Effie 2023: Grand Prix pro VCCP a Albert, nejvíc cen získal opět McCann

Letošní, už 26. ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie zná své vítěze.

Pražská VCCP dostala Grand Prix za práci pro Albert

Pražská VCCP dostala Grand Prix za práci pro Albert

Celkem 40 cen ve 14 soutěžních kategoriích bylo předáno v úterý večer v pražském kině Lucerna na slavnostním vyhlášení výsledků letošního, už 26. ročníku Effie, soutěže o nejefektivnější reklamní kampaně. Klání tradičně organizuje Asociace komunikačních agentur (AKA).

Ceny Effie se tradičně předávaly v pražské Lucerně

Ceny Effie se tradičně předávaly v pražské Lucerně

Grand Prix Effie letos získala agentura VCCP za projekt Dvě slova, která pomohla transformovat značku pro klienta Albert. Na kampani se podílely i agentury Line Art a Carat. Vítěze tradičně zvolila porota (složená opět ze zástupců zadavatelů reklamy, komunikačních a mediálních agentur, výzkumných firem, novinářů a odborníků na marketing a komunikaci) z užšího výběru vítězů oborových kategorií.

Nejvíc trofejí si stejně jako loni –⁠ letos celkem 14 –⁠ si odnesla agentura McCann Prague, letos oceněná za kampaně pro Českou asociaci pojišťoven, Všeobecnou zdravotní pojišťovnu, Plzeňský Prazdroj, L’Oréal, GSK a LMC.

Po čtyřech trofejích si odnesly Ogilvy a Publicis Groupe, tři získala Svengali Communications, po dvou Darwin & the Machines, VMLY&R a Zaraguza. Oceněny byly také agentury Boomerang Communication, DDB, Media Age, Momentum Czech Republic, Outbreak, Wavemaker, zmíněná VCCP a jako přihlašovatelé též fotbalová AC Sparta Praha a Nadace Tipsport.

