„Drajv jako nejvytrénovanější cyklista.“ Reklamní kati vyzdvihli spot Rouvy

Vtip, muziku i stručnost oceňují experti na práci WMC Grey pro český cyklistický startup.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších –⁠ kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna za 41.-42. týden 2023

  1. WMC Grey: Keep going! (62 %)
    značka: Rouvy, klient: VirtualTraining
  2. Aetna: Učitelé jsou třída (59 %)
    pro pedagogické fakulty a nevládní organizace
  3. VCCP: Všichni na jedné lodi (53 %)
    značka: Birell, klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Nmds: Úplně mimo! (52 %)
    značka, klient: Endorphin Republic
  5. Loosers: Jaký sen si splníte vy? (52 %)
    značka, klient: mBank

Jak hodnocení sestavujeme? S nabídkou hodnotit aktuální kampaně pravidelně obesíláme na 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 21 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla, zaokrouhlíme. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. WMC Grey pomáhá budovat značku Rouvy

Český startup Rouvy, který provozuje stejnojmenou globální sportovní aplikaci pro indoor cycling, uvedl nový komunikační koncept od agentury WMC Grey. Hodlá tak vystupit ze standardní komunikace segmentu a představit emoce spojené s cyklistikou neotřelým způsobem. Využívá přitom nové motto Keep going! Koncept pomocí tří hrdinů komunikuje hlavní benefit aplikace oproti konkurenci – reálné trasy z celého světa. Hrdinové reprezentují cílové skupiny značky: hobby, avid a profi cyklisty. Při jejich jízdě je doprovází chytlavý song s repetitivním refrénem, který vystihuje hravý, návykový a motivující charakter Rouvy. Nový brandový koncept stojí na dvacetisekundovém hero spotu a třech verzích sponzoringu španělské Grand Tour La Vuelta, které se vysílaly na zahraničních kanálech Eurosport od poloviny srpna. Doplnila je řada kratších formátů v online médiích. Původní skladba vznikla v hudebním studiu Butter Music. O režii se postaralo duo Bao-bab, které kreativní koncept přivedlo k životu na dvanáctimetrové LED zdi ve filmovém studiu FZG. WMC Grey a Rouvy navázaly spolupráci začátkem roku a posledních šest měsíců společně konzultovaly a budovaly značku po strategické stránce, v rámci agenturního programu Brand & Business Booster. „Posílili jsme globální positioning Rouvy vůči nejsilnější konkurenci, nastavili jasnou identitu až do úrovně social media komunikace a nakonec společně vytvořili distinktivní koncepci komunikace brandu,“ shrnuje Aleš Hron, stratég WMC Grey.

Petr LaštovkaTřeba tohle je taková ta roztomilá blbost, která mě nebude rušit a kaktus s hubou ve stylu otravnýho pomeranče (kdo si to pamatuje, zvedá ruku, tak ruce dolu, děti) je okáčko.
Petr Laštovka na drátě

Iva Hadj MoussaZ kampaně je cítit lehkost, hravost a dobrá nálada. Nestrhlo mě to tak jako Endorphin Republic, ale je to pěkná práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Cyklotrenažér z covidu už jsem prodal, ale Rouvy je super. Kéž bych měl takovou LEDku doma.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LesenskýSpot dobře komunikuje, o čem produkt je, a zároveň umí vzbudit emoce. Motto i s hudebním ztvárněním komunikaci dobře podtrhuje.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Tomáš VacekJasné sdělení, jasný benefit, zábavné. Good job!
Tomáš Vacek (Contexto)

Lukáš MachaníčekEmoce z toho úplně nesrší, ale účel tohle splní. Ze spotu jde vidět jasná konkurenční výhoda, kterou jsou reálné trasy a cílení na všechny tři skupiny. Tohle se povedlo. Nemám co vytknout.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Marek NieslanikJe tenká hranice mezi chytlavým a otravným songem a tady to vypadá spíš na tu druhou variantu. To ovšem nic nemění na tom, že jako celek je to výrazné a pro cílovku snad i pochopitelné, takže za mě - středně dobrý!
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Míla KneprNerozumím cyklistice. Tak jsem se podíval a načetl: Rouvy je hodnocena jako nejlepší apka na světě pro „real world locations“. To jsem z reklamy nedostal, a přitom je to, po mém soudu, benefit jako prase. Značka chce asi něco jiného. Jen jsem z reklamy nepochopil co.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešSice další commercial se sdělením makej-makej-píchej, ale body nahoru za vtip, muziku a stručnost.
Vilém Rubeš

Jan Pacas (Media Age)Super. Svižné, postavené na hlavním benefitu a s popěvkem, který těžko dostávám z hlavy. Jen škoda, že jméno brandu v songu trošku huhlavě zapadá a člověk si musí na zřetelnější výslovnost počkat až na packshot.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováDvě cyklistický kampaně v jedné Katovně a obě perfektní? Vy jste se na mě, anticyklistu, snad domluvili. Tleskám. Baví mě to. Je to hravý. Jasná message. A především je to extrémně catchy. Ta písnička mi pojede v hlavě ještě celej víkend.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Amila HrustićJe to feel-good, odlehčené a funky, baví mě na to koukat! Ta písnička je ear-worm, který člověku zůstane v hlavě. I když v tom nevidím výraznou myšlenku anebo komunikační koncept, spot celkem jasně ukazuje benefity apky pro cílovku.
Amila Hrustić

