Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Drogerie Teta spouští vlastní e-shop, má podpořit velké nákupy

Teta drogerie, největší síť drogerií v Česku, spustila po dvou letech příprav a několika měsících zkušebního provozu vlastní e-shop. Naprogramovala a připravila jej česká technologická společnost Sprinx. V e-shopu bude k dostání až 10.000 produktů. Ceny budou stejné jako v kamenných obchodech Teta. Termíny dodání se pohybují od dvou do tří pracovních dnů, při nákupu nad 1.000 Kč je doprava zdarma, jinak přes GLS či Českou poštu stojí 99 Kč.

Online prodej je propojen s věrnostním programem Teta klub, za své nákupy v e-shopu tak zákazníci budou moci sbírat věrnostní body.

„E-shop vznikl jako originální řešení na zelené louce, na rozdíl od konkurenčních nadnárodních drogistických řetězců, které řešení online prodeje přebírají od svých mateřských firem,“ prohlašuje firma. Konkrétně německá Dm drogerie provozuje v Česku svůj internetový obchod už skoro rok.

„Od e-shopu si slibujeme hlavně posílení segmentu zásobovacích nákupů. Naše kamenné obchody si dobře vedou u cílených nákupů několika položek, ale i kvůli umístění prodejen Teta jsme byli slabší právě ve velkých nákupech. Kromě toho si myslíme, že se naše kamenné obchody a e-shop mohou navzájem dobře podporovat. V horizontu deseti let bude ostatně e-commerce v tomto typu podnikání podle nás představovat 25 nebo 30 % obratu,“ uvedl David Vejtruba, marketingový ředitel společnosti Solvent, která Tetu vlastní a společně s franšízanty i provozuje. Kromě velkoobchodu jde o maloobchodní síť značky Teta s 530 prodejnami a síť Top drogerie s 230 prodejnami.

Od září 2018 probíhalo testování e-shopu u omezeného okruhu uživatelů, který se postupně navyšoval z 16.000 tisíc až na 500.000 lidí. Pilotní provoz potvrdil některé obchodní předpoklady, třeba ohledně typické velikosti nákupního košíku a jeho složení.

Cílovou skupinou e-shopu budou primárně ženy realizující velké zásobovací nákupy, které nyní často nakupují v supermarketech či hypermarketech. Nové zákazníky očekává Teta drogerie díky e-shopu například v Praze, kde má nyní o něco menší zastoupení než ve zbytku republiky. Řetězec chce také dále zvýšit svou penetraci mezi mladými zákazníky.