Denní výběr zpráv o politice a ekonomice z novin a agentur začala posílat redakce názorového webu Echo24.cz Dalibora Balšínka. Ranní monitor v rozsahu jedné stránky A4 sestává z jednoodstavcových výňatků ze zpravodajství a vždy začíná krátkým komentativním textem. Jeho autory jsou Miroslav Motejlek, komentátorka Echa Lenka Zlámalová či Leoš Rousek. Ten je také hlavním editorem nové služby. Servis vychází v češtině a angličtině, o anglickou verzi se stará Yon Pulkrábek, někdejší reportér agentur ČTK a Bloomberg.
Balšínek a Motejlek na novinku poutali už v prosinci, se slovy, že půjde o „deal, který od ledna změní poměry“. První ranní výstupy rozeslalo Echo už poslední týden v lednu, oficiálně služba startuje v pondělí 1. února. Zatím má jít o „veřejný beta provoz“. Služba funguje ve všedních dnech, tedy od pondělí do pátku mimo svátky, čas rozesílky má být 9.00.
„Jde o spolupráci mezi Echem 24 a Motejlkem, která je nejen v obsahové, ale i obchodní rovině,“ přiblížil Médiáři Miroslav Motejlek. „Bude v krátké době zpoplatněn. Cenu nezveřejňujeme, protože se odvíjí od různých kritérií,“ doplnil. Obchodní spolupráce má spočívat v tom, že produkt se bude prodávat i prostřednictvím webu Motejlek.com, s lukrativní klientelou a úspěšného v získávání svého předplatného.
Jde o v podstatě o týž produkt, jaký na českém trhu nabízí Erik Best, jeho Fleet Sheet vychází od roku 1992, ovšem výhradně v angličtině, neboť byl zprvu zaměřen na expaty.
Legrace kolem názvu
Balšínek původně uvažoval o názvu Daily Business Monitor, respektive zkráceně DBM24. Příslušnou ochrannou známku si jeho firma Echo Media přihlásilo letos 6. ledna.
O dva dny později se ozvala agentura Donath Business & Media, že „pro veřejnost to bude určitě matoucí“, neboť zkratku DBM používají právě oni, a to už od roku 1998 (pikantní v této souvislosti je, že zkratka BDM v tomto případě značila tuzemské partnerství Donath Burson Marsteller, nicméně majitel agentury Michal Donath ji ponechal, i když mezinárodní síť Burson Marsteller místní partnerství s ním ukončila).
„Oceňuji snahu Echo24 o posílení vnímání naší značky. Pro nezasvěcené uvádím, že se v žádném případě nejedná o společný projekt, ač působíme ve stejném oboru,“ předeslal v tiskové zprávě z 8. ledna Donath. „Ne dosti na tom i barevné řešení přihlašované známky DBM24 nápadně připomíná logo i barevné pojetí zvolené agenturou DBM,“ prohlásil také.
Echo Media si následně 11. ledna zaregistrovala kratší variantu Business Monitor, respektive BM24. Tu následně používá pro finální produkt.