Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

DV TV vybírá na „webovou televizi veřejné služby“

Peníze od lidí chtějí Drtinová, Veselovský a spol. na předvolební debaty, zvukové podcasty či přepisy interview. V crowdfundingové kampani hodlají v první fázi vybrat 750.000 Kč.

Daniela Drtinová nabádá diváky, aby přispěli na DV TV

Daniela Drtinová nabádá diváky, aby přispěli na DV TV

Daniela Drtinová a Martin Veselovský prohlašují produkci své firmy Online Partners – rovnými díly ji s nimi vlastní ještě editoři Jan Rozkošný a Jan Ouředník – za „webovou televizi veřejné služby“. Čtveřice vzešlá z České televize, tuzemské televize veřejné služby ze zákona, využívá první výročí svého projektu DV TV k tomu, aby vybrala od lidí prostřednictvím takzvaného crowdfundingu peníze na další rozvoj. „Staňte se koncesionářem první webové televize veřejné služby,“ nabádá konkrétně Veselovský v jednom z propagačních klipů. „Chceme pro vás vytvářet více nekompromisního a obsahově podloženého obsahu,“ tvrdí Drtinová.

Kampaň poběží od neděle 31. 5. od 21.00 na webu Startovač.cz, přispěvatelé budou moci za své peníze získat výhody či odměny, jak je tomu při vybírání financí touto cestou zvykem. „Chceme jezdit do regionů a vysílat speciální předvolební debaty,“ přibližuje Drtinová jeden z dalších cílů. S kolegou slibují speciální debaty v Praze a v Brně s účastí publika, podcasty (verze videorozhovorů ve zvuku) či přepisy jednotlivých interview. „Můžete si nás i předplatit,“ říká také moderátorka.

Cílovou částkou je v první fázi 750.000 Kč, na jejich vybrání si tým DV TV stanovil 30 dní. Nejvyšší možnou částkou je 100.000 Kč za to, stát se sponzorem. Moderátoři prodávají rozhovory s tím, kdo zaplatí 20.000 Kč. Za 15.000 Kč si lze koupit večeři s Drtinovou.

Milníky DV TV na Startovači: za kolik co nabízejí. Repro: startovac.cz

Milníky DV TV na Startovači: za kolik co nabízejí. Repro: startovac.cz

DV TV má od loňska kontrakt na denní dodávku rozhovorů pro weby vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly. Žije tak z fixní platby od vydavatelství, to do dodávaných videí prodává reklamu. Projekt startoval loni 27. května, letos v únoru se stal součástí širší videoplatformy Economie nazvané Aktuálně.tv. Economia si loni objednala dodávku na tři roky. „Dělat byznysplán na rok nemělo cenu,“ říkal před startem DV TV ředitel redakcí Economie Vladimír Piskáček. První rok měl být testovací, do tří let má být projekt – aspoň podle tehdejších plánů – ekonomicky soběstačný.

Podívejte se na videokampaň DV TV

Tým Drtinové a Veselovského v uplynulém týdnu postupně zveřejnil několik videoklipů na YouTube. Ta mají poutat na přehled možností, jak přispět, který se v neděli 31. května večer objeví na Startovači. Na sociálních sítích – zejména na Twitteru – výročí připomínal přes hashtag #sledujuDVTV, před začátkem kampaně se přidal #podporujuDVTV.