Ondřej ZahoříkŽádná sláva, ale alespoň produktový benefit.
Ondřej Zahořík (Stavební spořitelna České spořitelny)

Graeme MurrayTéma cyklistiky pokračuje i s Rouvy, aplikací pro indoor cyklistiku. Hlavní postava spotu je rychlá a zběsilá, aby povzbudila předplatitele aplikace v pokračování v jízdě. Podobně jako v případě spotu od Endorphinu - kdybych si nepřečetl doprovodný popis kampaně, nevšiml bych si přímé souvislosti se třemi různými typy zákazníků ani toho, že klíčovým benefitem jsou skutečné, realisticky vyobrazené trasy s využitím rozšířené reality. Opět je to vše implicitní. Ale vzhledem k tomu, že se o zákazníky už přetahují značky jako Zwift, MyWhoosh, Wahoo X, Fulgaz, TrainerRoad a další, vypadá to, že Rouvy čeká tvrdý a dlouhý závod.
Graeme Murray (Katedra marketingu FPH VŠE)

Pavel JechortJo hele, tohle jako jo. Mrknul bych se, jestli ta apka není čirou náhodou horší než reklama. To je asi přesně, co ode mne chcete, ne?
Pavel Jechort (Axa Partners)

Markéta TomanováTohle má drajv jako ten nejvytrénovanější cyklista a baví mě to moc.
Markéta Tomanová (WOO)

Jan ŘebíčekVizuálně perfektní záběry ukazují, jak dokáže aplikace Rouvy vtáhnout. Znělka, barvy, claim, které jdou jednoduše dlouhodobě opakovat. Jen tak dál!
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

Václav HruškaNejlepší je na tom hudba. Ta je chytlavá a radši si to víckrát nepustím nebo ji nevypudím z hlavy. Spot mě nezaujal, ale asi jsem zaujatej tím, že nejsem fanoušek indoor cyclingu (ani runningu). Potřebuju se jít pohybovat ven a vidět, že jsem urazil nějakou cestu. Ježdění na místě mi dává smysl, jen pokud potřebuju tvrdej trénink... ale to je jedno, když se od toho zkusím oprostit, pro mě ten spot nedokáže srozumitelně podat to, o čem autoři píšou, že má podat. Bez dalšího komentáře nepoznám za celý spot, o co vlastně jde. Rozdělení na amatéra, něco mezi a profíka nerozpoznatelný. Ty benefity oproti konkurenci jsou kde? Až na konci se dozvím, že jde o indoor cycling app. Ale proč si ji mám stáhnout, to tam opravdu nevidím. Radši bych zašel do Endorphinu se podívat na pořádný kolo od lidí, co rádi jezděj. Nebo si půjčím Nextbike a zajedu si po nábřeží na pivo.
Václav Hruška (GroupM Nexus)

2. Jak přimět mladé, aby studovali na učitele

Vizuál nového brandu Učitelé jsou třída!

Vizuál nového brandu Učitelé jsou třída!

Brněnská strategicko-kreativní agentura Aetna spolupracovala na nové kampani Učitelé jsou třída, kterou společně iniciovaly pedagogické fakulty ve spolupráci s nevládními organizacemi. Podle nich lidé nemají v učitele takovou důvěru, jak by si vzhledem k šířce svého vzdělání zasloužili a jakou mají jiná tradiční povolání, jako je právník nebo lékař. Právě důvěra je to, co by měla kampaň pomoct získat. Výzkumy pedagogických fakult ukázaly, že mnoho středoškoláků by se rozhodlo stát učiteli, kdyby je k tomu motivovalo jejich okolí a pokud by nepociťovali předsudky vůči učitelskému povolání. „Jen zlomek populace přitom tuší, co práce učitele opravdu obnáší. Pedagogové musí znát základy psychologie, umět se v klidu vypořádat s krizovými situacemi i dokázat povzbudit a motivovat děti s různými vzdělávacími potřebami. Věda, technologie, medicína a další obory kráčí neustále dopředu. Stejně tak se děje i ve školství. Svému lékaři věříme, že nám předepíše správný lék, právníkovi, že se nás zastane ve složité situaci. Přál bych si, aby stejnou důvěru vkládali rodiče do učitelů. Zvlášť proto, že jsou dnešní pedagogické metody značně odlišné od toho, jak si je pamatují oni sami,“ říká děkan Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Michal Nedělka. Právě od této myšlenky se odpíchli kreativci Aetny, kteří s konceptem Učitelé jsou třída přišli. „Klíčová message, která je zároveň i názvem této iniciativy, měla na první dobrou odrážet hrdost a jistou výlučnost učitelské profese. I vizualita kampaně – nápis ‚Učitelé jsou třída‘ vyrytý do školní lavice – je specificky česká záležitost, jež má podtrhnout fakt, že to jsou právě učitelé, kteří se dokážou nesmazatelně zapsat do životů žáků a studentů, tedy vlastně nás všech,“ říká za Aetnu Michal Rožek. V reklamních spotech kampaně účinkují herečka Ivana Chýlková a herec Vladimír Škultéty. Kampaň také zahrnuje webovou stránku ucitelejsoutrida.cz, na které může kdokoliv poslat děkovný vzkaz svému oblíbenému učiteli nebo sdílet, jakou vlastnost by měl dobrý učitel mít. Projekt je vyústěním spolupráce vzdělávacích institucí a neziskových organizací. Společně jej připravily Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity a neziskové organizace Začni učit!, Otevřeno a Učitel naživo, s podporou Nadace České spořitelny a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

