Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

DV TV buduje vlastní web s předplatným

Vlastní platformu může DV TV stavět díky úvodní investici vybrané od lidí přes Hithit. Vedle toho podle dlouhodobé smlouvy nechá dál Economii monetizovat svá videa vysílaná volně.

Internetová televize DV TV s moderátory Danielou Drtinovou a Martinem Veselovským má za sebou další úspěšnou sbírku. Po pěti letech znovu požádala lidi o 750.000 Kč a znovu uspěla. Před pěti lety vybrala nakonec dva miliony, tentokrát to může být stejně i víc - požadovaných tři čtvrtě milionu totiž nashromáždila přes web Hithit za jediný den. „Cílem je pro věrné fanoušky zvýšit uživatelský komfort na maximum,“ řekl Médiáři Jan Rozkošný, který spolu s Drtinovou, Veselovským a s Janem Ouředníkem vlastní firmu Online Partners, jež DV TV provozuje.

Internetová televize tak buduje druhý pilíř svých příjmů. Prvním je podíl z inzerce, kterou na základě dlouhodobé smlouvy prodává k videím DV TV vydavatelství Economia. Na jejím webu Aktuálně.cz přitom DV TV má svou sekci. Aktuální smlouvu na tři roky obě strany podepsaly loni v prosinci (DV TV startovala na jaře 2014, smlouvu poprvé prodlužovala na podzim 2016). Druhou nohou příjmu má teď být vlastní web DVTV.cz, který bude přístupný pouze předplatitelům a nabídne především podcasty a možnost přehrávání bez reklam.

„Naší snahou je najít aktivně další zdroj financování DV TV,“ potvrdil Médiáři Rozkošný. Právě crowdfundingem projekt úspěšně otestoval, zda mají fanoušci o placenou zónu zájem. Půlroční předplatné se přitom nabízelo za 599 Kč, roční za 999 Kč. O první projevilo zájem přes 80 lidí, to druhé si koupilo přes 180 zájemců. Sbírka má trvat ještě 29 dní, čísla se tedy pravděpodobně ještě zvednou. Podle Rozkošného pak po skončení sbírky budou v nabídce abonmá standardně o něco dražší, než je teď jejich zaváděcí cena. Peníze z aktuální sbírky, na níž momentálně poslalo peníze na 600 lidí, mají pomoci s úvodní investicí právě do nové platformy.

Nový web slibuje DV TV na Hithitu nejpozději do měsíce od skončení kampaně, což znamená, že rozjet by se měl nejpozději začátkem července. Volně šíření svých videí přes weby Economie chce ale DV TV zachovat - jednak ji přinášejí řádově vyšší zásah, než by měly pouze na zpoplatněném webu, jednak stále přinášejí peníze z inzerce.