Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

DV TV vybrala od lidí třináctkrát tolik, co chtěla

Přes 9,7 milionu Kč vynesla druhá crowdfundingová kampaň internetové televize.

Požadovali tři čtvrtě milionu, dostali skoro deset milionů. Ve sbírce na webu Hithit, kterou uspořádala internetová televize DV TV kolem Daniely Drtinové a Martina Veselovského, poslalo peníze víc než 9.200 lidí celkem 9,73 milionu Kč, tedy skoro třináctkrát tolik, než byl její původní cíl. Sbírka měla přinést prostředky na vlastní web DV TV, bez reklam a s podcasty. Vybrané peníze jsou dalším zdrojem vedle dlouhodobé smlouvy s vydavatelstvím Economia Zdeňka Bakaly. Ta DV TV zajišťuje příjmy díky tomu, že Economia shání reklamu.

Půlroční „předplatné“ budoucího webu za 599 Kč si koupilo přes 1.600 lidí, roční za 999 Kč skoro 1.500 přispěvatelů. Kromě toho se nabízely desítky dalších odměn. Drtinová, Veselovský i třetí moderátorka Emma Smetana si v průběhu kampaně obarvili vlasy na růžovo, což slíbili za to, že vybraná částka překročí pět milionů.

DV TV žádala své příznivce o peníze poprvé před pěti lety. Chtěla rovněž 750.000 Kč, nakonec vybrala nakonec dva miliony. Už tehdy slibovala mimo jiné právě zvukové podcasty. Tenkrát DV TV zafungovalo prohlásit se veřejnou službou. Teď burcovala, že „kvalitní, nezávislá a poctivá žurnalistika je v ohrožení“.