
Nový Rossmann loni otevřel třeba v Mělníku
Dohromady 140 prodejen drogerií Rossmann na českém trhu už generuje obrat bezmála 4 miliardy Kč. Celá mezinárodní síť loni poprvé překonala obrat 10 miliard eur, tedy víc než čtvrt bilionu korun. Více než dvě třetiny obratu přitom má ve své domovině, v Německu, 30 % připadá na šestici zahraničních poboček - ty vedle Česka tvoří drogerie v Polsku, Maďarsku, Turecku, Albánii a Kosovu. Koncern provozuje přes čtyři tisíce prodejen a firma v rámci celé své sítě plánuje letos otevřít na 200 nových poboček, což si vyžádá investice až 200 milionů eur (přes 5 miliard Kč).
Rossmannem reportovaný nárůst tržeb za poslední dva roky činil 27 %. „Minulý rok jsme oslavili 25 let působení na českém trhu. Spustili jsme věrnostní aplikaci Rossmann Club a také byl oficiálně zahájen prodej drogerie bez obalu,“ komentoval uplynulý rok Vít Podešva, jednatel Rossmannu. „Zároveň jsme v Česku otevřeli na desítku nových prodejen a další desítky poboček prošly rozsáhlou rekonstrukcí. V tomto trendu budeme pokračovat i v roce 2020.“
„Déemko“ tu v tržbách překročilo 10 miliard

Nová prodejna „Déemka“ loni otevřela například v Týně nad Vltavou
Konkurenční řetězec DM drogerie markt oznámil své hospodářské výsledky už na podzim (jeho fiskální rok totiž končí v září). Poprvé v historii přitom obrat překonal hranici deseti miliard korun, když dosáhl hodnoty 10,58 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o víc než 11 %. Do rozšíření a modernizace prodejní sítě firma investovala společnost 227 milionů Kč, díky nimž prošlo regenerací či občerstvením 32 prodejen a čtyři prodejny byly nově otevřeny. Celkový počet prodejen se tak dostal na číslo 232.
Jak pro Médiář přiblížil Jiří Peroutka, manažer komunikace DM Drogerie Markt, více než 200 milionů Kč plánuje firma do otevírání nových a modernizace stávajících prodejen investovat i letos, dalších více než 30 milionů zamíří do logistiky: „V rámci zkvalitnění služeb plánujeme výměnu platebních terminálů a náhradu rozhraní pro jejich komunikaci s cílem zrychlení karetních transakcí učiněných zákazníkem a odbavení při nákupu. V současné době také posilujeme infrastrukturu pro síť wifi.“ Peroutka dodává, že po prvotním pozitivním ohlasu zákazníků na zavedení plnicích stanic na nákup stáčené ekodrogerie bude letos DM navyšovat počet takových prodejen, aby byly dostupné v každém krajském městě.
Teta pobočky přidávala, Top drogerií ubylo

Z aktuální kampaně drogerie Teta. Dosavadní claim Nakupování s rozumem a citem nahrazuje claim Potěšení z nákupu
Trojici hlavních hráčů doplňuje společnost Solvent ČR, která provozuje dvě sítě drogistických řetězců, a sice drogerii Teta a Top drogerie. Teta přitom představuje nejhustší sít poboček. Aktuálně jich má 545, přičemž loni firma otevřela šest nových provozoven. Naopak síť Top drogerie loni prošla drobnou redukcí, když zavřela 25 malých provozoven. Aktuálně jich má 196.
Jak pro Médiář uvedl David Vejtruba, ředitel marketingu Solvent ČR, firma i letos plánuje optimalizaci stávající sítě i další expanzi. V ní se chce zaměřit hlavně na obchodní centra, retail parky, ale také na e-commerce. „Zaměříme se na zvýšení efektivity slev, kdy budeme optimalizovat promočního úsilí a věnovat se zvýšené podpoře novinek,“ říká Vejtruba. V komunikaci firma aktuálně odstartovala nový koncept od agentury Triad Došlo vám to?
Poslední přesnější údaje o hospodaření drogerií skupiny Solvent lze vyčíst z výroční zprávy za rok 2017, kdy tržby dosáhly téměř přesně 6 miliard Kč, a to při drobném meziročním nárůstu. Za rok 2018 jsou pak dostupné pouze konsolidované údaje za veškeré podnikatelské aktivity sdružené pod firmou Solvent ČR. Tržby dosáhly zhruba 9,4 miliardy Kč, a to opět při minimálním meziročním nárůstu, z čehož se dá odvodit, že situace na tuzemském drogistickém trhu je přinejmenším stabilní.

Vývoj počtu prodejen jednotlivých drogistických řetězců (zahrnuje sítě DM drogerie markt, Rossmann, Teta, Top drogerie). Zdroj: Nielsen
Jak velké jsou tuzemské drogistické řetězce
řetězec | počet prodejen v Česku |
Teta | 545 |
DM drogerie markt | 232 |
Top drogerie | 196 |
Rossmann | 140 |
Leden 2020. Zdroj dat: jednotlivé prodejny

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