Kompletní výsledky soutěže Effie 2023

  kampaň přihlašovatel
spolupracující agentury
klient
Aktivační marketing
2 Jak Tesco v krizi místo slev vsadilo na loajalitu    Ogilvy
EssenceMediacom
Tesco Stores
2 Talent za 1/4 ceny pro „outsidera“ PwC VMLY&R
Mindshare
PricewaterhouseCoopers
3 Česká spořitelna & Visa: Virtuální olympijská aktivace   Publicis Groupe
Saatchi & Saatchi
Visa, Česká spořitelna
3 UniCredit Bank & Visa: Movie Mánie Publicis Groupe
Saatchi & Saatchi
Visa
Digitální marketing
2 Vichy: Jak zbořit společenské tabu McCann Prague
B&T
Renegadz
Wavemaker
L’Oréal
2 VZP: Kolik stojí to nejcennější, co máme? McCann Prague
Remmark
Všeobecná zdravotní pojišťovna
3 Ibalgin: Z obyčejného prášku expertem na bolest Publicis Groupe
PHD
Saatchi & Saatchi
Opella Healthcare Czech
Dlouhodobé budování značky
1 Dvě slova, která pomohla transformovat značku
Grand Prix
VCCP
Line Art
Carat
Albert Česká republika
2 Růst díky novému positioningu? Samozřejmě  Ogilvy Raiffeisenbank
3 Gambrinus: Spolu a nad věcí McCann Prague
Triad
Plzeňský Prazdroj
Finanční služby
1 Změna přístupu a uvažování směrem k lepší efektivitě u leadera trhu
Cena Primy: Prima Video Award
Boomerang Communication Kooperativa pojišťovna
2 Volač a Klikač okrádají Česko Darwin & the Machines
Bison & Rose
ČSOB
3 Staré, nové, půjčené a modré
Cena SIMAR: The best of data & insights
Zaraguza CZ
Publicis Groupe
ČSOB
3 Starého psa novým kouskům naučíš Zaraguza CZ
Publicis Groupe
ČSOB
Kampaně veřejné správy
2 VZP: Kolik stojí to nejcennější, co máme? McCann Prague
Remmark
Všeobecná zdravotní pojišťovna
3 Češi nečekali a začali používat datovku Media Age Ministerstvo vnitra ČR
Malý rozpočet
2 Chytrej výčep Svengali Communications Plzeňský Prazdroj
3 ČAP: Národní den beze spěchu McCann Prague
Hero & Outlaw
Mediabrands CZ
Česká asociace pojišťoven
Nápoje
1 Vína zrozená z kusu země, na které jsme všichni vyrostli Outbreak Vinařský fond
2 Gambrinus: Spolu a nad věcí McCann Prague
Triad
Plzeňský Prazdroj
Obsahový/content marketing
1 ČAP: Zpomal, ještě je brzo McCann Prague
Hero & Outlaw
Renegadz
Česká asociace pojišťoven
2 Vichy: Jak zbořit společenské tabu McCann Prague
B&T
Renegadz
Wavemaker
L’Oréal
3 Mně se to stát nemůže. Bezpečnější internet pro mladé díky České spořitelně  Wavemaker Czech
Czech News Center
Česká spořitelna
Ostatní služby
1 Talent za 1/4 ceny pro „outsidera“ PwC VMLY&R
Mindshare
PricewaterhouseCoopers
2 Jak Tesco v krizi místo slev vsadilo na loajalitu Ogilvy
EssenceMediacom
Tesco Stores
3 DPD: Doručujeme pěkný den Momentum Czech Republic DPD
3 S aplikací Práce za rohem máte práci v kapse. McCann Prague LMC 
3 Magenta TV se stala hvězdou díky TV ikoně
Cena Google: Nejlepší využití YouTube
Ogilvy
EssenceMediacom
Proboston Creative
T-Mobile
Potraviny
3 Burgery, co budí závist DDB
OMD
Follow Bubble
Fame Factory
Stink Films
McDonald‘s ČR
PR
1 #nePINdej! Svengali Communications Česká bankovní asociace
2 Chytrej výčep Svengali Communications Plzeňský Prazdroj
3 ČAP: Národní den beze spěchu McCann Prague
Hero & Outlaw
Mediabrands CZ
Česká asociace pojišťoven
3 Skrze město: Měníme veřejný prostor v našich městech k lepšímu! Nadace Tipsport
2020 Communications
CCEA Moba
Nadace Tipsport
Sociální, kulturní, ekologický marketing
2 Volač a Klikač okrádají Česko Darwin & the Machines
Bison & Rose
ČSOB
2 ČAP: Zpomal, ještě je brzo McCann Prague
Hero & Outlaw
Renegadz
Česká asociace pojišťoven
2 VZP: Kolik stojí to nejcennější, co máme?
Cena ADC: The best of creativity
McCann Prague
Remmark
Všeobecná zdravotní pojišťovna
Sportovní marketing
2 Na Spartu. Jak jsme dosáhli nejvyšší návštěvnosti za posledních 40 let?  AC Sparta Praha fotbal AC Sparta Praha fotbal
Spotřební zboží
1 GSK: Nenechte si obrátit život vzhůru nohama McCann Prague GlaxoSmithKline
3 Vichy: Jak zbořit společenské tabu McCann Prague
B&T
Renegadz
Wavemaker
L’Oréal
3 Ibalgin: Z obyčejného prášku expertem na bolest Publicis Groupe
PHD
Saatchi & Saatchi
Opella Healthcare Czech

Zdroj: Asociace komunikačních agentur

Ivan Trojan popáté nejlepším hercem v reklamě 

Na úterním galavečeru Effie byli vyhlášeni též vítězové ankety Nejlepší herec/herečka a Nejlepší maskot v reklamě. Na vrcholu hereckého žebříčku, který se letos vyhlašoval už poosmé, se popáté umístil Ivan Trojan (za výkon v reklamách Českých drah), následovaný Taťánou Kuchařovou (Astratex), Tomášem Jeřábkem (Air Bank), Martinem Hofmannem (Vodafone) a modelkou Natálií Jiráskovou (Astratex). Žebříčku nejlepších maskotů zase vévodilo zlaté prasátko z reklam Kofoly. Druhé skončilo tradiční duo Pat a Mat ze spotů České podnikatelské pojišťovny, třetí kocour od Puriny, čtvrtý kozel Olda ze spotů Velkopopovického Kozla a pátá kočka od Whiskas.

Nejlepší herec/herečka v reklamě

Nejlepší herec/herečka v reklamě

Nejlepší maskot v reklamě

Nejlepší maskot v reklamě

Výsledky vychází z pravidelného průzkumu realizovaného agenturou Ressolution Group ve spolupráci s agenturou Nielsen a AKA. Přes 8.000 respondentů starších 15 let, kteří průzkum vyplnili online, je součástí Českého národního panelu. Herci a maskoti byli hodnoceni v tuzemských premiérových reklamách odvysílaných od září 2022 do srpna 2023, a to vždy na škále od 0 do 10. Na českých televizních stanicích bylo v daném období k vidění přes 210 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo přes 120 osobností. V případě maskotů se jednalo o zhruba 170 spotů a přes 70 postaviček.

Sdílejte