Filip HuněkMoc se mi líbí použité vizuály. Stejně tak slogan „učitelé jsou třída“ je nápaditý. Kampaň je výrazná a má potenciál se rozšířit do širokého povědomí. Avšak... problém mám se samotným vyzněním kampaně. Já jsem z toho vlastně vůbec nepochopil, co se mi reklama snaží říct, nebo co má být zamýšlená message behind. Docela rád bych věděl, jaké jsou měřitelné ukazatele kampaně, nebo co se má stát, pokud bude kampaň úspěšná.
Filip Huněk (Actum Digital)

Petr LaštovkaPovidám, chci do Vršovic! Jako nápad je to skvělý. A těším se, že to trochu pomůže i učitelům, páč pověst už nemají, co mívali, jako jo.
Petr Laštovka na drátě

Iva Hadj MoussaSilná myšlenka, příjemné provedení. Žák, který nakonec nehodí vlaštovku, už nemůže být roztomilejší!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Trochu se kolem výuky motám, i když v jiné partě. Vlaštovkou bych dostat nechtěl, je to ale pořád lepší než mokrou, zakyslou školní houbou. Možná je to pro žáky trochu návodné, nebo ne?
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LesenskýLíbí se mi dobrý scénář s pointou a důrazem na detaily. Spot působí mile a autenticky. Poškrabané lavice si pamatujeme z dětství asi všichni. Grafika vizuálů by mohla být lepší, ale verze se srdíčkem se mi docela líbí.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Tomáš VacekCelkem hezký insight a základní kreativní nápad, zpracování by však mohlo být silnější, reálně nevede k žádné aktivaci, není tam důvod, proč na web jít.
Tomáš Vacek (Contexto)

Lukáš MachaníčekDlouhá cesta k osvětě populace ohledně pedagogiky. Ale každý krok se počítá a tento je určitě správný. Líbí se mi nadhled a klid, který provází celý klip. Snad to lidé začnou více chápat a pochopí, co pedagogika opravdu obnáší.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Marek NieslanikDávám body za vizuál s popsanou lavicí, hezky řemeslně natočený spot i za propojující claim. Ale jinak si myslím, že budovat respekt prostřednictvím zprávy „nemáme to snadné a my se přitom tak snažíme“ není něco, co zaujme generaci rodičů, která zažila a někde i stále zažívá propastné rozdíly v kvalitě jednotlivých pedagogů. Konec je naopak podle mě super. A jsou to právě ty pozitivní benefity, kterými učitelé přispívají svým žákům a studentům, na kterých by se dle mého mohlo docela dobře stavět. Long story short: řekněte mi, co děláte proto, aby z mého dítěte byl příští nositel Nobelovky, místo toho, že vaše povolání „není vždy snadné“.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Míla KneprZase ten Černomyrdin. Mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky. Jsem tak starej, že pamatuju doby, kdy kampaně pro neziskovky, nebo ty pro bono, byly zajímavé, nápadité, kreativní.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešČistokrevný mramoser. Ani Chýlková nemůže za neschopnost myšlenku utvořit, uchopit a neztratit. NKP.
Vilém Rubeš

Jan Pacas (Media Age)Milá kampaň postavená na chytrém copy a jasných značkových kódech. Fajn je i spot s otočením rolí. U vizuálů trošku zamrzí provedení, které připomíná screenshot nepříliš kvalitní textury z nějaké starší počítačové hry.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováKolegové z Brna splnili svůj úkol na výbornou. Je to hravý (ten detail s vyrytím nápisu do lavice mě hodně baví), je to promyšlený, jasně to sděluje myšlenku. Vážně skvělá práce. Teď jen doufat, že stejně skvělý efekt to bude mít i v reálu.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Amila HrustićStrašně důležité téma a mám radost, že vidím takovou kampaň. Povedlo se doručit message jednoduchým způsobem. Jediné, co lze vytknout, jsou některé z hereckých výkonů. Každopádně agentuře trochu závidím možnost pracovat na takovém briefu.
Amila Hrustić

Ondřej ZahoříkVelké nic pod rouškou dobroserství, ani přítomnost celebrit tomu nepřidá.
Ondřej Zahořík (Stavební spořitelna České spořitelny)

