Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Echo pro tablety vyjde až 4. července

Nový titul si opět bere další čas na přípravu, chtěl začít v dubnu.

  • ČTK
  • 26. 06. 2014 13:53
Dalibor Balšínek mluví o svém projektu Echo24. Foto: Vojta Herout

Dalibor Balšínek mluví o Echu na lednové konferenci Médiáře. Foto: Vojta Herout

Týdeník Echo, který je dalším titulem vydavatelství Echo Media Dalibora Balšínka, poprvé vyjde až v pátek 4. července. Cena magazínu dostupného na všech digitálních platformách bude 20 Kč za číslo, 79 Kč za měsíc nebo 699 Kč za rok. ČTK to dnes řekl Balšínek, který tři měsíce provozuje zpravodajský web Echo24.cz. Médiáři už dřív řekl, že tabletový týdeník Echo chce být víkendovým čtením, tedy že má vycházet v pátek v 18 hodin. Nyní píše, že první číslo startuje příští pátek “brzy ráno”.

Start časopisu vydavatelství původně avizovalo na duben, později jej posunulo na pátek 27. června. “Zpoždění je kvůli mně. Navymýšlel jsem si další nesmyslné požadavky, které se musely předělávat,” uvedl v nadsázce Balšínek. Jednou z podmínek prý bylo, aby aplikace byla mimořádně jednoduchá a srozumitelná. Vydavatelství tak nepůjde cestou využívání všech technologických možností digitálních médií, čímž se bude lišit například od tuzemského tabletového průkopníka, kterým je týdeník Dotyk.

Časopis Echo, od začátku zamýšlený jako názorový titul, se chce věnovat nejdůležitějším politickým, společenským a ekonomickým událostem. Přinášet bude profilové rozhovory, reportáže, součástí je i rubrika Styl, věnovaná umění, módě či designu. Tahákem prvního čísla bude například rozhovor s autorem knihy o současných technologiích Digitální demence Manfredem Spitzerem nebo reflexe aktuálního dění kolem odposlechů v Polsku.

Od vzniku projektu Echo Media se výhledově mluví o zavedení tištěné verze, ta se ale podle Balšínka zatím nijak nepřiblížila. “Jsme opravdu malý tým. Vývoj Echo24 nám vzal trochu víc času, než jsme předpokládali, nakonec jsme z toho udělali velký server,” prohlásil Balšínek, který tříměsíční zkušenost se zpravodajským portálem považuje za jednoznačný úspěch. Opírá se při tom mimo jiné o výsledky návštěvnosti Google Analytics, podle nichž měsíčně na web zavítá 250.000 čtenářů a například v minulém týdnu to bylo téměř 100.000 uživatelů. Za nejúčinnější marketing považuje sociální sítě, kdy si čtenáři texty najdou díky sdílení bez ohledu na to, “jestli vás konkurence cituje, nebo jestli vám věci krade”.

Časopis Echo bude dostupný na všech digitálních platformách, tedy na počítačích, laptopech či tabletech. Pro zařízení s operačním systémem iOS je připravena vlastní aplikace, pro ostatní webový prohlížeč, který ale zatím neumožní čtení takzvaně offline. Další aplikace tentokrát pro Android by měla vzniknout na přelomu srpna a září. “Důvodem, proč je pro nás prioritou iPad, je ten, že výtěžnost u nich je řádově mnohem větší. Dáte-li totiž placenou aplikaci současně na iPad i na Android, tak na iPad připadá 80 procent,” popsal Balšínek.

Tým Echo Media dál funguje v sestavě čtyř reportérů, čtyř komentátorů, tří editorů a řady externistů. Posledním přírůstkem je editor Miloslav Janík, který přichází z Lidových novin.

Vedle webu a týdeníku je dalším plánovaným titulem vydavatelství ekonomický portál Roklen24, za nímž stojí bývalý tým Patrie Online. Tento projekt zatím funguje jako jednoduchý přehled zpráv. Hotov má být rovněž na přelomu srpna a září. Web vydává firma Roklen Fin Rudolfa Ovčařího a Jana Klenora, investora Echo Media.