Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Dva koncepty pro Sazku aneb Jak to dělají velký kluci (stejně jako malí, pozor, vtip)

Nové české loterie nás pronásledují kampaněmi zaměřenými na širokou masu. Možná tak široká masa ani není. Srovnejte náš starý koncept pro Sazku.

Minule jsme měli, myslím, moc hezký miniseriálek o nových bankách a už několik týdnů si říkám, že musím pokrýt nové číselné loterie. Jak jste si možná minule všimli, spot Tipšestky s Leošem Marešem je poněkud zbytečný.

A také druhá kampaň loterie Loterie Fortuna nepřekypuje kreativitou. Barevné kódování čtyřbarevného čtyřlístku (červená, zelená, žlutá, modrá) v logu připomíná jak loga produktů Microsoft, respektive logo prohlížeče Google Chrome, tak asi milion dalších, a proto o tom ani nebudeme mluvit.

Tak jsem se drze rozhodl, že vám prostě ukážu koncept, který jsme někdy v roce 2008 s kolegou Lukášem Plíhalem připravili pro Kurzové sázky od Sazky. Jako ukázku toho, co mi připadá vtipné a kreativní. Tento koncept, na rozdíl od ostatních, Sazka nekoupila. Oba koncepty sdílejí stejné prvky, které vypisuju v každém konceptu pro přehlednost znovu.

Sazka / Sazka Tip / Kurzové sázky

Koncept: U nás doma

> TV

Rodina vlezla do kanálu, protože mají zlaté časy, ale nechtějí, aby to někdo viděl. Vylézají u sluncem zalité scenérie luxusního zámečku či rezidence, kde jim lokaj pomáhá oprášit se a upravit a komorník na stříbrném tácku nabízí šampaňské Cristal. „Jsme úplně normální rodina, stačil nám notebook s internetem a začaly nám Zlatý časy.“

> Závěr spotů: znělka Zlatých časů

V bullet timu sledujeme let pečeného holouběte. Letí přes chudinskou čtvrť, kterou náhle ozáří paprsek slunce, do zlaté, vytuněné škodovky, v níž sedí ve zlatých luxusních hiphopových hadrech řidič, blýskne zlatými zuby a holoubě mu vletí do otevřených úst. Na vteřinu se v záběru mihne Zlatý slavík Karel Gott. Parafráze slavné scény z filmu Dědictví, kdy hlavní hrdina přemlouvá Káju, aby s ním šel pařit (případně Kája přemlouvá hlavního hrdinu, aby jej vzal do vozu, a nakonec za ním volá: „Já si vás najdu. Třeba v Praze. Nebo v televizi!“).

> Print

Pohled z kanálu ven na palác. Sdělení: Možná budete muset lézt kanály, aby vám nezáviděli známí, ale budete pohádkově bohatí.

Koncept: Nový život

> TV

Nastávají zlaté časy, proto ukazujeme nejdříve, jaké byly ty špatné. Rodina(y) žije(í)  v kanále. Děti jsou nucené pracovat. Můžou to být homeless. Náhle se poklop od kanálu odklopí a sluneční paprsky oslní celou rodinu. V kanále se objeví hlava Karla Gotta (Kamila Emanuela Gotta, Václava Havla, Václava Klause): „Vstávejte, přátelé, s chutí do práce! Pojďte si vsadit, lidičky! Nyní bez bariér!“ Do kanálu padají notebooky. Každý člen rodiny se chápe jednoho notebooku, připojuje se bezdrátově na internet, vsází a vyhrává.

> Závěr spotů: znělka Zlatých časů

V bullet timu sledujeme let pečeného holouběte. Letí přes chudinskou čtvrť, kterou náhle ozáří paprsek slunce, do zlaté, vytuněné škodovky, v níž sedí ve zlatých luxusních hiphopových hadrech řidič, blýskne zlatými zuby a holoubě mu vletí do otevřených úst. Na vteřinu se v záběru mihne Zlatý slavík Karel Gott. Parafráze slavné scény z filmu Dědictví, kdy hlavní hrdina přemlouvá Káju, aby s ním šel pařit (případně Kája přemlouvá hlavního hrdinu, aby jej vzal do vozu, a nakonec za ním volá: „Já si vás najdu. Třeba v Praze. Nebo v televizi!“).

> Print

Foto: Karel Gott (Kamil Emanuel Gott), text: Zlaté časy. Pohled do kanálu, kam letí notebook s nahozeným prohlížečem, kde je otevřená e-sazka.cz.