Graeme MurrayJako člověk, který nepracuje pouze v reklamě, ale posledních pár let taky učí na vysoké škole, oceňuji, že vznikla kampaň, která podporuje a povzbuzuje učitele. Být učitelem je náročné a nároky se stále zvyšují: je třeba znovu a znovu budovat vztah s mladou generací studentů, naplňovat jejich očekávání a zároveň se vypořádávat s výzvami, jako je dnes například umělá inteligence, do toho je potřeba také jednat s rodiči,. Spot pěkně zobrazuje skutečnost, že učitelé jsou báječní a dokážou rozpoznat budoucí potenciál navzdory výzvám, kterým každý den čelí. Zdá se, že se spot trefil do černého - během jednoho měsíce zaznamenal více než 480.000 zhlédnutí. Reklama by se měla ukazovat i samotným studentům.
Graeme Murray (Katedra marketingu FPH VŠE)

Pavel JechortMilé a docela vtipné. Ještě aby to ti malí hadi pochopili. Ale jako dospělák už bych jim po zhlédnutí takovou čočku nedával.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Markéta TomanováMoc se mi líbí claim „učitelé jsou třída“. Na konci spot trochu sklouzává k patosu, ale nic to nemění na tom, že to je celkově pěkná kampaň a je moc dobře, že vznikla.
Markéta Tomanová (WOO)

Jan ŘebíčekAwww. Aetna našla krásně citlivý způsob, jak ukázat, s čím se ostatní profese nepotkávají a proč to i tak učitelům stojí za to. Jen nevím, jak to celé dopadne - zatlačím slzu u videa, pošlu vzkaz a pak? Čeho celý projekt dosáhne?
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

Ota NussbergerMoc povedené. Milý spot. Dobrý nápad s vlaštovkou. Jasná a funkční pointa. Líbí se mi i nezaměnitelné zpracování brandového klíčového vizuálu.
Ota Nussberger (Czech Promotion)

Václav HruškaTohle téma plně podporuju a upřímně mě překvapuje, že v téhle sféře vznikl takhle dobře strategicky i kreativně promyšlený koncept. Hlavní myšlenka je dobrá, srozumitelně podaná. U vizuálu jsem chvíli přemýšlel, co mi na něm vadí. A asi je to určitá nevýraznost. Ani jsem z toho nepochopil, že jde o nápis vyrytý do školní lavice, spíš mi to přišlo jako zeď (něco, co maj v Lokále na záchodech). Zato ten spot, to je pecka. Pobavilo i předalo message, hodně do kvality.
Václav Hruška (GroupM Nexus)

3. Bořek Slezáček kapitánem na lodi Birellu

Komunikační koncept značky Birell Všichni na jedné lodi, uvedený letos na jaře, pokračuje podzimní vlnou. Má za cíl ukotvit roli značky jako vyzyvatele předsudků, které jsou s pitím nealka spojené na společenské i produktové úrovni. Záměrem bylo také vybudovat konzistentní svět značky, který propojí komunikaci značky napříč kampaněmi i produktovými řadami. Podzimní kampaň navíc představuje nové příchutě z limitované edice Hruška & kdoule a Švestka & jablko. Koncept vyvinula agentura VCCP, s níž Birell spolupracuje od roku 2020. „Postoje společnosti k alkoholu se pozvolna mění. Naším cílem je udělat z Birellu symbol tolerance, podporovat v lidech otevřenou mysl. Pokud se někdo rozhodne dát si alko, je to ok, stejně jako je ok dát si nealko. Je to jen na nás a nemusíme přitom řešit, co na to ostatní,“ říká ke konceptu Henri de la Barre, planning director VCCP.

Filip HuněkV podzimních měsících mne reklamy na chvíli vrátily do pohody letních dní, ale že by se zde vytvářela výrazná komunikační linka využívající silných mužských osobností, známá z reklamních kampaních třeba s Ivanem Trojanem či Martinem Hofmannem, tak to zase úplně ne. Řemeslně dobře odvedené, jinak takový zlatý standard.
Filip Huněk (Actum Digital)

Petr LaštovkaNazdra! Je to. Dobr. Čemu neroz?
Petr Laštovka na drátě

Iva Hadj MoussaPo podzimních Birellech s příchutí švestky nebo kdoule už jsem pokukovala. Kampaň mi připadá taková... normální. Až moc.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Je dobře, že to není žádný Thriller, ale oblíbený Birell, který má kapitánovy kdoule. Mě ten nablblý příběh přijde docela milý a kapitán, co je v klidu, je mi milejší než zpocený sportovec.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LesenskýDalší dobrodružství kapitána Slezáčka pořád docela baví, i když s lepším scénářem by se z toho asi dalo vymáčknout více.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Tomáš VacekAsi je to v pohodě... Taková klasicky výzkumově vysoustružená reklama, které není co apriori vytknout, ale reálně mě vlastně nebaví a v bloku ji přehlédnu jak krajinu z výšky.
Tomáš Vacek (Contexto)

