Přepravce DPD v únoru oficiálně zahájil provoz nového depa v Nehvizdech. Jeho stavba začala na konci května a zkušební provoz byl spuštěn loni v říjnu. Hlavní budova se skládá z administrativní a provozní části na výklad a třídění zásilek, kolmo se na ni napojují dva devadesátimetrové kurýrní prsty. Jeho kapacita přesahuje 17.000 balíků, k jejichž vytřídění funguje pět vykládkových oken a 66 rozvozových tras. Část komplexu bude fungovat jako centrální překladiště.
„Rozhodnutí rozšířit naši síť o nové depo je reakcí na tržní potřeby. Trend online nakupování stále narůstá a čím dál více lidí nakupuje přes internet. Věříme, že nové depo v Nehvizdech nám bude velkou oporou, a naše služby opět posune o kus dál,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD pro Česko. DPD zároveň otevřelo tři další a menší depa v Plzni, Liberci a Karlových Varech s celkovou kapacitou 17.000 balíků. Celkem má firma v Česku 13 dep.
V novém depu je umístěna nabíječka pro elektromobily. DPD zatím provozuje jen jeden, další testuje v Praze a Ostravě. Má také flotilu 36 aut jezdících na CNG, tedy stlačený zemní plyn, devět z nich obsluhuje nové prostory v Nehvizdech.
Kromě nového depa se bude DPD letos zaměřovat na rozvoj míst vyzvedávání, takzvané pick-up pointy, kterých už v současné době má v Česku 175. „Dále pak prozkoumat možnosti doručování alternativními metodami. V pojetí DPD to znamená doručení prostřednictvím cyklistů nebo chodců. Pro letošní rok uvažujeme o pilotním projektu v Praze. Cílem tohoto projektu je jednak nezatěžovat životní prostředí provozem dodávek, a dále také snížení provozu ve velmi hustě osídleních částech metropole,” sdělil Retailku Rudolf Žůrek, provozní ředitel DPD pro Česko, který do firmy přišel loni v srpnu.
Na posílení přepravy se chystá i další přepravce, firma GLS. „V Česku chystáme rozšíření kapacity centrálního třídícího centra řádově o desítky procent, zdvojnásobení kapacity depa Praha-jih a otevření 3 nových regionálních dep,” uvedl Pavel Včela, ředitel GLS pro Česko. GLS chce stejně jako DPD investovat do počtu výdejních míst, které by ráda do předvánoční sezóny zdvojnásobila. „S rozšířením kapacit souvisí rozšíření vozového parku a počtu pracovníků. Pokračovat budeme v modernizaci vozového parku tak, aby průměrné stáří nebylo více než tři roky,” doplnil Včela.