Agentura pro výkonnostní marketing na internetu Effectix začala budovat vlastní oddělení pro exportní online marketing. Jako hlavní příležitost totiž aktuálně vidí pomáhat tuzemským obchodním firmám v rozšiřování jejich podnikání za hranice Česka. „Za poslední rok to je téma číslo jedna v online i offline byznysu. Většina evropských i světových trhů zažívá právě v rámci e-commerce enormní růst a proto se nabízí ideální příležitost expandovat do zahraničí,“ je přesvědčen výkonný ředitel a hlavní stratég Karol Veleba.
Nově zakládané oddělení má pracovat ve složení Eva Durnová (projektová manažerka), Blanka Velebová, Dominik Kohel (manažeři obchodního rozvoje), Jana Trojanová, Alžbeta Fábryová (specialistky na PPC) a Radim Kracík (specialista na SEO). Věnovat se mají edukaci českých a slovenských klientů, kterým je už zdejší trh malý, exportním analýzám zahraničních online trhů a hledání příležitostí na nich, optimalizaci zahraničních online platforem jako Bing, Amazon či srovnávače Googlu, výkonnostním kampaním na zahraničních trzích či implementaci e-shopů na zahraničních webech.
Mezi zahraniční trhy, s nimiž už má Effectix zkušenost, patří USA, Kanada, Španělsko, Japonsko či Rumunsko. Effectix je zároveň jediným českým zástupcem v loni založeném regionálním sdružení BlueAlliance. Na zářijové pracovní snídani vydavatelství C.O.T. Media v pražském Florentinu se navíc šéf Effectixu Veleba shodl s dalšími řečníky, že v online marketingu obecně - nejen v exportním - dnes namísto PPC či SEO určuje videoreklama ve všech svých podobách. Jako platformy šíření přitom nelze opomenout sociální sítě - tedy Facebook, ale ještě víc Instagram.