Jedna z menších, nízkonákladových bank – Equa bank, která vstoupila na trh v roce 2011 spolu se Zuno a Air bank, se od listopadu 2015 drží v zisku. Equa bank se za první čtvrtletí letošního roku dostala do čistého zisku ve výši 21,5 milionů Kč. Loni ve stejném období se čistý zisk banky pohyboval na hodnotě – 56 milionů Kč.
„Nejrychleji rostoucími produkty se staly běžné účty a spotřebitelské půjčky. Ke konci 1. čtvrtletí dosáhlo úvěrové portfolio objemu 28,5 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje nárůst přibližně o třetinu,“ dodala k výsledkům Equa bank Monika Kristková, finanční ředitelka a členka představenstva.
Trh retailového bankovnictví se dal do pohybu, objevuje se řada zajímavých inovací. A bankéři nás také masírují doposud nevídaným objemem reklamních sdělení, vtipných i méně vtipných, povětšinou asi dost účinných (viz nárůst klientely Equa Bank). Snad si každý zákazník najde, co hledá a bude s tím dlouhodobě nadšen nebo alespoň spokojen.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Za svůj celkem chytrý marketing si to, myslím, zaslouží.
Jana Kubištová (Budvar)