Vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly redukuje portfolio svých odborných titulů. Zaniknou časopisy Trend Marketing a Sign, „převážná část obsahu“ se má přesunout do týdeníku Marketing & Media, ten zůstane „vlajkovou lodí“ marketingových titulů.
Z časopisů zaměřených na retail končí Hotel & Spa Management (poslední číslo vyjde v březnu), Sport & Wellness Management, Regal a Čerpací stanice. Jejich obsah se má rozpustit do zbylých titulů na papíře či na webu.
Economii, která vydává i týdeník Ekonom a Hospodářské noviny, tak zůstane 13 odborných časopisů. „Cílem změn je omezit produkci nerentabilních periodik a soustředit se pouze na rozvoj odborných titulů s jasnou perspektivou budoucího růstu,“ uvedl mluvčí firmy Luděk Březina.
„Změny v našich odborných titulech jsou výsledkem víc než půlročních analýz, při nichž jsme u každého titulu sledovali jeho dlouhodobou rentabilitu a také čtenářský i obchodní potenciál cílové skupiny, pro niž je vydáván,“ řekl Petr Lövenhöfer, ředitel pro business segment ve vydavatelství Economia.
„Nové uspořádání portfolia nám umožní nabízet informace a servis jednotlivým perspektivním cílovým skupinám tak, abychom v nejvyšší možné míře využili všechna naše tištěná i elektronická média a také veškeré synergie, které se společně s dalšími komerčními projekty vydavatelství nabízejí,“ dodal.
Zavírání časopisů předcházel odchod Daniela Köppla z pozice šéfredaktora Marketing & Media a šéfa marketingových titulů, kterou zastával 13 let (v čele časopisu ho má nahradit Václav Sochor).
Navíc Economia je v současnosti bez řádného generálního ředitele - majitel vydavatelství Zdeněk Bakala s ženou Michaelou, kteří na sklonku loňska vzali firmu pevněji do rukou, hledají nástupce odcházejícího Petra Babického.