Effie 2022: Grand Prix pro WMC Grey a Datart, nejvíc cen získal McCann a kampaň 13 minut

Jubilejní 25. ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie zná své vítěze.

Grand Prix převzal tým Datartu a agentury WMC Grey

Grand Prix převzal tým Datartu a agentury WMC Grey

Celkem 44 cen ve 12 soutěžních kategoriích bylo předáno ve středu v pražském kině Lucerna na slavnostním vyhlášení výsledků letošního, už 25. ročníku Effie, soutěže o nejefektivnější reklamní kampaně. Některou z trofejí si za své práce odneslo celkem 18 komunikačních agentur a k tomu zadavatelé Siemens a Sportisimo, soutěžící s vlastními kampaněmi.

Grand Prix Effie letos získala agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro klienta Datart. Vítěze zvolila porota (složená opět ze zástupců zadavatelů reklamy, komunikačních a mediálních agentur, výzkumných firem, novinářů a odborníků na marketing a komunikaci) z užšího výběru vítězů oborových kategorií přímo na místě. „Volba vítěze Grand Prix byla v tomto ročníku, stejně jako každý rok, velmi obtížná. Všechny soutěžící projekty zaznamenaly mimořádné výsledky,“ podotkl Marek Hlavica, ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA).

Effie 2022 opět moderoval Marek Hlavica

Effie 2022 opět moderoval Marek Hlavica

Effie 2022 se opět předávala v pražské Lucerně

Effie 2022 se opět předávala v pražské Lucerně

Effie 2022 se opět předávala v pražské Lucerně

Effie 2022 se opět předávala v pražské Lucerně

Effie 2022

Trofeje Effie 2022

Celkově nejvíc trofejí si z galavečera odnesla agentura McCann Prague. Získala celkem devět Effie, z toho dvě zlaté, tři stříbrné a čtyři bronzové. Z většiny to bylo díky kampani 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven, realizovaná společně s agenturami Hero & Outlaw a Renegadz. Kampaň tvůrcům přinesla celkem pět ocenění (dvě zlata, dvě stříbra a bronz) a proměnila tak všechny své nominace ze shortlistu. Letos už navíc agenturní skupině zajistila Grand Prix z IMC Czech Awardscenu ze Zlatého středníku a hlavně stříbro z Cannes Lions v kategorii PR.

Dvě zlata kromě McCannu brala také agentura Triad Advertising (za práci pro Plzeňský Prazdroj, pro pivní značku Gambrinus). Po jedné zlaté Effie dostaly WMC Grey (za tutéž kampaň pro Datart, za níž následně obdržela Grand Prix) a Ogilvy (za kampaň ke sčítání lidu pro Český statistický úřad).

Co do prostého počtu získaných trofejí po McCannu (9) následovaly Ogilvy (5), Triad a Zaraguza (obě 4) a Momentum Czech Republic (3). Po dvou cenách měly (v abecedním pořadí) Dentsu, VCCP, VMLY&R a WMC Grey.

Pořadí přihlašovatelů podle získaných Effie (bez Grand Prix a zvláštních cen)

přihlašovatel zlato stříbro bronz celkem
McCann Prague 2 3 4 9
Triad Advertising 2 - 2 4
Ogilvy 1 1 3 5
WMC Grey 1 - 1 2
Sportisimo 1 - - 1
Momentum Czech Republic - 3 - 3
VCCP - 2 - 2
Zaraguza - 1 3 4
Dentsu - 1 1 2
VMLY&R - 1 1 2
DDB - 1 - 1
GroupM - 1 - 1
Kaspen/Jung von Matt - 1 - 1
Mindshare - 1 - 1
Siemens - 1 - 1
Lineart - - 1 1
Marketup - - 1 1
One of a Kind - - 1 1
Publicis Groupe - - 1 1
Wavemaker - - 1 1

Řazeno nejprve podle zlatých cen, pak stříbrných, pak bronzových. V případech shody řazeno abecedně

Oproti shortlistu nebyla letos vyhlášena ocenění v kategoriích Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)Sportovní marketing. Naopak novinkou mezi soutěžními kategoriemi byla sekce Digitální marketing. Vítězství v ní získal prodejce sportovního vybavení Sportisimo se svou vánoční kampaní Udělat radost druhým je největší vítězství.

Ta získala i nově uvedenou zvláštní cenu od Googlu za nejefektivnější využití YouTube. Další novou zvláštní cenou byla ta od televizní skupiny Prima a jejího obchodního zastupitelství Media Club za nejefektivnější využití videoobsahu - získala ji agentura Momentum Czech Republic za kampaň Banka pro udržitelnější budoucnost pro Komerční banku. Třetí zvláštní cenou byla cena SIMAR za nejlíp zdokumentované výsledky komunikace – obdržela ji Ogilvy za zmíněnou kampaň pro statistický úřad.

