V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

IMC European Awards: dvě zlata pro Geometry a McCann

Výroční ceny za integrovanou marketingovou komunikaci dostalo celkem šest agentur. Po dvou zlatých mají McCann a Geometry. Nejvíc trofejí z českých agentur bralo Momentum.

Všichni čeští držitelé cen IMC European Awards po středečním vyhlášení na žižkovské televizní věži. Foto: David Bruner

Všichni čeští držitelé cen IMC European Awards po středečním vyhlášení na žižkovské televizní věži. Kliknutím zvětšíte. Foto: David Bruner

Trofejí bylo rozdáno celkem 17

Trofejí bylo rozdáno celkem 17

Ceny měly podobu spirál

Ceny měly podobu spirál

Zlaté Geometry a Neurodigital

Zlaté Geometry a Neurodigital

Zlatý McCann a Coca-Cola

Zlatý McCann a Coca-Cola

Zlatý McCann a L'Oréal

Zlatý McCann a L'Oréal

Zlatý Leemon Concept

Zlatý Leemon Concept

Vyhlašování probíhalo v prostorách žižkovské televizní věže

Vyhlašování probíhalo v prostorách žižkovské televizní věže

Vyhlašování probíhalo v prostorách žižkovské televizní věže

Vyhlašování probíhalo v prostorách žižkovské televizní věže

Vyhlašování probíhalo v prostorách žižkovské televizní věže

Vyhlašování probíhalo v prostorách žižkovské televizní věže

Celkem 17 cen - tedy stejně jako loni - braly české agentury na letošních IMC European Awards, evropské soutěže aktivačních kampaní, kterou organizuje Integrated Marketing Communications Council (IMCC) při Evropské asociaci komunikačních agentur (EACA). Letos byly české agentury s pěti zlatými, pěti stříbrnými a sedmi bronzovými cenami v Evropě druhé, první skončilo Irsko, stejně jako loni.

Nejúspěšnější českou agenturou v evropském klání se letos stala Geometry Prague, která brala dvě zlata a dvě stříbra. Následoval McCann Prague, s dvěma zlaty a jedním stříbrem. Zlato si odnesl také Leemon Concept z Frýdku-Místku. Na počet trofejí zvítězila agentura Momentum (dostala 6 cen), následovaly Geometry (4), McCann (3), Leemon (2), Garp Integrated (1) a Media Age (1).

Slavnostní vyhlášení proběhlo ve středu večer tradičně nad Prahou v prostorách žižkovské televizní věže. Do evropského klání se přitom z Česka mohly dostat jen ty agentury, které bodovaly v národním předkole začátkem letošního června.

České agentury v IMC European Awards 2019

pořadí agentura klient kampaň kategorie
1 Geometry Prague Neurodigital Touching Masterpieces Cause, Charity / Nonprofit Marketing or Social
1 Geometry Prague Neurodigital Touching Masterpieces Innovative Idea
1 Leemon Concept Pivovárek Morava Dvě piva, jedno město Product Launch / Relaunch / Trial Campaigns
1 McCann Prague L’Oréal Czech Republic Burger that won the lipstick market Digital Communications
1 McCann Prague Coca-Cola Czech Republic Jak jsme vyhráli olympiádu Social Media and Influencers Campaigns
2 Garp Integrated Český svaz pivovarů a sladoven Svatý Václav Social Media and Influencers Campaigns
2 Geometry Prague Adidas Map Your Run Small Budget Campaigns
2 Geometry Prague Adidas Map Your Run Sponsorship
2 McCann Prague Coca-Cola Czech Republic Jak jsme vyhráli olympiádu Sponsorship
2 Momentum Czech Republic Ferrero Česká Skvělé léto s pralinkami Raffaelo Product Launch / Relaunch / Trial Campaigns
3 Leemon Concept Pivovárek Morava Dvě piva, jedno město Integrovaná komunikace
3 Media Age Statutární město Brno Brno, co není Integrovaná komunikace
3 Momentum Czech Republic Bohemia Energy Nic na vás nehrajeme Brand Building (Outbound Marketing)
3 Momentum Czech Republic Bohemia Energy Nic na vás nehrajeme Integrovaná komunikace
3 Momentum Czech Republic Vinařský fond Naše vína promění jídlo v hostinu Brand Building (Outbound Marketing)
3 Momentum Czech Republic Vinařský fond Naše vína promění jídlo v hostinu Shopper Marketing
3 Momentum Czech Republic Ferrero Česká Padesát splněných přání s Kinder Integrovaná komunikace

Počet cen pro české agentury v IMC European Awards

agentura zlato stříbro bronz celkem
Geometry Prague 2 2 -
McCann Prague 2 1 -
Leemon Concept 1 - 1
Momentum Czech Republic - 1 5
Garp Integrated - 1 -
Media Age - - 1

Ondřej Gottwald z Garpu zastupuje Česko v evropské asociaci EACA

Ondřej Gottwald z Garpu zastupuje Česko v evropské asociaci EACA

Spolupořadatele soutěže ADMEZ reprezentoval Tomáš Hájek

Spolupořadatele soutěže ADMEZ reprezentoval Tomáš Hájek

Ředitelem soutěže je Martin Pešta

Ředitelem soutěže je Martin Pešta

V příštím roce 2020 proběhne už 18. ročník klání IMC Czech Awards, jediné tuzemské marketingové soutěže s přímou návazností na evropské kolo. Přihlášky se začnou vybírat 24. února, slavnostní vyhlášení se plánuje na 17. června, pravděpodobně opět v pražském klubu Jazz Dock.