Vydavatelství Echo Media Dalibora Balšínka přijde s novou, placenou sekcí svého webu Echo Prime. Ta podle zveřejněných návrhů bude celkově klidnější než dosavadní Echo24.cz. Má publikovat jen několik textů denně a soustředit veškerý placený obsah Echa - včetně materiálů z tištěného týdeníku a ranního Monitoru 24. Web počítá se sekcemi Komentáře, Události, Zprávy dne, Eseje, Rozhovory a Salón.
„Echo Prime je bojem proti stupiditě klikání a povrchnosti,“ prohlásil vydavatel Balšínek v nedávném rozhovoru pro Mediaguru. Vedle Echa přitom dál má existovat dosavadní neplacený web, mimo jiné s jednoduššími texty, jež mají chytlavými titulky zajišťovat návštěvnost. „Jsou tam občas klikačky, bez nich to prostě nejde, pokud chceme mít nějaké výsledky z prodeje inzerce,“ přiznával vydavatel Echa loni na podzim.
Médiáři teď řekl, že cena za Echo Prime bude 3.500 až 5.000 Kč ročně. „Žádné reklamy, není vyloučeno, že může ve velmi decentní a statické podobě objevit partner vydání. Web ale bude celý zpoplatněný,“ informoval Dalibor Balšínek na Twitteru. Vedle toho plánuje Echo nabídnout za 49 Kč měsíčně přístup na web Echo24.cz bez reklam, jako reakci na blokování reklamy zhruba 15 % svých čtenářů. Balšínek uvažuje, že do placené sekce dá i některé komentáře z Echo24.cz.
Echo teď rovněž oznámilo, že do jeho redakce přichází Jiří Peňás, publicista se zaměřením na kulturu, nositel Ceny Ferdinanda Peroutky z roku 2013, který dosud působí v Lidových novinách Mafry Andreje Babiše. V minulosti dělal pod Balšínkem v Týdnu, společně pak přecházeli právě do Lidovek, než je koupil Babiš.
Přichází rovněž jako nový art director Jan Kurel. Ten dosud dělal v Empresa Media, vydavatelství Týdne či Instinktu. V Echu má mít na starosti grafické občerstvení Týdeníku Echo, hlavního zdroje příjmů Echo Media. Výroba týdeníku se má přitom prodloužit z jednoho na tři produkční dny.
Naopak redakční tým Echa opouští Vladimír Ševela.