E-shop s oděvy Zoot končí s vlastními výdejnami

Dosavadní své výdejny internetový prodejce nahrazuje kabinkami v obchodech po Česku.

Nově otevřená prodejna značky Zoot v pražském Centru Černý Most

Předloni otevřená prodejna značky Zoot v pražském Centru Černý Most měla být první z poboček v kamenném retailu

Internetový prodejce Zoot opouští síť vlastních výdejen, které byly dlouho jedním z hlavních důvodů jeho obliby u zákazníků. „Dlouhé roky se potýkaly s vysokými náklady a zejména náročným systémem vratek, protože mnozí zákazníci si pod vidinou doručení zdarma bez placení předem objednávali mnohem více věcí, než bylo reálně potřeba,“ vysvětluje firma, proč už vlastní prostor provozovat nebude. Byznys loni poznamenala taky pandemie covidu.

„Pandemie radikálně změnila spotřebitelské chování. Během loňského roku se poměr objednávek doručených domů zvýšil z 20 na 60 %. Díky tomu nám klesla průměrná vratka ze 70 na 50 % a letos máme cíl dostat se postupně na průměrných 35 %,“ uvedl šéf firmy Milan Polák. „Máme zákazníky, kteří si objednali ročně věci dohromady za 600.000 Kč, ale koupili zboží za 20.000. Díky tomu jsme si spočítali, že 20 % celých zásob máme neustále na cestě mezi naším skladem a výdejnami, což chceme změnit.“ Ke koupi mají motivovat různé odměny.

Zoot měl původně přes dvě desítky vlastních výdejen, kde si zákazníci zkoušeli věci rovnou při vyzvednutí a ty, které nechtěli, tam rovnou zanechali. Koncem léta 2019 otevřel svou vlastní prodejnu v nákupním Centru Černý Most a plánoval další pobočky v kamenném retailu. Počty výdejen se ale pak postupně snižovaly a teď už v provozu není žádná. Zboží Zootu tak půjde vyzvednou už jen v jiných obchodech. Síť partnerských prodejen čítá přes 120 obchodů, do konce roku jich má být 150. V každém je zkušební kabinka a Zoot tam chce též nabízet kolekce od svých privátních značek. Zboží od podzimu nabízí i na e-shopu Alza.cz.

„Mnoha českým módním butikům pomůžeme v nesnadné době, přivedeme jim do obchodů spoustu potenciálních zákazníků a ony zas pomůžou nám – vydávat naše objednávky a dál rozšiřovat naši službu vyzkoušení rovnou při vyzvednutí,“ říká ředitel Polák. Pro zákazníky se toho příliš nemění. Mají i dál možnost vyzkoušet si zboží rovnou při vyzvednutí a co jim nesedí na výdejně rovnou nechat. Nemusí tak zboží nosit domů a následně zpět na poštu.“