Etnetera Motion, kreativní digitální agentura skupiny Etnetera, má čtyři nové tváře. Projektový tým rozšířili Jakub Marcin z VCCP a Tomáš Volf z PragueBest, jako account manažerka nastoupila Hana Erskine z Onyx Advertising, tým výkonnostního marketingu se rozroste o Aleše Kýra, který pracoval pro agentury MarketUp, Magic Seven, Amden a Česká produkční.
Marcin nejdříve pracoval v DarkSide, kde měl na starosti klienty jako Obchodní centrum Quadrio, Unicorn a Unicorn College. Poslední rok strávil ve VCCP, kde pečoval o značky Heinekenu a kampaně pro UniCredit Bank. Pro Ahold řídil nejúspěšnější digitální kampaň Albertu v historii. V Motionu se věnuje klientům Pepsi a Škoda Auto.
Volf přišel z PragueBest. Zkušenosti má s klienty jako Preciosa, Elnino.cz, Vitana nebo GoParking.
Erskine má zkušenosti ze zahraničí, mimo jiné stála u zrodu mediální agentury Inception Media v Dubaji. Připravovala marketingové kampaně pro emirát Ajman, místní ministerstvo životního prostředí, Ferrari či Rolls-Royce. Po návratu do Česka se v Onyx Advertising starala o český, slovenský i slovinský hobby market OBI. Jako account manažerka nyní přebírá zodpovědnost za značku Nivea.
Kýr během posledních čtyř let strávených na volné noze pracoval pro agentury MarketUp, Magic Seven, Amden a Česká produkční, kde se podílel na online projektech tuzemských i nadnárodních společností jako Sephora, Hamé, Jupí, Henkel, Dr. Oetker, Pirelli a Olympus. V Motionu dostal na starost strategii a realizaci multikanálových performance a branding kampaní, jejich optimalizaci včetně analýz a reportingu.
Pod názvem Etnetera Motion funguje agentura od října 2015, kdy došlo ke spojení značek Etnetera Vision s agenturou Motion Media Jiřího Janouška a Dana Müllera. Digitální skupina Etnetera Group dosáhla v uplynulém fiskálním roce růstu, dosáhla obratu 426 milionů Kč. Provozní zisk všech firem skupiny - celkem je bylo šest, s 250 zaměstnanci - byl 48 milionů Kč. Samotná Etnetera Motion meziročně téměř ztrojnásobila svůj obrat, na 50 milionů Kč.
Hospodářské výsledky firem Etnetera Group
Firma | obrat 2016 | zisk 2016* | obrat 2015 | zisk 2015* |
Etnetera a. s. | 212,7 | 35 | 180,8 | 32,3 |
Etnetera Activate | 31 | 2,6 | 30,1 | 2,3 |
Etnetera Motion | 49,8 | 4,3 | 18,6 | 0,3 |
Fragile Media | 94,5 | 5, 5 | 60,4 | 4,4 |
Etnetera Logicworks | 29 | 0,08 | 21,4 | 0,7 |
Etnetera AppSatori | 8,7 | 0,2 | 4,3 | 0,1 |
Celkem | 425,7 | 47,7 | 315,6 | 40,1 |
* provozní zisk. V milionech Kč. Zdroj: Etnetera Group
„Současným cílem Etnetera Group je maximální zaměření na technologie. Změny se budou týkat zejména oblastí energetiky, mobility, umělé inteligence, robotiky a virtuální reality,“ odkrývá strategii člen představenstva a spoluzakladatel Etnetery Václav Bittner.
Dvě poslední investice skupiny šly do Battswap Radka Janků a firmy VRgineers, kterou založila Etnetera Group společně s Markem Polčákem. Kromě těchto investic založila Etnetera také firmu Future Productions, která zaštiťuje produkci festivalu Future Port Prague.
Skupina Etnetera
Skupinu Etnetera Group tvoří devět firem spolupracujících v oblasti online a digitálních technologií. Jejich společným cílem jsou inovace v obchodu a vytváření nových příležitostí v digitální transformaci. Skupinu založila firma Etnetera, která působí v oblasti zakázkového vývoje mobilních a webových aplikací. Součástí Etnetera Group jsou Etnetera Activate, zabývající se konzultacemi online byznysu, UX a pokročilou webovou analytikou, kreativní digitální agentura Etnetera Motion, Etnetera Logicworks orientující se na prodej, Etnetera AppSatori, tuning a servis informačních technologiií a telekomunikačních zařízení Applu pro firmy specializující se na vývoj a integrace s Google platformou a online mediální agentura Fragile Media, která realizuje brandové i výkonové online kampaně. V roce 2017 se skupina rozšířila o další tři firmy, Battswap, věnující se elektromobilitě, a VRgineers, vývojáře brýlí pro virtuální realitu. Kromě těchto investic skupina založila vlastní Future Productions.