Lukáš MachaníčekVe spotu cítím snahu pokračovat v komunikaci ohledně bourání předsudků skrz pití nealka. To se opět zvládlo na jedničku. Jen jsem trošku skeptický k podzimním příchutím, ale cílovku to snad najde.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Marek NieslanikČistě subjektivně mi celá série přišla vždycky nějakým způsobem divná. Ale přesto musím uznat, že je dobrá. Velká hruška, která má kdoule a zahřeje na srdci? To je prostě super. A i ostatní části kampaně jsou příjemně domyšlené do detailu.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Míla KneprRozumím, televizní verze wobleru na regál.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešVýhoda leadera je, že může i blbnout, a nějakou chvíli setrvačností jede dál. Další motiv z řady „co jsme to do Birellu ještě nenalili za příchuť“, ale aspoň to vyloženě neuráží inteligenci diváctva. Po Lipánku už podruhé, co pozvedám obočí nad užitím staré irské halekačky, která se ptá, co uděláme s tím ožralým námořníkem!
Vilém Rubeš

Jan Pacas (Media Age)Líbí se mi, jak Birell páruje konzistentní kreativu s novými příchutěmi. Tady ještě pořád platí, že marketing není jen komunikace.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováNápad dobrej, ale v letní kampani bych to viděla raději. Nemůžu se vymanit z toho, že proužky a parník ve mně neustále evokují léto. Dát myšlenku se zahřátím do jiného prostředí, byl by to perfektní podzimní spot.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Amila HrustićMá to mnoho dobrých prvků a odlišný formát, ale celkově mi to nepřijde zapamatovatelné. Působí to trochu na sílu.
Amila Hrustić

Ondřej ZahoříkVýzkum přetavený ve scénář.
Ondřej Zahořík (Stavební spořitelna České spořitelny)

Graeme MurrayNejnovější spot Birellu je součástí většího záměru přinést toleranci a respekt, pokud jde o pití nealkoholických nápojů, což je v Česku těžký úkol! Je to rozhodně zajímavý postoj a reklama na to dobře upozorňuje. Využívá k tomu prostředí lodi, kde jsou postavy vystupující ve spotu rovny a doslova jsou na jedné lodi. Reklamy jsou pěkně zpracované a nová rozšíření výrobku mají atraktivní příchutě, které pravděpodobně budou lákavé na ochutnání. Je však namístě v podzimních měsících prezentovat Birell coby osvěžující nápoj? Kdybych byl na lodi plující po Vltavě v chladném a sychravém podzimu, asi bych si dal čaj. Možná je to jen tím, že jsem původem Brit a mám k typickému Čechovi daleko. Na druhou stranu na světě už je řada výzkumů, které poukazují na to, že mladší generace oproti těm předešlým dává mnohem více přednost duševní i fyzické pohodě před alkoholem. Bude zajímavé sledovat, zda se to Birellu u nás podaří využít.
Graeme Murray (Katedra marketingu FPH VŠE)

Pavel JechortPlzeňský Prazdroj se pořád nějak hledá, jakmile nejde o historii a Pilsner Urquell, je to celé kašírované a vlastně mě napadne, že Birell není pivo a tohle není reklama. Přitom mám Birell fakt rád.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Markéta TomanováNormalizovat pití nealka (a přitom nekárat ani nehodnotit) je moc chytrá strategie. Navíc jsem pochopila, že mají nové příchutě a že s Birellem je fakt sranda, takže dobrý.
Markéta Tomanová (WOO)

Jan ŘebíčekAlko a nealko vedle sebe a naprostá pohoda. Takhle se má dělat osvěta!
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

Václav HruškaZrovna přišlo takový mdlý sychravý počasí, kdy jsem si říkal, že bych si nejradši v pátek sednul do hospody a vylez až v neděli... Na Birellu bych tam asi nevydržel, každopádně tu myšlenku, ať si každej pije, co chce (a když si dá Birell, tak si vyslechne, jak je trapnej), plně podporuju. Předchozí spoty mi přišly trefný, tyhle podzimní už tolik ne. Birell mám tak nějak spojenej spíš s osvěžením, dám si ho rád v létě na žízeň. Na podzim mi to moc nesedí a to spojování s chlastem na zahřátí mi přijde vedle. Místo svařáku ani slivovičky si ho fakt nedám, takže podzimní Birell sezónu asi vynechám. Jak praví stará moudrost našich předků - je potřeba se umět bavit i bez nealka.
Václav Hruška (GroupM Nexus)

Matúš FickoKonzistentné s letnou kampaňou a pritom krásne prepojené s produktovou limitkou. Veľmi pekná práca.
Matúš Ficko (Triad)

4. Sportovní komunita Endorphinu je „úplně mimo“

Vizuály s jednotlivými claimy

Vizuály s jednotlivými claimy

Značka sportovního vybavení Endorphin Republic ve spolupráci s kreativním studiem Nmds pod vedením stratéga Martina Kermese a designéra Martina Jedličky se v brandovém videu nazvaném Úplně mimo! představuje jako specifická sportovní komunita. „Po všech kampaních, které zaměřovaly na naše produkty, výhody, služby a ceny, jsme chtěli ukázat Endorphin Republic takovou, jaká skutečně je. Vytvořili jsme brandové video, v němž hrají hlavní roli ne herci, ale naši kolegové z prodejen a servisu. Nikdo jiný než oni nemůže ukázat, s jakým nadšením a láskou přistupujeme k sportu a byznysu,“ uvedl Antonín Strach, zakladatel Endorphin Republic. Video v produkci B222 režíroval Benjamin Buttler, který natáčel i pro Spartu, Český olympijský výbor či hudební klipy, třeba pro Vladimira 518. Hudbu pro video vytvořil syn Antonína Stracha Jakub Strach, známý jako NobodyListen.

