Progresivní obchod s teniskami Footshop, který prostřednictvím stejnojmenné firmy provozují Peter Hajduček a Marcel Vargaeštók, získal investičního partnera pro expanzi do zahraničí a pro nové produktové záměry. Je jím investiční skupina Enern, která je mimo jiné činná v předním tuzemském online supermarketu Rohlik.cz. „Enern do naší expanze investuje jednotky milionů eur. Zároveň je pro nás důležité mít za partnera někoho, kdo kromě financí může obohatit růst Footshopu i díky svému know-how z ecommerce,“ vysvětluje Hajduček, který Footshop vede jako generální ředitel. Enern získal ve Footshopu minoritní podíl, prostřednictvím své entity Enern Forsterite. Majoritu dál drží Hajduček.
Retailer zaměřený na takzvané sneakers a high street fashion má primárně online prodej v 11 jazykových mutacích, rozesílá do celého světa. Svůj první kamenný obchod otevřel v roce 2014 v Praze, v roce 2016 v Bratislavě. V Praze se teď přestěhoval z Vltavské do holešovického Vnitroblocku. A s novou investicí plánuje otevřít vlajkové prodejny na několika zahraničních trzích. První z nich přibude už v dubnu v Budapešti. A navíc se chystá rozšířit svůj vývojářský tým pro realizaci nových produktových záměrů. „Díky technologiím budou zákazníci mít v budoucnu mnohem větší slovo v tom, jaké tenisky a jak se budou vyrábět,“ očekává Tomáš Pačinda, investiční partner Enernu.
Budapešťská prodejna Footshopu bude mít rozlohu 400 metrů čtverečních a bude se nacházet na Kristof Tér, jedné z prémiových adres v maďarské metropoli. „Nová lokace je pro nás také novou příležitostí, jak uchopit po novu naší streetovou strategii firmy. Jedná se totiž o místo, které se nachází blízko rušné Vaci Utca, která je obdobou pražské ulice Na Příkopech,“ podotkl Hajduček. „Do Budapešti po vzoru Prahy a Bratislavy chceme přinášet nejenom prémiové tenisky a oblečení, ale hlavně budovat novou komunitu. První kontakty s influencery slibují akce,“ přiblížil také.