Stvrzeno: po šestnácti letech přestane na českém televizním trhu koncem příštího roku existovat jednotná měna co do měření sledovanosti. Vedle stávajícího elektronického měření dodávané nyní firmou Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací vzniká další, které bude provozovat společnost AC Nielsen Czech Republic, a to pro Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), tedy hlavně pro televizi Nova a mediální agenturu Médea.
Nejsledovanější stanice v zemi a největší tuzemská mediální agentura dnes v zastoupení zmíněného sdružení, které kvůli tomu letos vytvořily, podepsaly s AC Nielsen smlouvu „o zajištění elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v České republice“, prostřednictvím tzv. peoplemetrů. „První testovací data z tohoto projektu budou SPMS dostupná v listopadu 2013,“ oznámily.
Do soutěže se podle neoficiálních informací hlásila také společnost GfK Praha. „Nabídka AC Nielsen předčila konkurenční nabídku a přesvědčila nás o tom, že pro SPMS bude tím správným partnerem,“ uvedl Jan Andruško, generální ředitel skupiny Nova.
„Podařilo se nám úspěšně uzavřít několikaměsíční snažení a věříme, že spolupráce s firmou, která je absolutní špičkou ve svém oboru ve světě ukáže, že jsme se rozhodli správně,“ dodal Jaromír Soukup, majitel agentury Médea, který je prostřednictvím firmy Empresa Media čerstvým majitelem televize Barrandov a časopisů Týden, Instinkt, Sedmička, Top dívky a Popcorn.
Dalšími členy sdružení jsou společnosti Mountfield a Cestovní kancelář Fischer.
AC Nielsen Czech Republic je součástí globální informační a výzkumné společnosti Nielsen Holdings. Ta má pobočky ve 100 zemích, řízená je z amerického New Yorku a nizozemského Diemenu. V současnosti měří televizní sledovanost ve více než 30 zemích světa, včetně USA.