Effie bude poprvé ve své historii hodnotit efektivitu content marketingu

Obsahovému marketingu se u nás dlouhodobě věnují soutěže Fénix a Zlatý středník, ale hodnocení jeho výkonnosti zde zatím chybělo. Oborová soutěž Effie, která v Česku hodnotí efektivitu reklamních kampaní už víc než 20 let, přichází letos se čtyřmi novými kategoriemi. Stávající soutěžní disciplíny doplní dlouhodobé budování značky, direct marketing, aktivační marketing a content marketing. Garantem obsahového marketingu je výkonný ředitel Boomerang Communication Marek Slezák.

Marek Slezák

Marek Slezák

Proč jste právě vy garantem nové obsahové kategorie?

Byl jsem jedním z iniciátorů vzniku této kategorie a Boomerang je v rámci pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) nejsilnější agenturou specializovanou na content marketing. Ambicí AKA bylo připravit tuto kategorii co nejlépe a mých 20 let zkušeností s content marketingem, znalost trhu i ostatních agentur mě pro první ročník přirozeně postavily do role garanta.

Nemrzí vás, že vaše agentura nebude letos v této kategorii soutěžit?

Samozřejmě že mrzí, ale myslím, že pro nás všechny, kteří se na content marketing specializujeme, je přednější prokázat jeho důležitost a hlavně efektivitu. Cílem nové kategorie je ukázat klientům, že obsahový marketing funguje, a já tady nejsem proto, abych tlačil Boomerang, ale celý obor. Přeji si, aby se do této kategorie přihlásilo co nejvíc skvělých obsahových projektů. Jako garant budu mít za úkol tyto práce co nejlépe připravit a představit porotě Effie, tedy je z etických důvodů naprosto vyloučeno, aby se Boomerang zúčastnil.

Jak těžké je prokázat efektivitu content marketingu?

Je to určitě obtížnější než u tradičních kampaní, protože efektivita content marketingu se projeví až po delší době, nicméně už nyní máme k dispozici stovky případových studií, které efektivitu jednoznačně prokazují. Neměl bych z toho strach.

Co byste vzkázal agenturám, které přemýšlí, jestli svou kampaň do nově vzniklé kategorie Effie přihlásit?

Udělejte to a nebojte se toho! Už roky se content marketing všude skloňuje a mluví se o jeho zásadním vlivu na komunikaci. A ukázaná platí! V Česku není kvalitnější a prestižnější soutěž, která by se věnovala efektivitě komunikace, než je právě Effie. A přihlaste se letos, protože příští rok už doufám Boomerang soutěžit bude!

Text je součástí placené spolupráce se společností Boomerang Communication, hlavní obsahovou agenturou firem Radegast, LMC, Volkswagen nebo Albert