E-shopy hledají posily na Vánoce, Amazon vyrazil na roadshow

Pojízdná virtuální prohlídka distribučního centra Amazonu

Pojízdná virtuální prohlídka distribučního centra Amazonu

Internetový prodejce Amazon v Česku vyjel roadshow, v putovním stánku láká zájemce ze všech krajů k sezónní práci ve svém distribučním centru v Dobrovízi. Roadshow trvá od září do úterý 31. října, zastávky byly mimo jiné v Ústí nad Labem, Litoměřicích, Roudnici nad Labem, Štětí, Mělníku, Kralupech nad Vltavou nebo v Kladně. V pojízdném stánku si díky virtuální realitě mohli zájemci prohlédnout prostory distribučního centra, kantýny nebo šaten. Posily na vánoční sezónu řádově ve stovkách zaměstnanců hledají i ostatní české e-shopy jako Mall.cz, Euronics, Kasa.cz nebo Alza.cz.

„Amazon má v Česku přes 5.000 stálých zaměstnanců a pro vánoční sezonu, která startuje v listopadu, vytvoříme v našem distribučním centru v Dobrovízi více než 2.500 nových sezonních pracovních míst,“ sdělila Retailku Miroslava Remenárová, PR manažerka Amazonu. „Na předvánoční sezonu se průběžně připravujeme celý rok. Každoroční předvánoční nábor pracovníků začal 19. října. Sezonní zaměstnanci budou pomáhat při naskladňování, balení a expedici vánočních objednávek,doplnila Remenárová

Motivovat chce podle Remenárové zaměstnance Amazon dopravou, dotovanými obědy a možností si za dva měsíce vydělat při odpracování všech směn 53.500 Kč hrubého. Pro zaměstnance, kteří už ve firmě dříve pracovali od roku 2014 do loňska a na sezónu se vrací, nabízí Amazon bonus 7.000 Kč hrubého. Bonus 10.000 Kč hrubého mají dostat i stávající zaměstnanci, pokud někoho na vánoční sezónu doporučí. 

Od 1. září Amazon v Česku plošně navýšil sazbu o 8 %, tedy na 135 Kč za hodinu a vedoucím zaměstnancům o 5,9 % na 180 Kč za hodinu. „Abychom zajistili naši konkurenceschopnost, pravidelně srovnáváme podmínky podobných pracovních pozic v okolí,“ řekl k navýšení v srpnu Erwin Brunner, ředitel operací Amazonu pro střední a východní Evropu. 

Na Vánoce se chystají i ostatní

Na předvánoční a vánoční sezónu hledají výpomoc i další české e-commerce subjekty, například Alza.cz, Vemzu.cz nebo Mall.cz. S nábory na zimní nápor začaly už během letních měsíců. „Alza.cz má už přes 1.000 zaměstnanců a před Vánocemi posilujeme náš tým zhruba o třetinu, tedy o dalších 500 kolegů a kolegyň. Nábory se nám i přes aktuální situaci na trhu daří, další kvalitní členy samozřejmě ale dále hledáme. Přípravy na sezónu se chystají už koncem léta,“ uvedla Patricie Šedivá, tisková mluvčí Alzy.

Mall.cz hledá asi 200 brigádníků, ale i zaměstnance na stálý pracovní poměr. „V období největší vánoční špičky, kdy naše distribuční centrum funguje v třísměnném provozu, využíváme zhruba 150 až 200 brigádníků. Od začátku naší náborové kampaně, která běží už od srpna, hledáme také kmenové zaměstnance. Otevřeli jsme zhruba stovku pozic. Nábor jde standardně podle plánu a kampaň máme směřovanou především na out of home prvky,“ doplnil Jan Řezáč, který za Mall.cz komunikuje. Zhruba o 200 sezónních brigádníků do prodejen, skladu v Jirnech, i do zákaznického centra posílí také síť prodejen elektroniky Euronics, jak Retailku potvrdila Lenka Mastešová, tisková mluvčí sítě.

Loni založený e-shop Vemzu.cz nabral zaměstnance už před sezónou, pokud by nápor nezvládal, přizve už jen minimální počet brigádníků. „Posilnili jsme se již před sezónou, abychom byli připraveni, takže teď už to chceme primárně oddřít v současné sestavě. Maximálně ještě přizveme zhruba desítku brigádníků,“ pověděl zakladatel a majitel e-shopu Vemzu.cz Michal Do Viet.

Pro účely vánočního, ale i klasického náboru zvýšil finanční ohodnocení e-shop Kasa.cz. „I vzhledem k nedostatku pracovních sil jsme pro letošní rok navýšili jak mzdy zaměstnanců, tak sezonních pracovníků. Momentálně se potýkáme s enormním nedostatkem pracovníků, zejména v Praze a v severních a západních Čechách,“ dodala Andrea Čižmářová, ředitelka komunikace Kasa.cz.