Effie 2019: Ogilvy má čtyři zlaté, Grand Prix berou BeefBrothers

Asociace komunikačních agentur vyhlásila výsledky výroční soutěže efektivity v reklamě.

Zlatá Effie v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing a Grand Prix pro BeefBrothers a Ewing PR pro Českou asociaci pojišťoven

Zlatá Effie v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing a Grand Prix pro BeefBrothers a Ewing PR za práci pro Českou asociaci pojišťoven

Nejvíc trofejí si z letošního ročníku Effie, soutěže nejefektivnějších marketingových kampaní, odnáší agentura Ogilvy, následují McCann PragueWunderman Thompson. Ogilvy brala čtyři zlata, McCann a Wunderman po dvou, po jednom zlatu pak dostaly agentury Adexpres, Aetna, Triad Advertising a VCCP Prague a také BeefBrothers.

BeefBrothers zároveň dosáhli na Grand Prix, a to za kampaň Nepozornost zabíjí pro Českou asociaci pojišťoven. O držiteli Grand Prix rozhodla speciální porota, v čele s generálním ředitelem televize Prima Markem Singerem přímo na pódiu na závěr slavnostního předávání cen, které se odehrálo tradičně v pražském kině Lucerna.

Rekordní počet přihlášených prací (bylo jich 91, na shortlist se dostalo 62 z nich) se odrazil i v rekordním počtu ocenění. Celkem ji bylo uděleno 37, včetně Grand Prix.

Kompletní výsledky Effie 2019. Kliknutím zvětšíte

Kompletní výsledky Effie 2019. Kliknutím zvětšíte

Večer pojednaný tentokrát jako fiktivní vysílání televize pro marketéry a odborníky na komunikaci přinesl radost celkem 21 přihlašovatelům. Snaha zapojit do soutěže i agentury mimo okruh pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) se promítl v ocenění pro sedm nečlenských subjektů, včetně dvou zadavatelů (Avast, Moneta).

„Je to první krok a věřím, že agentury, které obdržely svou první Effie, to zhodnotí ve svém vlastním marketingu. Dva bronzy, dvě stříbra a zlato pro nečlenské agentury ukazují, že není důvod nejít do souboje proti nejzvučnějším jménům na trhu,“ prohlásil ředitel AKA a nehlasující předseda poroty Effie Marek Hlavica.

V rámci 37 cen letos AKA letos udělila novou, a to za úspěšnou byznysovou transformaci. Tu si odnesla agentura Adexpres za práci pro svého klienta Ikea. Novou cenu založila sekce Business Transformation Club & Award, která v asociaci rozvíjí projekty a strategie zaměřené na digitální transformaci, trofej uděluje za úspěšně realizovaný transformační počin.

Partnerská organizace Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR) zase ocenila speciální cenou agenturu za nejlíp zdokumentované výsledky komunikace. Ocenění si odnesl McCann Prague za práci pro Vodafone.

Počet ocenění z Effie 2019

přihlašovatel zlato  stříbro  bronz 
Ogilvy 4
McCann Prague 3 2
Wunderman Thompson -
BeefBrothers 1 + Grand Prix
Adexpres 
Aetna 1
Triad Advertising 
VCCP Prague
Momentum -
Digital Brain
Garp Integrated 
Leemon 
Lesensky.cz  -
1 Year & More - 1
Adison 
Avast 
Concept One 
Mark BBDO 
Moneta Money Bank 
VMLY&R 
Zaraguza  -

V případě shodného počtu trofejí řazeno podle abecedy. Zdroj: Asociace komunikačních agentur (AKA)

Nevyhráli jste? Vyrobte si vlastní Effie

Obrazem z Lucerny

Slavnostního večera se zúčastnil i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček

Slavnostního večera se zúčastnil i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček

Marek Hlavica jako moderátor

Marek Hlavica jako moderátor

Moderátor Marek Hlavica, ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, tajemník Hospodářské komory Tomáš Vrbík a ředitel televize Prima Marek Singer

Moderátor Marek Hlavica, ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, tajemník Hospodářské komory Tomáš Vrbík a ředitel televize Prima Marek Singer

Zlatá Effie v kategorii Malý rozpočet pro Wunderman Thompson za práci pro Shell

Zlatá Effie v kategorii Malý rozpočet pro Wunderman Thompson za práci pro Shell

Zlatá Effie v kategorii Potraviny pro VCCP za práci pro Albert

Zlatá Effie v kategorii Potraviny pro VCCP za práci pro Albert

Zlatá Effie v kategorii Ostatní služby pro McCann Prague za práci pro Vodafone

Zlatá Effie v kategorii Ostatní služby pro McCann Prague za práci pro Vodafone

Zlatá Effie v kategorii Nápoje pro Triad Advertising za práci pro Gambrinus

Zlatá Effie v kategorii Nápoje pro Triad Advertising za práci pro Gambrinus

Business Transformation Award pro Adexpres za práci pro klienta Ikea

Business Transformation Award pro Adexpres za práci pro klienta Ikea

Zlatá Effie v kategorii Kampaň veřejné správy pro Aetnu a Street Dog za práci pro město Brno

Zlatá Effie v kategorii Kampaň veřejné správy pro Aetnu a Street Dog za práci pro Brno

Zlatá Effie v kategorii Kampaň veřejné správy pro Aetnu a Street Dog za práci pro město Brno

Zlatá Effie v kategorii Kampaň veřejné správy pro Aetnu a Street Dog za práci pro Brno