Economia spouští novou podobu webu HN.cz

Hospodářské noviny mají jednodušší web, od studia Švejda Goldmann a Lumíra Kajnara.

Deník Hospodářské noviny představil novou podobou svého webu HN.cz. Ten prošel grafickou i generační technologickou proměnou. Zároveň definitivně opustil doménu iHNed.cz. Na HN.cz se přesunul poté, co vydavatelství Economia doménu získalo od jejího dřívějšího majitele Radima Jančury, který vlastní přepravu Student Agency. Skončil také aktivní provoz jedné z dosavadních součástí webu, aplikace Newsroom, která sestávala z krátkých zpráv. Místo ní zve vydavatel uživatele do mobilní aplikace samotných Hospodářských novin, která zahrnuje všechny články z webu, vydání tištěných novin ve formátu PDF a podcasty.

Nový web HN.cz je vizuálně jednodušší, přehlednější, integruje do sebe nové obsahové formáty, jako jsou právě podcasty a také newslettery, a zdůrazňuje nejvyhledávanější rubriky Byznys, Investice, Reality a Komentáře. „Cíl je jednoduchý. Návštěvníci webu by si měli odnést ještě víc informací a čtenářských a posluchačských zážitků. Zároveň se tímto s vděkem loučíme s iHNedem, jenž byl první vstupní branou Hospodářek do online světa,“ uvedl šéfredaktor Hospodářských novin Jaroslav Mašek.

Čerstvě uvedená podoba webu vycházela z potřeby zpoplatnění. Za paywallem webu HN.cz jsou dnes prakticky všechny původní materiály Hospodářských novin, volně přístupné naopak zůstávají agenturní zprávy či všeobecné o dění, o němž referují i ostatní zpravodajské weby. Na přihlášené uživatele na konci každého článku čeká další personalizovaný obsah, tedy doporučený na základě předchozích zájmů a preferencí.

Novou podobu webu navrhlo studio Švejda Goldmann, které s Economií dlouhodobě spolupracuje a stojí za řadou úspěšných zpravodajských a publicistických webů v Česku. „Nový design pracuje s obsahem jako celkem. Speciální projekty mají svůj speciální prostor, multimediální zprávy poznáte na první pohled a přihlášení k newsletterům je nedílnou součástí textu. Zároveň jsme i v designu dbali na podpoření základní myšlenky, že platit za kvalitní obsah je normální,“ komentuje výslednou podobu Jakub Goldmann. Podílel se na ní také designér Lumír Kajnar, který se postaral především o sladění vzhledu digitální a papírové verze Hospodářek. Papír i web tak nyní například používají stejná písma.

„Změnili jsme design novin, provázali ho s HN.cz, začali jsme se orientovat ještě víc na delší publicistické články a zpravodajství z byznysu a ekonomiky. Rozjeli jsme také nové audio formáty a celou tuto naši cestu jsme si pracovně pojmenovali digital-first,“ shrnuje šéfredaktor Mašek redakční proměny posledního roku. “ Chápeme, že konzumace informací se přesunula do digitálního světa, ale zároveň jsme pyšní na náš prémiový papírový deník, který stále preferuje hodně čtenářů,“ dodává.

Předplatitelů webu HN.cz je nyní přes 30.000, celkově na web chodí přes milion lidí měsíčně. Na papíře si Hospodářské noviny podle aktuálních oficiálních čísel kanceláře ABC předplácí na 13.000 lidí, dalších zhruba 3.400 výtisků prodává tradiční ekonomický deník na stáncích.