj nedostanu.
Petr Kurz (WOO)
Tohle je ták blbý, až je to skvělý. Odteď říkám na všechno: proč ne? Vďaka.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Musela jsem se na to podívat dvakrát až třikrát, abych to chytla. Poprvé mě divnost bažanta s rukama strhla natolik, že jsem myšlenku vůbec nevnímala a tím pádem ani nechytla. Což není úplně dobře. Ale klobouk dolů, je za tím vidět spousta práce.
Michaela Sýkorová (Gen)
A proč ano? NKP, i když se to tváří jako canneská festivalovka, nuda z toho stříká všemi směry...
Vilém Rubeš
Trochu děsivé, ale to pivo je docela fajn. Snad mě bažant těmi až fyziologicky silnými pažemi v triku neuškrtí. Čí ty ruce vlastně jsou? Produkčního, art directora nebo projektové manažerky? Nechtěl bych tohoto opažence potkat v porostu. I když mě ten bizár celkem baví, před spaním si ho nepustím.
Richard Stiebitz (Gen)
Bažant s rukama by mě snad i pobavil, ale tenhle druh motivačních voiceoverů mi k pivům obecně moc nesedí. Proč ano?
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Bažantí úlet. Weird – a ne v dobrym slova smyslu. Spot přináší víc otázek než odpovědí a žádná z nich se nevztahuje k pivu. Určitě je to zapamatovatelný, ale stačí to? Bylo by zajímavější to hrát tak, že se naopak rozhodnu nelítat jako ostatní bažanti.
Manuel Prada (Comtech Can)
5. Toaletní papír Tento se zelení s ovečkou
Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou kampaň. Nese název Jemnost přírody a značka v ní upozorňuje na kvalitu a udržitelnost produktů, které každodenně používáme, jako je toaletní papír či papírové utěrky. Televizní spot propaguje produkty vyráběné z jemnějšího a kvalitnějšího papíru. Celou komunikaci spojuje klíčový prvek a maskot značky – ovečka představující jemnost a čistotu přírody. Kampaň, za kterou stojí agentury VMLY&R Commerce a Ogilvy, navazuje na novou komunikaci značky.
Ta ovečka je tak roztomilá, že roztomilejší už snad být nemůže. Na celý spot i vizuály se dobře kouká. Jemnost a harmonie jsou tu dokonale ztělesněny, ačkoliv i zde se pracuje s řadou vizuálních klišé (dotyky prstů na kapradině).
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
To vypadá trochu jako parodie. Je to parodie, že jo?
Pavel Jechort (Mall Group)
Rozumím. Jenom jak nejsem moc bystrý, nedokážu odhadnout, jestli ten beránek je myšlen vážně, nebo je to perzifláž. Pokud je to perzifláž, tak dobrý. Pokud je to myšleno vážně, tak se klube nový králíček Azurit, bych řekl.
Míla Knepr (Contagious CZ)
Jedna z horších reklam na Rajec.
Jakub Hussar (Haze)
Když dělám reklamu na „přírodní produkt“, tak přece použiji co nejvíc přírody, a ne 3D jehně. Neříkejte mi, že tohle by nějaká talentovaná ovce nezahrála. Ale pointa je jasná, takže fajn.
Petr Kurz (WOO)
Ano, spolu s toaletním papírem vracíme lesu to, co si z něj bereme. Ten dvojsmysl chápu. Říkali jsme tomu podpapírák, kdysi v lese na Salajně, když jsme jeli na borůvky s maminkou a tatínkem. A já domů přivezl tak maximálně mokrý holínky s překvapením ve vzorku. Ale proč ne.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Vizuálně je to naprostá pohádka, ale ten příběh dívky a ovečky jsem nějak nechytla. Jak je to myšlený?
Michaela Sýkorová (Gen)
No vidíte, jak jste zodpovědní. A já si s tím ve výsledku vytřu vy víte co. A tahle reklama to nijak neovlivní. Nazdar, hajzlpapíre.
Vilém Rubeš
Možná to zní divně, ale i já vracím lesů, co si z nich beru. Vím, že archetyp je neviňátko, ale já se nemohu konotací u ovečky ani jemnosti nějak zbavit. Moc se omlouvám a protože nejsem cílová skupina, kontumačně prohrávám se svým cynismem a hodnocení se vzdávám.
Richard Stiebitz (Gen)
V pořádku, tohle prostě muselo být jemné...
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Celý to vypadá hezky. Pohádkově. Chápu jemnost asociovanou s jehňátkem, ale není to v záběrech dostatečně prodaný. Kdybych byl kopík, pracoval bych víc se slovem tento.
Manuel Prada (Comtech Can)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
