Nejvíc trofejí si z letošního ročníku Effie, soutěže nejefektivnějších marketingových kampaní, odnáší agentura Ogilvy, následují McCann Prague a Wunderman Thompson. Ogilvy brala čtyři zlata, McCann a Wunderman po dvou, po jednom zlatu pak dostaly agentury Adexpres, Aetna, Triad Advertising a VCCP Prague a také BeefBrothers.
BeefBrothers zároveň dosáhli na Grand Prix, a to za kampaň Nepozornost zabíjí pro Českou asociaci pojišťoven. O držiteli Grand Prix rozhodla speciální porota, v čele s generálním ředitelem televize Prima Markem Singerem přímo na pódiu na závěr slavnostního předávání cen, které se odehrálo tradičně v pražském kině Lucerna.
Rekordní počet přihlášených prací (bylo jich 91, na shortlist se dostalo 62 z nich) se odrazil i v rekordním počtu ocenění. Celkem ji bylo uděleno 37, včetně Grand Prix.

Kompletní výsledky Effie 2019. Kliknutím zvětšíte
Večer pojednaný tentokrát jako fiktivní vysílání televize pro marketéry a odborníky na komunikaci přinesl radost celkem 21 přihlašovatelům. Snaha zapojit do soutěže i agentury mimo okruh pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) se promítl v ocenění pro sedm nečlenských subjektů, včetně dvou zadavatelů (Avast, Moneta).
„Je to první krok a věřím, že agentury, které obdržely svou první Effie, to zhodnotí ve svém vlastním marketingu. Dva bronzy, dvě stříbra a zlato pro nečlenské agentury ukazují, že není důvod nejít do souboje proti nejzvučnějším jménům na trhu,“ prohlásil ředitel AKA a nehlasující předseda poroty Effie Marek Hlavica.
V rámci 37 cen letos AKA letos udělila novou, a to za úspěšnou byznysovou transformaci. Tu si odnesla agentura Adexpres za práci pro svého klienta Ikea. Novou cenu založila sekce Business Transformation Club & Award, která v asociaci rozvíjí projekty a strategie zaměřené na digitální transformaci, trofej uděluje za úspěšně realizovaný transformační počin.
Partnerská organizace Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR) zase ocenila speciální cenou agenturu za nejlíp zdokumentované výsledky komunikace. Ocenění si odnesl McCann Prague za práci pro Vodafone.
Počet ocenění z Effie 2019
přihlašovatel | zlato | stříbro | bronz |
Ogilvy | 4 | 1 | 1 |
McCann Prague | 2 | 3 | 2 |
Wunderman Thompson | 2 | - | 2 |
BeefBrothers | 1 + Grand Prix | - | - |
Adexpres | 1 | - | - |
Aetna | 1 | - | - |
Triad Advertising | 1 | - | - |
VCCP Prague | 1 | - | - |
Momentum | - | 1 | 1 |
Digital Brain | - | 1 | - |
Garp Integrated | - | 1 | - |
Leemon | - | 1 | - |
Lesensky.cz | - | 1 | - |
1 Year & More | - | - | 1 |
Adison | - | - | 1 |
Avast | - | - | 1 |
Concept One | - | - | 1 |
Mark BBDO | - | - | 1 |
Moneta Money Bank | - | - | 1 |
VMLY&R | - | - | 1 |
Zaraguza | - | - | 1 |
V případě shodného počtu trofejí řazeno podle abecedy. Zdroj: Asociace komunikačních agentur (AKA)
Nevyhráli jste? Vyrobte si vlastní Effie
Obrazem z Lucerny

Slavnostního večera se zúčastnil i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček

Marek Hlavica jako moderátor

Moderátor Marek Hlavica, ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, tajemník Hospodářské komory Tomáš Vrbík a ředitel televize Prima Marek Singer

Zlatá Effie v kategorii Malý rozpočet pro Wunderman Thompson za práci pro Shell

Zlatá Effie v kategorii Potraviny pro VCCP za práci pro Albert

Zlatá Effie v kategorii Ostatní služby pro McCann Prague za práci pro Vodafone

Zlatá Effie v kategorii Nápoje pro Triad Advertising za práci pro Gambrinus

Business Transformation Award pro Adexpres za práci pro klienta Ikea

Zlatá Effie v kategorii Kampaň veřejné správy pro Aetnu a Street Dog za práci pro Brno

Zlatá Effie v kategorii Kampaň veřejné správy pro Aetnu a Street Dog za práci pro Brno

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