Filip HuněkZa málo peněz hodně muziky. Když vás práce baví, je to na výsledku vidět. Vezměte, co vás baví a v čem jste dobří, přidejte něco, co se líbí fanouškům, k tomu si přizvěte dobré řemeslníky, co vědí, co a jak točit, a výsledek se dostaví.
Filip Huněk (Actum Digital)

Petr LaštovkaNo, hele, podívejte. Jsem žejo nostalgik. A věci, který jsou třeba deset let starý, už jsou pro mě nostalgický vzpomínky. A já v tomhle vidím takový to okouzlení novou technologií, kterou předváděl Red Bull s Goupročkem, víš. Prostě drony, akční kamery a všichni jsme civěli, jak taková malinká věc natáčí parádně. Takže za mě tohle jo. Ale chci se na to ještě dneska koukat nějak častějš? Nevim, no. Takže, do kolosalonu na nějakou velkou telku je to určitě lepší než Čétédvacetčtyři. A ty vizoše. Nejsou špatný, ale jestli je to dobrá komunikace obchodu, kterej chce primárně říkat lidem „přijď, kup si kolo“, možná by to chtělo tohle říkat. Ale co já můžu, třeba mám málo endorfinu. A simvás, ta vaše republika, má to parlament a měli jste volby?
Petr Laštovka na drátě

Iva Hadj MoussaMimořádně povedená hudba i kamera. Slušnej matroš. Sjedu si to ještě jednou. Mimochodem, sídliště je neuvěřitelně fotogenické místo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle je fajn tah na branku. Je tam dobré napětí a ten známý pocit z jízdy. Reálné prostředí má dobré kouzlo. No a jasně, že droga to je. Dobře, že vizuál není jen kopií spotu, a přitom dodává podobný pocit.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LesenskýEndorfiny se jaksi nevyplavily, spíš to působí jako špatnej trip. Celou dobu jsem čekal, co se stane, a ono nic.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Tomáš VacekDlouhé video plné klišé záběrů z daného segmentu bez unikátnosti a zajímavého sdělení, nějak netuším, proč bych tím měl trávit jeden a půl minuty.
Tomáš Vacek (Contexto)

Lukáš MachaníčekHudební podkres a dynamika je skvělá. Vtáhne a zaujme. Jakožto cyklista se ve spotu dokážu najít, což má být i cílem. Claim „úplně mimo“ si z toho ale neodnesu. Navíc mi do toho nejdou ty paneláky. V Česku je tolik krásných míst, a ono se to celé natáčí vesměs za panelákovou džunglí. Škoda.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Marek NieslanikAtmosféru to má parádní, ale minuta a půl tajemnosti s logem na konci mi přišla trošku dlouhá. Prostě mi tam na konci chybí nějaké grande finale, ze kterého by se mi zvedla tepovka. Na druhou stranu, jako mood film to je ok a celkem se těším, až se rozjede kompletní kampaň napříč médii.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Míla KneprPro tribe běhačů, cyklistu a lyžařů to určitě bude ňu ňu, ťu ťu. Endorphin Republic jim rozumí. Pochopil jsem, že pro sportovně-kavárenské kolo k nim nemá cenu chodit. A i to se cení. (Já fakt nejsem cílovka, protože například s informaci, že hudbu složil syn Antonína Stracha, nevím, jak naložit.)
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešJako showreel docela dobrý. Myšlenka, kterak z lesů, skal a podzemních slují vylézají zdivočelí sportovci a shlukují se nad městem, na které nepochybně posléze zaútočí ve stylu The Walking Dead, už míň. Za 90 sekund může padnout impérium - anebo taky ne.
Vilém Rubeš

Jan Pacas (Media Age)Další cyklo spot, ve kterém nehrají herci, ale zaměstnanci a kolegové. Samozřejmě proto, že „nikdo jiný než oni nemůže“... V branži se nám rodí nové klišé a v mé hlavě otázka – zajímá to vlastně zákazníka? Řemeslně je to ovšem zvládnuté dobře, a to jak ve videu, tak i ve statice. Jen ta dystopická atmosféra à la 1984 je na mě vzhledem k tématu trochu moc. Asi místo kola projedu pár oblíbených dílů Black Mirror.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováEpická brandovka! Jednoduše wow. Perfektně natočený a sestříhaný video. Baví mě ta dynamika, ten beat v pozadí. Na můj vkus trochu dlouhý, ale stoprocentně dokoukatelný. A ten offline. Jsem fanoušek výrazné typografie a barev. Jsem z toho fakt mimo, jak moc mě tenhle koncept baví.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Amila HrustićSkvělá energie, hudba a zajímavé exekuční momenty… myšlenka se ale úplně vytratila. Myslím, že ucelené sdělení propojující různé touchpointy (včetně videa) by určitě pomohlo.
Amila Hrustić

