Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

E-commerce tvoří 20 % tržeb z módy v Česku, odhaduje Glami

Prodej oblečení přes internet v Česku dosáhne letos obratu 24,5 miliardy Kč, během pěti let vzroste na 36,4 miliardy. Jeho podíl na celkovém prodeji módy tak vzroste z 20 na 26 %. Růst podílu e-commerce přitom bude v následující pětiletce zpomalovat, z 12 na 9 %. Na základě vlastního průzkumu to odhaduje vyhledávač módního zboží Glami.cz ze skupiny Miton. Čísla pocházejí z nově uvedeného projektu Fashion (Re)search, který Glami spustilo s cílem vytvořit jeden komplexní zdroj informací o tuzemském online obchodu s módou.

Zakladatelem a šéfem Glami je Tomáš Hodboď

Zakladatelem a šéfem Glami je Tomáš Hodboď

Zakladatel a šéf Glami Tomáš Hodboď vysvětluje vizi vyhledávače oblečení

Tomáš Hodboď vysvětluje vizi vyhledávače oblečení

Glami se označuje za největší vyhledávač v segmentu, který letos přivedl prodejcům v Česku a dalších zemích, kde působí, obrat kolem 5 miliard Kč. “Rok 2018 značil vysoké tempo růstu módy online, v porovnání s růstem obratů kamenných prodejen. Dynamiku trhu obohatil nejen souboj současných hráčů, ale i silný vstup nových e-shopů. Dlouhá letní sezóna donutila obchodníky prodávat víc ve slevách, což snížilo celkový očekávaný obrat módního trhu,” shrnuje Glami letošní vývoj. Mezi zmíněné e-shopy, které letos vstoupily na český trh, patří německé platformy Zalando a About You.

“Razantní vstup katapultoval About You na třetí místo dle návštěvnosti,” vysledovalo Glami. Top 10 hráčů v online světě módy Glami seřadil podle návštěvnosti takto: první je Bonprix, druhé Sportisimo, třetí zmíněné About You, následují Zoot, E-obuv, H&M, Deichmann, Astratex, A3 Sport a Zara. Jde o čísla z měření SimilarWeb za letošní říjen.

“Udržitelná a lokální móda a teniskománie letos ovlivnily módu v Čechách nejvíc,” zní shrnutí tří hlavních trendů tohoto roku v segmentu. “Do e-shopů vedou zákazníky z kamenných prodejen nedostatečný výběr, časová náročnost a chybějící velikosti,” cituje Glami hlavní zjištění přidruženého průzkumu od NMS Market Research na Českém národním panelu, který zahrnuje 3.710 respondentů starších 21 let v Česku.