Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Dvě třetiny programu dětského ČT :D budou tvořit pořady koupené ze zahraničí

Pražská tisková konference k Déčku proběhla na Kavčích horách

Pražská tisková konference k Déčku proběhla na Kavčích horách. Foto: ČT

Převážnou část programu chystaného dětského kanálu České televize ČT 😀 (Déčko), konkrétně 66 %, budou tvořit akviziční pořady, včetně populárních Kačeřích příběhů, Chipa a Dalea či Gumídků nebo novinek jako jsou cykly BBC Děsivé dějiny (Horrible Histories) a 60 zvířecích zabijáků (Deadly 60). Dnes to na tiskové konferenci k představení kanálu uvedla Alena Poledňáková, vedoucí dramaturgyně Centra převzatých pořadů České televize. Nejvíc se nakupovalo u britské BBC a německé ZDF.

Jak dále na dotaz Médiáře uvedli manažeři České televize, původní tvorba přímo pro dětský kanál má tvořit 21 % vysílací plochy, 7 % tvoří archivní pořady, zbylých 6 % upoutávky a selfpromo. Rozpočet kanálu na letošní čtyři měsíce - od září do prosince - přitom činí 118 milionů Kč, 70 milionů přitom jde do vlastní tvorby, zbytek právě na akvizice.

„Nelze říct, že pokud bychom vytvářeli vlastní věci, dokázali bychom vytvořit stejně kvalitní pořady. Zahraniční televize mají mnohem větší možnosti a rozpočty,“ podokl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Dětský kanál bude vysílat od 31. srpna, denně mezi 6. a 20. hodinou; po 20. hodině jej vystřídá další nový kanál ČT Art. Šířen bude v Regionální síti 7 společnosti Progress Digital mediálního podnikatele Radima Pařízka, kde už je ČT1, ČT2 a ČT Sport ve vysokém rozlišení obrazu (HD) a která v současnosti dosahuje asi k 85 % populace České republiky, vysílat bude také na satelitu a kabelu, čímž dosáhne zhruba 90% pokrytí. Do roku 2015 se Déčko má dostat na pokrytí 95 %.

Děti má nejen bavit, ale i vzdělávat. „Polovinu rozpočtu na nové pořady dáváme do vzdělávacích pořadů,“ prohlásil výkonný ředitel dětského kanálu Petr Koliha. Hlavním prostředkem přitom má být animace. „Animovaná tvorba bude hrát daleko větší roli než ve večerníčcích, chceme ho využít třeba i ve vzdělávání. Je to komunikační kód s dětmi, my ho chceme využít, máme na to základnu,“ uvedl Koliha.

„Je to ideální způsob jak dětem zprostředkovat poznání,“ doplnila Barbara Johnsonová, kreativní producentka dětské tvorby ČT.

Pro mladší děti mezi 4 a 8 lety věku připravuje své zábavně-naučné cykly včetně praktit jako „kreslení lepicí páskou“ Michal Nesvadba známý z Kouzelné školky, pro starší mezi 8 a 12 lety budou tvořit třeba Milan Šíma a Miloš Čermák cyklus s hádankami Chytrost nejsou žádné čáry, v němž bude vystupovat třeba Josef Polášek nebo Tomáš Matonoha.

Z hraných děl Déčko využije dříve vzniklé seriály Špačkovi v síti času režiséra Karla Smyczka z roku 2010 a Mazalové režiséra Bořivoje Hořínka z roku 2011, ten pro Českou televizi vyrábí firma Orbis pictures film Rudolfa Merknera a Zuzany Konrádové.

Své pořady bude mít na Déčku dětem známý Michal Nesvadba. Foto: ČT

Své pořady bude mít na Déčku dětem známý Michal Nesvadba. Foto: ČT

Živý kontakt s diváky mají zajistit pásma, která se na Déčko přesunou z programu ČT2 - na děti od 4 let bude cílit Kouzelná školka a Studio Kamarád, na děti od 8 let pak Planeta Yó. Chystají se lifestylové magazíny Wifina, Draci v hrnci nebo Náš zvěřinec, dále hitparáda Dé pětka, která má přinášet klipy „vkusné a bezpečné“ s animovanou průvodkyní „holkou Decibelkou“, a známá soutěž týmů Bludiště.

Déčko nabídne také zpravodajství a publicistiku ve formě uzpůsobené pro děti, v realcích Tamtam a Zprávičky. Místo tam budou mít i sportovní pořady, jeden z magazínů má uvádět olympijský vítěz Aleš Valenta.

Prohlédněte si presskit, upoutávky dětského kanálu či nově spuštěný web.