Ondřej ZahoříkBanální kvazi-mood-video, kde není příběh, a vlastně by to mohlo trvat od půl minuty po deset... ale ano, umí s dronem.
Ondřej Zahořík (Stavební spořitelna České spořitelny)

Graeme MurrayPro mé oči je spot vizuální pastvou, ale nakonec mi chybí nějaké klíčové sdělení. Kdybych si tu nepřečetl popis kampaně, nedošlo by mi, že lidi ve spotu jsou ve skutečnosti zaměstnanci Endorphinu. Je pravda, že vidíte lidi, kteří opravují a testují kola, vidíme taky vnitřek obchodu - ale je to jen implicitní spojení. Líbí se mi, jak se prostřednictvím hudby i filmovým jazykem buduje napětí, přičemž na konci spotu zaměstnanci symbolicky skončí na vrcholu kopce společně. Vyzařuje to energii a postoj. Jen jsem ale marně čekal na závěrečnou hlášku nebo voiceover, který by vše v té minutě a půl pěkně spojil.
Graeme Murray (Katedra marketingu FPH VŠE)

Pavel JechortŠpatné to není, ale viděl jsem stejný koncept milionkrát. Na kola, na kamery, na energy drinky...
Pavel Jechort (Axa Partners)

Markéta TomanováJsou úplně mimo a zároveň přesně tam, kde mají být. Má to styl, skvěle to vypadá, skvěle to zní, video by mohlo být o něco kratší, ale mě bavilo koukat i na tu minutu a půl. A super kampaňové claimy k tomu.
Markéta Tomanová (WOO)

Jan ŘebíčekAtmosféra, že by se dala krájet. Nevím, co spot řekne zákazníkovi, ale veřím, že tým Endorphin Republic si to pořádně užil. Chtěl bych mít takové video, kterým bych se představoval světu.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

Václav HruškaPodobný téma tu nedávno bylo myslím pro Bikero. Zase zaměstnanci, zase emoce, zase chceme ukázat, jaká to je dřina, ale jak to stejně milujeme... nicméně zpracování je jiný a tady mi to sedlo víc. Má to grády, je to velmi dobře natočený i ozvučený. Úplně u těch lidí vidím vyplavující se endorfiny. Vizuál se mi líbí už méně - v těch dlaždicích není poznat o co jde. Na druhou stranu to půjde hezky využít na sociálních sítích.
Václav Hruška (GroupM Nexus)

5. mBank má pět desítek venkovních vizuálů

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Vizuál kampaně značky mBank

Jako rozšíření televizní a online kampaně na mPůjčku se mBank rozhodla pro netradiční využití venkovních reklamních nosičů. Kampaň Jaký sen si splníte vy? od agentury Loosers je v out-of-home nasazena od 1. října ve více než 50 různých kreativních variantách. „Chtěli jsme do kampaně vnést příjemné emoce a s lehkou nadsázkou ukázat, jak velké množství nápadů a přání mohou lidé uskutečnit. Nasazujeme více než 50 kreativních motivů, které ukazují, jaké sny si s mPůjčkou mohou lidé splnit, samozřejmě se zachováním zodpovědného přístupu k půjčování,“ prohlásila Kateřina Šimberská, marketing communication supervisor mBank pro Česko a Slovensko. „Zvolili jsme jednoduchou, vtipnou a údernou exekuci, která nám umožnila vyvinout nebývalé množství motivů. Kampaň je postavena čistě na kreativním copywritingu a využívá ustálených sousloví a rčení, ke kterým nabízí mnohdy nečekané možnosti rozřešení,“ doplňuje kreativní ředitelka Loosers Iva Bízová.

Filip HuněkCopywriteři si s kampaní pěkně vyhráli a ta hravost je v reklamách vidět. Nemohu se zbavit dojmu, že v některých případech odkazuje kampaň ke vtipným sloganům, jež známe zejména od Kooperativy. Ale dokud slogany fungují, a pokud se, vzhledem k množství kreativ, neokoukají, pak se mBanka vydala správnou cestou.
Filip Huněk (Actum Digital)

Petr LaštovkaTak prej je to Kopka! Takže nevim, je to morální dilema, totok. Víte, že už to někdo před vámi měl, ale furt je to sexy, co uděláte? Vydržíte to? Jdu si chvilku zameditovat.
Petr Laštovka na drátě

Iva Hadj MoussaTahle kampaň určitě zaujme a celkově si myslím, že jsem povedla. Byť musím přiznat, že některé ty slovní obraty mi přijdou trochu na sílu a někdy i lehce nepochopitelné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Já jsem se nachytal, že bych vždycky zaškrtnul to druhé. A tak to má být. Přeju, aby ta bílá zůstala zářivě bílá a dalo se při ní číst i po měsíci kampaně.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LesenskýJednoduché a povedené. Dobré copy je u kampaní základ úspěchu a tady se to ukazuje. Dobré je, že vzniklo tolik variací, takže lidé budou narážet na nové verze a neomrzí se jim.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Tomáš VacekGraficky čisté, ale některé exekuce jsou dle mě nesrozumitelné. Myslím, že už měli lepší kampaně.
Tomáš Vacek (Contexto)

