
Generální ředitel ČT Petr Dvořák. Foto: Česká televize
Generální ředitel České televize Petr Dvořák na zasedání Rady ČT odmítl, že by dostal od PPF nabídku vést televizi Nova. „I kdyby ano, nebudu na ni reflektovat, chci dotáhnout mandát, který mám do roku 2023,“ dodal Dvořák. PPF koncem října oznámila, že kupuje CME, mateřskou firmu Novy, a že její převzetí dokončí do poloviny příštího roku 2020.
Dvořák byl v letech 2003 až 2010 právě šéfem Novy, v minulosti pracoval pro skupinu PPF. Českou televizi vede od října 2011, mandát mu končí se zářím 2023. V půli listopadu se Petr Dvořák stane nejdéle sloužícím generálním ředitelem České televize v historii, jeho předchůdce Jiří Janeček vydržel ve funkci osm roků a k tomu měsíc a půl. Déle než Dvořák vedl instituci jenom Jan Zelenka, který stál v čele normalizační Československé televize bezmála 20 let, od srpna 1969 do června 1989.
Dvořáka se na jeho budoucnost ptal radní Zdeněk Šarapatka. Toho také zajímalo, proč pořad Události, komentáře na poslední chvíli zrušil pozvánku pro kritiky nákupu televize Nova skupinou PPF Petra Kellnera od skupiny CME.
Pozvánky pro Luďka Vainerta z Hospodářských novin a Josefa Šlerku z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky zrušila Česká televize dvě hodiny před vysíláním pořadu. V něm nakonec diskutovali Vladimír Mlynář z Kellnerovy PPF a jeden ze dvou generálních ředitelů CME Michael del Nin, tedy zástupci přímých aktérů transakce. Výběr hostů problematizoval Deník N. Dvořák odpověděl, že se „jednalo o editoriální rozhodnutí redakce“.
Následně citoval vyjádření mluvčí ČT Karolíny Blinkové, které dostal i Deník N. Podle ní šlo o chybu v komunikaci týmu: „O zrušení pozvání rozhodla vedoucí dramaturgyně pořadu [Martina Riebauerová - pozn. red.], která za složení hostů Událostí, komentářů odpovídá. Rozhodla tak proto, že editor oslovil oba případné hosty bez konzultace s ní, přičemž jejich debata nebyla součástí dramaturgického záměru daného vydání, který vzešel ze společné plánovací porady vedoucích redaktorů.“

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
