Prezident Miloš Zeman by si „velice přál“ personální změny v České televizi. Řekl to v televizi Barrandov, bez upřesnění, koho by se měly týkat. Připomněl, že takové změny nemůže dělat prezident, ale mohou je spustit poslanci, když dvakrát zamítnou výroční zprávu o hospodaření České televize. „Tak uvidíme, jestli to udělají,“ pověděla hlava státu.

Effie i přes přísnější regule eviduje víc přihlášek

Do letošního jubilejního 20. ročníku soutěže efektivity reklamních kampaní Effie je přihlášeno 70, prací, o pět víc než loni, a to navzdory novým tvrdším pravidlům v prokazování efektivity. Novinky zahrnují validaci údajů o dopadech kampaní, kterou zajišťují největší agentury pro výzkum trhu, nebo náročnější a rigoróznější požadavky na přihlášku. „Nevěděli jsme, co to udělá. Vzhledem k tomu, že v minulosti zaznívaly komentáře i průkaznosti údajů v přihláškách, mohl klidně nastat pokles,“ komentuje výkonný předseda pořádající Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica.

„Stal se ale pravý opak. To svědčí o tom, že trh si větší důraz o prokazatelné výsledky pro hodnocení už doslova říkal,“ dovozuje Hlavica z většího zájmu agentur o soutěž. „Pro řadu zadavatelů to znamenalo změnu přístupu – museli pro účely soutěže poskytnout informace o prodejích či jiných parametrech efektivity. Tyto údaje jsou často k dispozici pouze porotcům a nebudou veřejně šířeny.“

Effie je mezi tuzemskými soutěžemi hodnocena jako jedna z nejpřínosnějších pro rozvoj marketingových služeb, hned za Cannes Lions a Young Lions. Vyšlo to z aktuálního průzkumu asociace agentur mezi zadavateli. Effie se letos bude vyhlašovat ve středu 25. října, tradičně v pražském kině Lucerna. Následovat má „grilování poroty“, workshop, při němž porotci budou vysvětlovat a obhajovat svá rozhodnutí.