Kompletní výsledky Effie 2022

místo přihlašovatel spolupracující agentury název kampaně klient
Aktivační marketing
1 Triad Advertising McCann Prague
Wavemaker Czech
Gambrinus Cup vrátil pivaře do hospod Plzeňský Prazdroj
2 Dentsu Czech Republic   Boschí pracovníci spouštějí boží e-shop Bosch
2 Ogilvy MediaCom Praha
Proboston Creative
Jak T-Mobile umožnil všem být pořád online T-Mobile
3 McCann Prague Good Game Chio: Kuřomet Intersnack
3 McCann Prague Carat
Friendly
Vodafone digitalizuje české seniory Vodafone Czech Republic
3 Wavemaker Czech   Za #silnější Ukrajinu s virtuální kartou Česká spořitelna
3 Marketup   Zdravá radost schválená mámou. Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
Business Transformation
2 GroupM Wavemaker Czech Nový zdroj příjmů pro ČOV Český olympijský výbor (ČOV)
3 VMLY&R   Od přežití k novému byznysovému potenciálu RunTour – série běžeckých závodů
Digitální marketing
1 Sportisimo   Udělat radost druhým je největší vítězství Sportisimo
2 Momentum Czech Republic McCann Prague
Good Game
PHD Media
Bankovní gaming láme rekordy Komerční banka
2 McCann Prague Hero & Outlaw
Renegadz
ČAP: 13 minut Česká asociace pojišťoven
3 Publicis Groupe Mindshare Czech Republic
PHD Media
Bezstarostné léto s Endi a Ronem Opella Healthcare Czech
3 Dentsu Czech Republic   Boschí pracovníci spouštějí boží e-shop Bosch
3 WMC Grey   Hoppy Family HoppyGo
3 Triad Advertising Red Media
PHD Media
Atta Creative
I značka pro táty může okouzlit mladé Mast-Jägermeister
Finanční služby
2 Momentum Czech Republic McCann Prague
Good Game
PHD Media
Bankovní gaming láme rekordy Komerční banka
2 VMLY&R Wavemaker Czech Mladá dáma dovedla mladé do Spořky Česká spořitelna
3 Zaraguza CZ Publicis Groupe Jen řeči k inovativnosti nestačí ČSOB
3 Ogilvy H1.cz
Mindshare
Kantar CZ
Nový brand Hello bank! prodal víc půjček Hello bank!
3 Zaraguza CZ Publicis Groupe Učíme Čechy investovat ČSOB
Kampaně veřejné správy
1 Ogilvy   ČSÚ sčítal Čechy online. Jednoduše. Raz dva. Český statistický úřad
2 McCann Prague Remmark SZÚ: Antibiotická rezistence Státní zdravotní ústav
3 McCann Prague Hero & Outlaw
Renegadz
ČAP: 13 minut Česká asociace pojišťoven
Nápoje
1 Triad Advertising McCann Prague
Wavemaker Czech
Gambrinus Cup vrátil pivaře do hospod Plzeňský Prazdroj
2 VCCP   Birell si dám – a rád! Plzeňský prazdroj
2 VCCP   Návrat k tradici, návrat k růstu Jan Becher – Karlovarská Becherovka
3 Triad Advertising Red Media
PHD Media
Atta Creative
I značka pro táty může okouzlit mladé Mast-Jägermeister
3 Zaraguza CZ Publicis Groupe
Socialsharks
Shock pro kategorii ledové kávy Big Shock!
Obsahový/content marketing
2 McCann Prague Hero & Outlaw
Renegadz
ČAP: 13 minut Česká asociace pojišťoven
Ostatní služby
1 WMC Grey   Dopravart, Rychlart, Chytrart Datart
2 Siemens   Budeme si rozumět Siemens
2 Kaspen/Jung von Matt TSM Global
Socialsharks
Fragile
Jobs.cz - skvělý job! LMC
3 Ogilvy MediaCom Praha
Proboston Creative
Jak T-Mobile umožnil všem být pořád online T-Mobile
Potraviny
2 Mindshare WMC Grey Madeta naučila Čechy opékat sýr na pánvi Madeta
2 DDB Prague   Pro změnu kuře! McDonald‘s
3 One of a Kind   Opět jedničkou na trhu Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
3 Lineart   Opravdová chuť plná nápadů Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
PR
1 McCann Prague Hero & Outlaw
Renegadz
ČAP: 13 minut Česká asociace pojišťoven
Sociální, ekologický, kulturní marketing
1 McCann Prague Hero & Outlaw
Renegadz
ČAP: 13 minut Česká asociace pojišťoven
2 Momentum Czech Republic   KB – banka pro udržitelnější budoucnost Komerční banka
3 Ogilvy   Mikrosegmentace. Méně je více i v nezisku. Nadace Leontinka
3 McCann Prague Carat
Friendly
Vodafone digitalizuje české seniory Vodafone Czech Republic
Spotřební zboží
2 Zaraguza CZ PHD Media
Socialsharks
Kampaň s tahem na branku Škoda Auto Česká republika
Zvláštní ocenění
Grand Prix Effie 2022
WMC Grey
: Dopravart, Rychlart, Chytrart (Datart)
Cena SIMAR za nejlepší využití dat
Ogilvy
: ČSÚ sčítal Čechy online. Jednoduše. Raz dva. (Český statistický úřad)
Cena FTV Prima a Media Clubu za nejlepší využití videoobsahu
Momentum Czech Republic:
KB - banka pro udržitelnější budoucnost (Komerční banka)
Cena společnosti Google za nejefektivnější využití YouTube v přihlášených kampaních
Sportisimo
: Udělat radost druhým je největší vítězství (Sportisimo)

Ivan Trojan oceněn na Effie

Nejlepším hercem v reklamě byl vyhlášen Ivan Trojan. Rozhodli o tom respondenti Českého národního panelu starší 15 let v rozsáhlém reprezentativním výzkumu uspořádaném agenturou Nielsen Admosphere. Cenu předávali Tomáš Hynčica a Tomáš Říha

Zlaté prasátko od Kofoly

Nejlepším maskotem v reklamě bylo vyhlášeno zlaté prasátko od Kofoly. Rozhodli o tom respondenti Českého národního panelu starší 15 let v rozsáhlém reprezentativním výzkumu uspořádaném agenturou Nielsen Admosphere. Cenu předávali Tomáš Hynčica a Tomáš Říha

Sdílejte