Lukáš MachaníčekTohle by mohlo fungovat. Je to neotřelé, vtipné a jednoduché. Aneb jak vystoupit z mainstreamu bankovní komunikace. Skvělá práce.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Marek NieslanikCopy od Looserů mě dlouhodobě baví, a to napříč různými kampaněmi. Navíc, jsem celou kariéru fanouškem těchhle minimalistických vizuálů se silným textem, takže dobrý. Jediná věc, která mi tam trošku chybí, je důvod, proč si jít splnit sen zrovna k mBank.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Míla KneprNejdřív jsem si řekl, že to je hóóódně blízko kampani British Airways. Inspirace. Pak jsem si uvědomil, že ten český copywriting je dobrý. Místy vtipný až zábavný. Je to distinktivní? Je. Fajn.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešTaková způsobná kampaň. Budeme vtipně dvojsmyslní, ale zase ne moc. V prezentaci úderné, v reálu WTF.
Vilém Rubeš

Jan Pacas (Media Age)Cením čistě typografický koncept. Některé vtipy mi ale přijdou trochu za roh.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováMéně je více. A to platí i v této kampani. Jsem velký fanoušek slovních hříček, miluju dvojsmysly a nadsázky. Ale tady mi přijde, že některé varianty jsou dělané na sílu, aby se mohlo říct, nasadili jsme více než padesát variant. Bohužel, na mě to moc nezapůsobilo. Ani vizuálně.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Amila HrustićPokud by copywriting měl stejnou logiku / přístup ve všech exekucích, dávalo by to mnohem větší smysl a bylo by to srozumitelnější ve spojení s produktem. Každopádně myslím, ze tahle kampaň opravdu nepotřebovala “chci, aby nové koště dobře metlo”. Ani v mockupu pro interní agenturní review.
Amila Hrustić

Ondřej ZahoříkOk, nápad tam je, ale že by to mělo někoho motivovat ke switchi... Ale možná byl brief jen na awareness.
Ondřej Zahořík (Stavební spořitelna České spořitelny)

Graeme MurrayNejnovější reklamní kampaní mBank je venkovní kampaň propagující produkt mPůjčka. Kampaň hravou, vtipnou a zajímavou formou s využitím zažitých českých frází nastiňuje různé sny, které si lidé mohou splnit. Akorát mi přijde, že se tvůrci přímo inspirovali “britským originálem”, a to kampaní společnosti British Airways - ta udělala něco velmi podobného, a to za využití nesčetných důvodů, proč lidé létají. Vyhrála s tím Outdoor Grand Prix na Cannes Lions 2023.
Graeme Murray (Katedra marketingu FPH VŠE)

Pavel JechortSe bojím, že chcete od bigů trochu moc. Většina lidí z auta přečte headline a jakž takž pochopí obrázek. Tohle je dost složité na mozek, co dělá jiné věci. A samotný headline funguje pak prapodivně.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Markéta TomanováHezký nápad na trochu ohrané téma „půjčte si peníze a splňte si svoje sny“. Některé příklady opravdu pobavily, některé trhu drhly - řádit jak černá ruka po tom, co si pořídím domácí solárium? Možná jsem hyperkorektní, ale přijde mi to zbytečné.
Markéta Tomanová (WOO)

Jan ŘebíčekMá to trochu Kooperativa vibes, ale vypadá to dobře, pobaví to a předá to myšlenku. Upíše se k tomu mBank na dlouhé roky?
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

Ota NussbergerAno, jednoduchá, vtipná a úderná exekuce. Jen se nemohu zbavit dojmu, že vítr hodně zafoukal od British Airways a jejich veleúspěšné kampaně A British Original.
Ota Nussberger (Czech Promotion)

Václav HruškaLákání na mPůjčku a vlastně jakoukoli půjčku považuju za zlo a vlastně se divím, že to ještě není zakázaný. Nechci nikoho podceňovat, ale vzhledem k tomu, že jsem viděl i chytré a vzdělané lidi v dluhové pasti, nepřijde mi zodpovědný všem říkat, že si můžou kdykoli splnit sen a bude to v pohodě, nic jim nehrozí, nějak se to pak udělá. Sice se tam zmiňuje zodpovědný přístup k půjčování, ale ten jsem v životě v komunikaci k půjčkám neviděl. Zodpovědný přístup za mě znamená „kup si to, až na to budeš mít“. Tady tím asi myslej, že vám pak banka odmítne půjčit, když na to nemáte. To už ale zase máte v hlavě, že si chcete splnit ten sen, takže co teď? Buď si hodit mašli, nebo jít za lichvářem... No zase se zkusím oprostit. Kreativně mi to totiž přijde super a tyhle hravé copy koncepty mám rád. Takže oceňuju kreativu, hru se slovy a jednoduchost, téma je bleee.
Václav Hruška (GroupM Nexus)

Udělali jste novou kampaň a chcete ji také nechat ohodnotit v Reklamní katovně? Stačí vyplnit rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odeslat na ondrej@aust.cz. Rádi se na ni podíváme.

Sdílejte