Mediální dům Economia Zdeňka Bakaly přebírá od firmy Studenta Media Adama Kožely a Tomáše Rašnera (oba drží po 50 %) web Studenta.cz a tištěný dvouměsíčník Studenta. Médii zaměřenými na vysokoškoláky hodlá Economia posílit svůj zásah v cílové skupině 18 až 25 let. „Studenta se pro nás stává základem obsahové nabídky pro mladou cílovou skupinu,“ řekl Roman Latuske, generální ředitel a předseda představenstva Economie.
Economia akvizicí posílí i nabídku obsahu a služeb pro zaměstnavatele. V oblasti HR už je přítomná projekty jako vzdělávací agentura Economia Trainings, magazíny Restart a Ideální zaměstnavatel, měsíčník Moderní řízení či konference HR Meeting.
Magazín Studenta existuje deset let, svůj obsah a inzerci zaměřuje na životní styl a také kariéru. Vychází šestkrát ročně v nákladu 40.000 výtisků, distribuuje se v 80 univerzitních místech a kolejích po celém Česku, udává čtenost až 90.000 lidí.
K formálnímu předání titulu Economii má dojít k 1. červnu, Studenta Media ještě připraví dubnové a květnové vydání časopisu. Poté Kožela s Rašnerem firmu Studenta Media přejmenují a budou se v ní dál věnovat rozvoji zaměstnavatelského webu Universum, kariérního showroomu Proudly a studijního portálu Primát.cz.
Economia loni 40 milionů v plusu
Mediální dům Economia tento týden zveřejnil také předběžné výsledky svého hospodaření za minulý rok 2016. Uvádí, že loni skončila v provozním zisku (EBITDA) ve výši 40 milionů Kč, což je meziročně o 30 milionů víc. Bilance za poslední čtyři roky nicméně zůstává záporná, celkem vychází ztráta 87 milionů Kč.
Hospodaření Economie v posledních čtyřech letech
období | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
EBITDA v milionech Kč | -104 | -33 | +10 | +40 |
Zdroj: Economia
Inzertní příjmy Economie - printové i digitální - loni vzrostly o 9 %. Významně se na tom podílelo video, real-time bidding, speciální projekty. Economia je podnik, který už nežije převážně z tisku - digitální produkty a nemediální služby se na celkových výnosech loni podílely z 55 %, 28 % připadá na nemediální služby. Letos má kromě jejich dalšího rozvoje přijít i důraz na konferenční segment a zmíněnou oblast HR (firemní vzdělávání Economia Trainings).
Další plány počítají s investicemi do rozvoje newsroomu, zejména posílení redakcí a výstavby nového studia pro výrobu videa. Mají se spouštět nové formáty internetové televize DV TV a další videopořady na Aktuálně.cz.