Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Dovolenou v protektorátu chtějí v Nizozemsku

Kontroverzní novinka tuzemské veřejnoprávní televize podle šéfa ČT mezinárodně uspěla.

  • ČTK
  • 17. 06. 2015 14:45
Dovolená v protektorátu, dokumentární reality show třígenerační rodiny, se odehrává ve Starých Hamrech v Beskydech. Foto: Rostislav Šimek, ČT

Dovolená v protektorátu, dokumentární reality show třígenerační rodiny, se odehrává ve Starých Hamrech v Beskydech. Foto: Rostislav Šimek, ČT

Cyklus České televize Dovolená v protektorátu chtějí odvysílat v Nizozemsku, zajímá se o něj holandská televize. Pořad se také zúčastní zářijové přehlídky Creative Forum v Berlíně, pořádané Evropskou vysílací unií. Radě ČT to dnes řekl generální ředitel televize Petr Dvořák. „Pořad byl minulý týden vybrán mezi dvacet televizních projektů všech evropských veřejnoprávních stanic, které se představí na přehlídce nejúspěšnějších za rok 2015,“ přiblížil.

Česká televize na Creative Forum letos nominovala celkem pět projektů, přičemž organizátoři vybrali dvě – kromě Protektorátu ještě pořad Zlatá mládež plánovaný do vysílání ČT na podzim. „Je to poprvé, kdy byl projekt tohoto typu na kreativní fórum vybrán,“ zdůraznil Dvořák s tím, že se televize o zařazení pokoušela několikrát od podzimu 2011, co se stal ředitelem.

Osmidílný projekt České televize, uvedený v minulých týdnech, je volně inspirován obdobnými zahraničními formáty. Protagonisty přenesl do časů protektorátu pod Hitlerovou nadvládou, v nichž museli plnit nejrůznější úkoly. Česká i zahraničních média si všímala hlavně toho, zda je možné tehdejší události přiblížit formou označovanou jako reality show.

Šéf ČT před radními poukázal na to, že původní kritika vůči pořadu se postupně zmírňovala. „Důležité bylo, že to zvedlo zájem o toto období,“ poznamenal. Po zhlédnutí pořadu, který přilákal v průměru přes 300.000 diváků, se podle něj začaly objevovat i další ohlasy. Připomněl ale i kritiku, která se dostala na titulní stránku New York Times a jež se podle něj zaměřila pouze na jeden ze zhlédnutých dílů.